Gå til innhold

Er vi venner eller er det noe mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han: singel, 38 år, tjener godt i en jobb med mye ansvar. Vært singel i ti år.

Meg: samboer gjennom 16 år, 41 år, to barn, samme jobb som han, men en annen lokasjon.

Oss: Prater sammen på tlf, sms, teams hver dag. Lange, dype samtaler ca annenhver uke. Møtes gjennom jobb 4-5 ganger i året. Blir sittende i timesvis å prate, enten på en benk i byen, i bilen hans, eller sittende igjen etter jobb. Begge søker den andre når vi er sammen, enten i lunsjen, på pauserommet, etter jobb. Vi har det så deilig sammen, ler, har dype samtaler der vi deler av vårt innerste. Sist vi møttes satt vi og snakket til kl 01:30 på en benk utenfor Shell. 
 

Er dette et normalt vennskap? Jeg kan iallfall skrive under på at jeg ikke noen gang har følt det slik med andre venner. Hva tror dere han tenker om dette? Hva tenker dere?

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn i deg selv og still disse spørsmålene til deg selv. Føler DU at dette bare er et vennskap? Er du forelsket/betatt? 
Vanskelig å avgjøre for noen som ikke er deg/dere. Jeg har hadd vennskap som dette, men jeg har også hadd dypere forhold som dette. 
Det er nok du som har svaret på dette! 

Anonymkode: 615e8...5f5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet du bør stille er vel heller hva samboeren din ville mene om dette hvis han visste om det.

Anonymkode: c9e5d...73c

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang kommet inn på hvordan han trives med singel tilværelsen sin? Jeg mener så mye som dere snakker sammen... Burde være betimelig.

Anonymkode: 6fca3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gå inn i deg selv og still disse spørsmålene til deg selv. Føler DU at dette bare er et vennskap? Er du forelsket/betatt? 
Vanskelig å avgjøre for noen som ikke er deg/dere. Jeg har hadd vennskap som dette, men jeg har også hadd dypere forhold som dette. 
Det er nok du som har svaret på dette! 

Anonymkode: 615e8...5f5

Jeg vet hva jeg føler, men jeg er usikker på han.

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmålet du bør stille er vel heller hva samboeren din ville mene om dette hvis han visste om det.

Anonymkode: c9e5d...73c

Han hadde dratt på dagen. (Og jeg kjenner at det hadde ikke gjort meg noe.)

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen gang kommet inn på hvordan han trives med singel tilværelsen sin? Jeg mener så mye som dere snakker sammen... Burde være betimelig.

Anonymkode: 6fca3...1c8

Han hater singeltilværelsen. Han føler at livet har gått fra han. Alle har partner og barn, ikke han. Men slik jobben hans er per i dag, er det vanskelig å skaffe seg noen, sier han.

TS 

 

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe svar på spørsmålet for det er vell kun dere to som kan svaret  på,men jeg lurer på hva det har med saken å gjøre at han tjener godt i en jobb med mye ansvar?

Det har vell null betydning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Scoops skrev (1 minutt siden):

Ikke noe svar på spørsmålet for det er vell kun dere to som kan svaret  på,men jeg lurer på hva det har med saken å gjøre at han tjener godt i en jobb med mye ansvar?

Det har vell null betydning

I grunnen ikke. Det betyr at han ikke bare kan si opp og dra, hvis han skulle ønsket det. Han er litt låst til jobben. Han har hatt muligheter til dame tidligere, men pga jobben kunne han ikke satse på henne.

TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig hvis ingen av dere har tatt noe iniativ til intimitet på noen som helst måte. Er dere helt treige i trekket begge to?

Anonymkode: 6fca3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner og usikkerhet. Håpløst.

Du skal ikke trenge å vite hva andre mener og tenker, du skal tenke selv. Ta egne valg i livet.

Anonymkode: f7fcf...547

Jo, kanskje. Men jeg skulle så gjerne visst hva han tenker. Jeg tør ikke å spørre han i frykt for å ødelegge vennskapet. 
TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han hadde dratt på dagen. (Og jeg kjenner at det hadde ikke gjort meg noe.)

Hvorfor gjør du ikke dette mer ryddig? Du avslutter nåværende forhold, og så kan du utforske om du og han er venner eller noe mer.

Anonymkode: 8a148...83c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt merkelig hvis ingen av dere har tatt noe iniativ til intimitet på noen som helst måte. Er dere helt treige i trekket begge to?

Anonymkode: 6fca3...1c8

Jeg har samboer og det vet han. 
TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt merkelig hvis ingen av dere har tatt noe iniativ til intimitet på noen som helst måte. Er dere helt treige i trekket begge to?

Anonymkode: 6fca3...1c8

Det finnes de av oss som aldri vil prøve oss på noen som er i et forhold. 

Anonymkode: 8a148...83c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har samboer og det vet han. 
TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Han vet også at vi er i ferd med å gå fra hverandre. TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har dere møttes? Du skriver 4-5 ganger i året, men over hvor lang tid?

Selv har jeg en jeg treffer 6-8 ganger i året, snakker med hver eneste dag osv. Vi er begge gift. Jeg hadde gått på flekken om det ble oss, an sier han og ville det men grunnet barn osv blir det ikke.. Jeg kommer til å gå fra min uansett, må bare tørre det. 

Uansett, du sier du ikke egentlig bryr deg om mannen hadde gått, og det sier ganske mye tenker jeg, Hva er rettferdig ovenfor mannen din? 

 

 

I hovedsak tenker jeg at vennskap mannen din ikke kan vite om er noe som iallefall ikke er bra. 

Anonymkode: d64a5...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært i litt samme situasjon. Mye oftere samtaler sammen enn deg. Hun singel, jeg samboer. Synes samtalene våre var så morsomme og interessante. Kjempekjemi, og det var sola om dagen. Men jeg fortalte samboer om dette fordi hun vet at jeg sitter rotfestet i forholdet. Frivillig. Jeg er helt i tråd med samboer også, bare på en annen måte. Men dette ble drama, min samboer følte at det var hun andre som nå ble nr.1.

Kom ikke helt unna den selv om jeg visste med meg selv at jeg kun ønsket vennskap. Fortalte da om samboers sjalusi over disse treff og samtaler til venninnen. Da skygget hun banen. Hennes intensjoner har jeg aldri visst noe om..

Dette likte du kanskje ikke å høre.

Anonymkode: 6fca3...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvor lenge har dere møttes? Du skriver 4-5 ganger i året, men over hvor lang tid?

Selv har jeg en jeg treffer 6-8 ganger i året, snakker med hver eneste dag osv. Vi er begge gift. Jeg hadde gått på flekken om det ble oss, an sier han og ville det men grunnet barn osv blir det ikke.. Jeg kommer til å gå fra min uansett, må bare tørre det. 

Uansett, du sier du ikke egentlig bryr deg om mannen hadde gått, og det sier ganske mye tenker jeg, Hva er rettferdig ovenfor mannen din? 

 

 

I hovedsak tenker jeg at vennskap mannen din ikke kan vite om er noe som iallefall ikke er bra. 

Anonymkode: d64a5...bd6

Vi har kjent hverandre i drøye to år. 
Jeg og hadde gått på flekken hvis han hadde sagt at han hadde følelser for meg. Han sier det ikke, men det er så mye som tyder på det. Jeg har vanligvis en ganske god magefølelse, men jeg tør ikke helt å gamble på at jeg har rett her. Jeg har tross alt en samboer og familie.
Nå har det seg dog sånn at samboeren og jeg ikke er spesielt nære lenger, og vi har ikke vært det på mange år. Jeg innser nå at vi er i ferd med å gå fra hverandre, men det er skummelt! Samtidig vet jeg da at da er jeg fri til å satse på han her, og det er jo ingenting jeg heller vil! Men tenk om han bare er venn med meg, og ikke er interessert i noe mer? Da har jeg mistet både han og samboer.

TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har kjent hverandre i drøye to år. 
Jeg og hadde gått på flekken hvis han hadde sagt at han hadde følelser for meg. Han sier det ikke, men det er så mye som tyder på det. Jeg har vanligvis en ganske god magefølelse, men jeg tør ikke helt å gamble på at jeg har rett her. Jeg har tross alt en samboer og familie.
Nå har det seg dog sånn at samboeren og jeg ikke er spesielt nære lenger, og vi har ikke vært det på mange år. Jeg innser nå at vi er i ferd med å gå fra hverandre, men det er skummelt! Samtidig vet jeg da at da er jeg fri til å satse på han her, og det er jo ingenting jeg heller vil! Men tenk om han bare er venn med meg, og ikke er interessert i noe mer? Da har jeg mistet både han og samboer.

TS

Anonymkode: b4cc7...5d6

Hvorfor er du plutselig redd for å miste samboer? Få innlegg lenger opp gjør det deg ingen ting om han drar. 
 

Blir helt matt, er helt greit at forhold går over men vær da for en gangs skyld voksen? Avslutt med han du lar gå i et dødt forhold, og så prøver du lykken en annen plass. Om han andre ikke vil ha deg er det en risk du tar, nå er du bare feig og utro. 

Anonymkode: b9ea1...fa0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har samboer, og du er 41. Om han vil ha barn er jo du helt feil dame å satse på.

Du kan jo spørre han rett ut da, hvordan han hadde sett på deg om du var single

Anonymkode: cc2b9...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...