Gå til innhold

Garmin Venu 2s - registrerer feil puls under trening

Sizz-

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd dette? Merker når jeg trener feks styrketrening eller HIIT, men også løping på mølle innendørs, at den registrerer feil puls. (Den registrerer riktig når jeg trener utendørs, feks løping) 

Jeg kjenner min kropp såpass og vet når pulsen min er lik 170 eller 110, og klokka mi skal noen ganger ha det til at jeg har en puls på så lavt som 96 under intervalldragene, noe som er helt bak mål. Registreringene av øktene blir jo meningsløse når målingene ikke er riktige, og poenget med klokka blir jo borte. 

flere med slike erfaringer? Hadde litt samme problemet med fitbit. Skulle nesten tro det var kroppen min som er problemet, men jeg har puls…altså høy puls, jeg lover 😂

Tror dere det vil hjelpe med pulsbelte? Nå måler den jo kun håndleddspuls og det er jo ikke sikkert den er helt korrekt. Men rart den skal måle feil kun under intervalldrag og under repetisjonene i styrketreningen, for inellom dragene og settene så måler den riktig. Med en gang jeg legger vekta fra meg, så går pulsen på klokka opp. 

Blir ikke klok på dette her jeg 😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke hjelpe med annet enn at jeg sliter med det samme med min Garmin Forerunner 245. Hadde også samme problem med Fitbit. Den fungerer stort sett innendørs, men noen dager er den skikkelig kranglete. Den sier for eksempel jeg har puls på 92 når jeg løper intervaller for harde livet. Litt frustrerende når jeg bruker pulsen som veileder på hvor hardt jeg kan ta i. Utendørs går det alltid fint. 

Håper noen andre har noen gode tips!

Anonymkode: faf3a...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen på håndleddet øker senere, derfor får du høy puls i etterkant av intervallet. Med pulsbeltet måles nøyaktig puls i øyeblikket og det anbefales virkelig om du bruker pulsmålingen aktivt i treningen. Kjøp deg et pulsbelte, verdt hver krone!

Anonymkode: c8da2...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Pulsen på håndleddet øker senere, derfor får du høy puls i etterkant av intervallet. Med pulsbeltet måles nøyaktig puls i øyeblikket og det anbefales virkelig om du bruker pulsmålingen aktivt i treningen. Kjøp deg et pulsbelte, verdt hver krone!

Anonymkode: c8da2...b1c

Hæ? Er det sant? Så snodig.

Anonymkode: e1072...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...