Gå til innhold

Å finne seg selv og egne interesser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele mitt liv har jeg levd for andre - for mann, barn, familie. Som en slags serviceperson. Fordi det var det jeg trodde jobben min var som mamma og kjæreste og datter, det er det jeg har sett når jeg vokste opp. Nå er jeg 43, flyttet nylig for meg selv, og må finne ut hvem jeg er og hva jeg vil når jeg ikke lenger har denne rollen jeg har levd i så lenge. Jeg føler meg stuck og kjedelig, fastlåst i gamle vaner og klarer liksom ikke finne ut av hva jeg vil, hva som er gøy. Jeg kan jo ikke isolere meg og leve som en pensjonist riktig ennå! Jeg har jo en annen del av meg som er mye mer eventyrlysten, men hun er nok godt begravet. Noen innspill til hvordan jeg kan komme meg ut at den hulen jeg er i nå?

Anonymkode: 02422...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill deg en reise for deg selv, book deg inn på hotell, om det er i din egen by, nabobyen eller i utlandet.
Gå ut på restaurant alene, finn det du liker å gjøre! 

Anonymkode: a9b74...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en eller flere venninner/venner, gå ut på kafé eller spis ute på restaurant. Det er da en begynnelse. Hvis det er dårlig med venner, finner du nettfora der du kan treffe folk og møte de til kaffe eller et glass vin, evt gå tur. Det går iallfall an å prøve. 
Finn deg en hyggelig hobby, enten det er strikking, hekling, matlaging eller hanggliding. Noe liker du nok og har lyst til. 
Det kommer etter hvert. Gå turer alene til å begynne med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kunne du sett for deg selv m du lukket øynene og drømte litt da? Hva står på "bucket-listen" din? 

Du kunne bestilt en reise selvsagt, eller hoppet tandem i fallskjerm bare for å få opp adrenalinet litt. 

Jeg råder deg til å ikke bare begynne å reise på måfå, men at du skaffer deg en hobby/et fokus som du reiser med. 

Hva liker du å gjøre (strikke,sykle, jobbe i grønnsakshagen osv.) -eller hva drømmer du om som du ikke har fått gjort? Alt kan gjennomføres med god planlegging. Jeg tuller ikke -ei i femtiårene jeg vet av reiser nå rundt i Europa med strikkehobbyen sin, hun strikker bikinier, badedrakter, badeshortser og annet som hun tar med seg og selger på markeder sør i Europa. Alt kan bli til noe gøy :)

Anonymkode: e5dc5...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppetimer på treningssenter? Kermaikk - kurs eller sykurs? Matlagingskurs? Du har vel barna 50% av tiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del var det å reise på tur ut av norge på egenhånd...da våknet jeg virkelig opp mentalt. Startet også med styrketrening senere, noe jeg elsker i dag.

I dag lever jeg 100% mitt eget liv, sier nei til alt jeg ikke vil selv. Det er lett å si nei.

Setter meg selv først, alltid.

Anonymkode: e7691...59d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...