Gjest sooly Skrevet 2. desember 2005 #1 Skrevet 2. desember 2005 Hei Jeg er ei jente på 17 år som har fått urinveisinnfeksjon. Har vært hos legen og sånn, men lurer på en ting. Hvor lenge etter at det har gitt seg må det gå før jeg kan ha sex igjen? S
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Tror ikke du trenger å vente spes lenge etter at det har gitt seg. Men dersom du mistenker at du får urinveisinfeksjon av sex er det et hett tips å være skikkelig nøye på å alltid gå og tisse rett etterpå, eller innen en 20-30 minutter i hvert fall.
Gjest sooly Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Går det ann å ha sex mens man har urinveisinnfeksjon? Hvor lenge pleier man å ha urinveisinnfeksjon..? S
Impala Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Man kan ha sex mens man ha UVI. Jeg har endel plager med dettte, og når jeg har det er det så vondt og ubehagelig at jeg ikke orker tanken på sex. Medisinene jeg pleier å få gjør at det verste gir seg iløpet av den første dagen, og kuren pleier å vare i 5 dager. Jeg pleier å vente til kuren er ferdig før jeg har sex, men det har med at jeg "føler" at det ikke er helt borte og da vil jeg ikke gjøre vondt verre. Det er vondt nok som det er!
Gjest sooly Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 okai.. jeg er så innmari kåt serru.. men jeg går for kuren på tredje dagen, og det har ikke gitt seg enda
Impala Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 Så lenge du føler for å ha sex så tror jeg ikke det er noe problem. Pass bare på som sagt over her at du går på do og tømmer blæra rimelig kjapt etterpå. Det har jeg blitt flink til, og det, blant annet, har nok gjort at jeg ikke får det så ofte lenger.
Gjest sooly Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 men.., smitter UVI over sex?? for typen min hadde noe i sammeduren for en uke siden, men ikke halvparten så ille, og nå er det jeg som har det..
Impala Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Det har jeg aldri hørt om, så det tror jeg ikke. Legen min har aldri sagt noe om at jeg ikke kan ha sex så lenge jeg har lyst til det iallefall. Ett annet tips for å unngå UVI kan også være å vente noen få dager etter mensen før man har sex, selv om det selvfølgelig kan være vanskelig Jeg fikk ofte UVI rett etter mensen, så det prøver vi å unngå nå. Det virker som det funker
Gjest sooly Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 jammen det er bra.. Jeg har aldri sex når jeg har mensen, syntes det bare er ekkelt.. griseri.. hjertlig hilsen solveig
Impala Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Det var ikke når man hadde mensen jeg tenkte på (det syns ikke jeg noe om heller), men de første dagene etter at mensen er ferdig. Ellers får du ha lykke til og håper du blir kvitt UVI'en din
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2005 #11 Skrevet 2. desember 2005 Da jeg spurte legen om jeg kunne ha sex under UVI, sa han "kjør på" så da antar jeg det er greit!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. desember 2005 #12 Skrevet 3. desember 2005 Går det ann å ha sex mens man har urinveisinnfeksjon? Hvor lenge pleier man å ha urinveisinnfeksjon..? S ← Jada, bare ha sex, men husk å tiss etterpå!! Når infeksjonen blir behandlet blir den tatt knekken på relativt raskt, jeg blir symptomfri etter et halvt døgn ca, kommer an på hvor hardt angrepet jeg er. Men det er veldig viktig å gå ut hele kuren legen har gitt deg, samt å avlevere ny urinprøve en uke etter avsluttet kur.
ninuska_ Skrevet 5. april 2011 #13 Skrevet 5. april 2011 Tråden er ryddet for identifisering gjennom fullt navn, ninuska_, moderator
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå