Gå til innhold

Jeg hater norge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/11/2023 at 6:52 PM, AnonymBruker said:

Hater du Norge står du selvsagt fritt til å flytte ut. Eller er det velferdsordningene som gjør at du blir? 

Anonymkode: f73ee...74a

Tror vi alle vet svaret. Er lett å klage uten å gjøre noe med det selv. Hykler kaller man slike folk 😅

Anonymkode: 5f5ec...0e7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Mye bedre i alle andre land"... dette er det mest kunnskapsløse jeg har lest. Du må sette deg inn i hvordan det er i en del land i verden før du skriver sånt. En ting er nå at vi ikke har krig her, vi kan våkne hver dag og føle oss trygge. Vi blir heller ikke undertrykt på noen måte. Homofile og kvinner blir behandlet ok her (i hvert fall bedre enn de fleste andre land).

Og selv om vi finner mangler ved helsevesenet og velferdsordningene her... så er de blant de beste i verden. Hvis du for eksempel skulle bli gammel og syk i Nepal, og ikke har familie, så havner du på gata som tigger. Psykisk utviklingshemmede og syke lever sine liv på gaten. Det er en situasjon som er veldig fremmed for nordmenn. Her klager vi over at de eldre ikke får bra nok mat, at det ikke er nok personell på jobb for å ivareta alle behovene de har. Og det er klart at det er synd og noe som må jobbes med, men det er på et helt annet NIVÅ likevel, enn i mange andre land. Kjæledyr i Norge lever bedre liv enn befolkningen i mange andre land i verden.

Jeg drømmer også ofte om å flytte til et varmere land der folk er mer sosiale og utadvendte, der livet leves i et roligere tempo og det ikke er så høye krav til verken det å være forelder eller materiell status. Slike land finnes. Men du er veldig dum hvis du tror at Norge er dårligere å bo i enn disse landene. Du burde kanskje reise mer og se mer.

Anonymkode: a96f9...572

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 12.18):

Fordi de ikke er så lett å få amerikansk statsborgerskap på lovlig måte. Og tviler på at det er noen arbeidsgivere der som er så ivrig etter min kompetanse at de vil gå gjennom kostnaden med å skaffe meg greencard.

Anonymkode: 4f3b3...65d

Kravene for å bli amerikansk statsborger er ikke så vanskelige som man skulle tro. Du må ha bodd her lovlig i minst fem år, du må bestå både en muntlig og en språklig engelsktest, du må vise kunnskap om amerikanske myndigheter og landets historie, samt være villig til å sverge lojalitetseden.

 

Anonymkode: a96f9...572

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kravene for å bli amerikansk statsborger er ikke så vanskelige som man skulle tro. Du må ha bodd her lovlig i minst fem år, du må bestå både en muntlig og en språklig engelsktest, du må vise kunnskap om amerikanske myndigheter og landets historie, samt være villig til å sverge lojalitetseden.

 

Anonymkode: a96f9...572

Dette var ikke mye, eller strengt. Vi burde i minimum forlange det samme her. I usa er man sin egen lykkes smed og må jobbe hardt for å klare seg. Her kan man lene seg tilbake og ta i mot med begge hender.

Anonymkode: f73ee...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjedelige er at vi er alt for like hverandre her oppe i nord. Sånn sett skulle jeg likt og å reise til USA, Midtøsten, Nord - Afrika og Sør Amerika. Og øst - Europa. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette var ikke mye, eller strengt. Vi burde i minimum forlange det samme her. I usa er man sin egen lykkes smed og må jobbe hardt for å klare seg. Her kan man lene seg tilbake og ta i mot med begge hender.

Anonymkode: f73ee...74a

Det går jo ikke så bra med 'egen lykkes smed', akkurat... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (6 minutter siden):

Det kjedelige er at vi er alt for like hverandre her oppe i nord. Sånn sett skulle jeg likt og å reise til USA, Midtøsten, Nord - Afrika og Sør Amerika. Og øst - Europa. 

Om du ikke er ironisk, hva er det som stopper deg i å flytte til et land med mer "mangfold"?  Det av vi er "alt for like" er nettopp årsaken til at det er så lite konflikter, greit med solidaritet,  og så flott å bo her I Norden, tro det eller ei... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40):

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Du står ganske så fritt til å flytte, hvilket land er så ditt drømmeland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2023 den 19.14):

Selvfølgelig. Hvis du lider slik så hvorfor ikke gjøre noe slik at du får det bedre? Eller foretrekker du heller å ta i mot penger fra staten og sutre fra sofaen?

Anonymkode: fef8c...de9

Flytte, flytte, flytte.

Anonymkode: 27ccb...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å fløtta dit du kommer ifra om det er poenget her hvis det er så fælt her?

Jada, sikkert fælt å si. Men på lik linje med Ts så bruker jeg yttringsfriheten vi har i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Norge er bra på mange måter. Blant annet den tryggheten vi har her. Sammenlignet med andre land har vi det rimelig godt på veldig mange områder. 

Det jeg synes er leit med Norge er at vi er generelt kalde. Ikke alle så klart, men mange. Vi er drevet av det materialistiske som gjør at vi legger fokuset på helt feil plass og blir mer fraværende for det naturlige. Vi skal prestere på alle områder. Vi er mer opptatt av det ytre, enn det indre. Vi er mer opptatt av normer, enn toleranse. Jeg tror dette bidrar til at vi blir sykere, vanskeligere å falle utenfor og føle på utenforskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 18.30):

Snakker med flere innvandrere og utlendinger som sier det samme. Norge er ikke et land å bo i sier de, men bruker tiden sin her på å tjene gode penger så de kan kjøpe seg fine hus i hjemlandet. Mange land hvor det tidligere var konflikt har nå blitt fredelige. 

Er det som er planen. 

Flyktning/innvandrer da. Poenget er at de landene de kom fra nå er i en bedre tilstand, og det er langt bedre å bruke norske kroner i utlandet og kjøpe seg fine hus. De jobber her til de blir pensjonister, og så flytter de til utlandet for å nyte tilværelsen der.

Anonymkode: fedc4...952

At de må komme hit å jobbe for å ha råd til et fint hus i sitt eget land og bo godt, sier vel egentlig det meste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrt? Bare å droppe ned på alkohol, godteri eller/og andre unødvendige utgifter. Da blir det ikle så dyrt likevel!

Morsomste er å se dagens nyhet om unge folk/familier som klager på høye boliglån og renter. Forstår ikke qt mange unge sliter så fælt med å betale boliglånet/regninger. Inkassosaker har aldri vært så høye som i dag. Da tenker jrg at folk har for står forbruk!

 

Får flytte til et annet land om alt er så dyrt i Norge.

Endret av Al34n0nym1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (17 timer siden):

Om du ikke er ironisk, hva er det som stopper deg i å flytte til et land med mer "mangfold"?  Det av vi er "alt for like" er nettopp årsaken til at det er så lite konflikter, greit med solidaritet,  og så flott å bo her I Norden, tro det eller ei... 

Problemet er at det blir fort kjedelig. Jeg ønsker ikke flytte, men reise. ' Men siden dette er KG, så ventet jeg ikke noe mindre... 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Norge er og blir et møkkaland. "Alle" reiser her i fra så fort de har mulighet. Folk er bare ikke ærlige med seg selv pga man skal være så stolt av landet sitt.

Anonymkode: 469a8...292

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er nok ikke best - Tyskland er fint, Sveits, Singapore. Klarer man ikke å påvirke ting her, er lei av hvordan ting funker, så er det jo lurt å se på andre muligheter da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Norge er og blir et møkkaland. "Alle" reiser her i fra så fort de har mulighet. Folk er bare ikke ærlige med seg selv pga man skal være så stolt av landet sitt.

Anonymkode: 469a8...292

Norge er et fantastisk land ❤️. Men at folk er like hverandre er sykt kjedelig, kjedelig, kjedelig. The end. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...