Gå til innhold

Jeg hater norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40):

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Finnes det noe land hvor folk har bedre råd da? Nordmenn bruker vel mindre enn de fleste andre nasjonaliteter av lønnen sin på mat feks. Høyere standard på hus/leiligheter enn de fleste land kan drømme om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likheten er dørgende kjedelig. Prisen er noe dritt og vinteren er slitsom. Og vi har det så godt at vi ikke ser fattigdom. Ulempe. 

Fordelen er at vi scorer høyere enn de fleste land på mobilitet, levestandard og velferd. Akkurat der er Skandinavia eksepsjonelt. Så skjønner ikke at man vil flytte. 

Nei jeg ønsker ikke flytte. Men og å reise utenlands og se andre samfunn, hadde vært en fordel. 

Og å føle seg 'stuck' på samme sted er kanskje trygt, men man blir lei av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 18.10.2022 den 18.54):

Hvilke land er bedre å bo i, for oss vanlige folk med en gjennomsnittlig lønn? 

Kanskje ingen, og Norge er jo lagt opp for « oss vanlige med en gjennomsnittlig lønn». Problemet er vel at flere og flere blir oss « uvanlige»?  mor , far , 2 unger i obos leilighet og gjennomsnittslønn gjelder ikke for alle lenger. Det at ikke alle synes at alt i Norge er tipptopp, betyr jo ikke at det ikke er tipptopp for andre? 

Anonymkode: 142b8...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (13 minutter siden):

Finnes det noe land hvor folk har bedre råd da? Nordmenn bruker vel mindre enn de fleste andre nasjonaliteter av lønnen sin på mat feks. Høyere standard på hus/leiligheter enn de fleste land kan drømme om?

Akkurat dette med prisen på mat er jo et problem nettopp for mennesker som er fattige. Den burde vært mye lavere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnen er ikke høy nok i forhold til kostnader.Kun de med ekstraordinær god lønn (som jo viser seg å være en stor gruppe KGere - tilsynelatende) Noen tror dette blir bedre med Erna og gjengen. Det har jo vist seg å ikke stemme i det hele tatt. (Ikke at gjengen som er der nå er en smule bedre) Norge gjør alt feil politisk - På nåværende tidspunkt er jeg helt enig. 

Nå er også kronen ikke verdt papiret den er trykket på omtrent,så hva er det egentlig som er så fantastisk? Været er og forblir MØKK. Alle ønsker seg en god sommer osv,men når sommeren er her så er det bare regn og pissevær. De av oss som ikke liker snø og ski osv heller,så er det liksom ingenting. Men folket kan si en ting å gjøre noe annet. Som en over sa: De reiser bort så snart de får muligheten. Norge er best - fra utlandet.

Nå er jo landet mer polarisert en Tyskland på 30-40 tallet,så det er mildt sagt dårlig stemning. Ikke at noen tar kontakt med hverandre uansett,med mindre man kan skrive med dobbeltsidig anonymitet inne på et forum om hvor jævlige de man hater er. Eller om det er noe å klage på,da er Nordmenn fantastisk gode. Klage på naboen som bråker eller bare ikke er som en selv,klage på trafikkantene som kjører for fort. Kjører for sent. Ikke bruker blinklys,bråkete biler,motorsykler,Klage på høye skatter,selv om vi ikke engang har på langt nær de høyeste skattene i verden,Klage på de som tjener for mye. Klage på de som tjener dårlig.Klage på studenter,klage på NAV.klage på alt som kan klages på. Jeg tror vi er verdensmestere på det for å være ærlig.

Når jeg er her inne,så er jeg ikke det spor bedre. Muligens ikke så firkantet å menneskehatende som enkelte da,men ingen skal få si meg at dette ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 time siden):

Jeg hater ikke Norge men jeg hater vinteren og norsk vær mesteparten av året. Ikke nok summer :(

Og jeg er motsatt. Jeg elsker årstidene. Det skal helst storme, regne og tordne.

Jeg hadde aldri klart å bo i Syden eller andre varme land. Hadde kjedet meg værmessig hvis jeg måtte det 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Og jeg er motsatt. Jeg elsker årstidene. Det skal helst storme, regne og tordne.

Jeg hadde aldri klart å bo i Syden eller andre varme land. Hadde kjedet meg værmessig hvis jeg måtte det 😄

Er du ute i dette været du beskriver?

Anonymkode: 27ccb...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/18/2022 at 6:54 PM, Hannah80 said:

Hvilke land er bedre å bo i, for oss vanlige folk med en gjennomsnittlig lønn? 

For A4-familien er Norge paradis på jord. Men det livet er ikke noe for meg. Jeg synes Norge er ekstremt kjedelig. Derfor jeg flyttet vekk til et litt mer fritt samfunn.

Anonymkode: 83363...506

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se de første sidene med respons, kontra de siste sidene som jar blitt besvart. Plutselig var det "flytt da vel" til "Norge har blitt dyrt/kjedelig."

Er det inkassovarselene/renten som har gjort at dere plutselig forandrer meningene. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (8 minutter siden):

Ja.

Cool. Trasker du bare rundt da, i øsende regn liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Cool. Trasker du bare rundt da, i øsende regn liksom?

Går tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Honey Dew said:

Du er heldig ! Drømmen er å bo i Australia eller Sør Øst Asia ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Folk sier at Norge ikke har ekstremt klima, men dette er jo tull. Mørketid flere måneder i året med bare sollys et par timer, og ekstremt mye is og snø. Glatte veier som folk dør av hvert år. Farlig for både bilister og fotgjengere. Jeg kan nesten ikke forlate huset akkuratt nå fordi veien utafor blokka er så ekstremt glatt at det er farlig for liv og helse. Norge er så ekstremt at man må pakke seg inn i klær man bruker til å klatre mount everest eller en tur til syd-polen. Brodder under skoene, tykke jakker, hodelykter, hansker bare for å gå en tur til butikke. Dette kaller jeg ekstreme forhold. Mye mer ekstremt enn en sjelden orkan eller tornado som har liten sjanse for å påvirke deg hvis du bor i andre land. Norge har dessuten mye flom også, ganske ekstremt. Klimaet i norge påvirker meg ikke en sjelden gang, det påvirker meg hver eneste dag, året rundt.

I tillegg er Norge et lite land med få muligheter. Mye mer muligheter til å oppleve forskjellige klimasoner og landskap hvis man bor i større land som usa eller spania. I norge kan man liksom velge mellom to-tre byer hvis man vil bo i en by. Fjell og daler over alt, som gjør det vanskelig for oss som liker mer flate landskap. Kulda er dessuten veldig plagsom for meg og mange andre som har sensitiv hud, atopisk eksem og psoriasis. Ekstrem tørr hud om vintern er ikke morsomt. Jeg kan se huden min og kroppen min nedbrytes vær gang huden min får kontakt med den kalde tørre luften.

Norge har ganske vakker natur og god levestandard, men det er ikke unikt for Norge. Selv foretrekker jeg naturen i Spania, og der er det klima som gjør det mulig å faktisk være ute å nyte naturen hele året. Norge har fin natur, men det betyr ikke sp mye når klimaet er så dårlig. Dessuten er store deler av Norges natur nå tatt over av flått, som dessuten er mye mer farlig en edderkopper, skorpioner og haier. Alt annet er ganske dårlig til middelmådig. Det finnes mange andre land med vakker natur og grei levestandard. Jeg vil påstå at norge er midt på treet når det kommer til land å leve i. Ikke dårlig, men ikke bra heller. Er mange land i Asia jeg heller skulle ønske jeg var oppvokst i. Australia, new zealand, spania, portugal, tyskland, danmark, sveits, japan, sør korea, singapore, og mange andre land, vil jeg si er vesentlig bedre land å bo i.

Norge blir også dyrere, og politekerne blir mer korrupte, og kriminaliteten øker. Den nye norske kulturen er dessuten bare en blanding av amerikansk kultur, sosial media kultur og diverse innvandrer kulturer, men en liten dash av den gamle norske kulturen gjemt oppi det hele. Ikke mye å skryte av.

Anonymkode: 84557...4d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (På 13.11.2023 den 23.02):

Er vel bare å fløtta dit du kommer ifra om det er poenget her hvis det er så fælt her?

Jada, sikkert fælt å si. Men på lik linje med Ts så bruker jeg yttringsfriheten vi har i Norge. 

Altsaa: Du vet at det ikke trenger og aa vaere en innvandrer, ikke sant? 'Jeg bruker ytringsfriheten' er heller latskaps - argument. Du maa ikke komme med hva som helst fordi du har ytringsfrihet, akkurat, og den der var bare ekstremt lite gjennomtenkt( mange innvandrere og deres etterkommere trives i Norge. Du trenger ikke vaere fra et annet land for og aa ikke trives i Norge).

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari Y skrev (15 timer siden):

Altsaa: Du vet at det ikke trenger og aa vaere en innvandrer, ikke sant? 'Jeg bruker ytringsfriheten' er heller latskaps - argument. Du maa ikke komme med hva som helst fordi du har ytringsfrihet, akkurat, og den der var bare ekstremt lite gjennomtenkt( mange innvandrere og deres etterkommere trives i Norge. Du trenger ikke vaere fra et annet land for og aa ikke trives i Norge).

Hvorfor bruker du ikke æ, ø og å når du skriver? Det var litt vanskelig å lese det du skrev.

Anonymkode: f888b...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor bruker du ikke æ, ø og å når du skriver

han vil vise hvor ekstremt internasjonal han er forstår du vel 😆 Eller hvor sterkt han er imot alt som er norsk 

Anonymkode: 47275...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 17.40):

Jeg er serriøs. Alt er jo så sykt dyrt. Og det verste er at det er null grunn. Hva er egentlig greia? Ikke særlig god livs kvalitet du får her. Er jo nesten som vi ble født for og lide. Hvorfor må alt være så dyrt! Og da mener jeg alt. Mye bedre i alle andre land. Regjeringen er så dumme at de forventer at hver eneste person har en million lønn. Det virker allefall ut som det .

Anonymkode: bcfea...66c

Hvorfor bor du fremdeles i Norge? Er jo ingen som tvinger deg til å bo her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måler man Norge i forhold til andre land, så tror jeg landet har en del mer positivt enn negativt. Men som med alle land er Norge et land der svik og løgn får styre samfunnet dessverre. Det ser man bare mer og mer hver dag. Men at landet vårt er dårligere enn andre land er ikke sant. Av all dritten er Norge av det bedre slaget.

Anonymkode: 5f5ec...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kanino said:

Hvorfor bor du fremdeles i Norge? Er jo ingen som tvinger deg til å bo her :)

Mest trolig fordi Norge er av de bedre skithølene når alt kommer til alt.

Anonymkode: 5f5ec...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...