Alphamale Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Forsøkte å smelte dumle og delfiafett sammen med litt sjokolade sammen i en stor gryte for å lage en slags isskonfekt/sjokoladekonfekt. Men dumlen blandet seg ikke med delfiafettet og ble bare en stor klump med stivnet delfiafett rundt. Smeltet først dumlekaramrellene på svak varme men den ble likevel en stor, hard kompakt klump og ikke silkemyk og kremete. Forsøkte øke temperaturen uten at det hjalp. Tilsatte delfiafett men uansett hvor mye jeg rørte så blandet det seg ikke. Lest at man kan smelte dumle i fløte? Kan jeg bruke melk? Så fant jeg oppskrift med eggedosis jeg tilsetter? Men kan ikke skjønne det går å røre inn når dumlen bare er en hard seig klump? Tusen takk for tips og hjelp 🙏
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Ville rørt inn varm melk/fløte litt og litt og rørt godt for å løse opp klumpen. Anonymkode: 76bb6...69c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå