Smørblomst82 Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Hei. Vi planlegger roadtrip i USA med barn og familie. Vi flyr til og fra New York. Vi har jo mange ønsker, men klarer ikke bli enige om ruta. Vi er borte i 17 dager! Vi ønsker oss fra New York - Nashville- New Orleans - Orlando- Key West - opp igjen til New York! Noen i reisefølge vil prioritere de typiske sørstatene, mens andre vil mer i Florida, parker og Key West. Noen som har noen gode reisetips i disse områdene? Kan vi få til hele ruten og i tillegg få tid til å slappe av og kose oss?
Kjetil E Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Hvis hovedmålet med turen er sør statene. Bør dere droppe New York og heller fly til sørstatene. Atlanta, New Orleans, Miami eller lignende. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Burde ikke reise til USA nå. Mange kriminelle og seriemordere som herjer der borte nå. Anonymkode: 7211f...5d3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Burde ikke reise til USA nå. Mange kriminelle og seriemordere som herjer der borte nå. Anonymkode: 7211f...5d3 Når er det ikke kriminelle og seriemordere i USA? Anonymkode: 8940b...cc0 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 hvorfor reise så forbanna langt, og til et ufattelig svindyrt område?? det finnes andre områder langt nærmere enn dette, og som mest sannsynlig er hakket billigere også. Anonymkode: 873cc...fdd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #6 Skrevet 21. oktober 2022 Enig i å droppe New York. Det blir lange strekninger og mye bilsitting. Dere kommer til å kjenne savnet etter å være lenger på hvert sted dere besøker. Har vært med på det samme på øst siden. Fra Los Angeles til San Francisco til Las Vegas til Tijuana til Los Angeles. Det er stress. Anonymkode: ed1df...666 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #7 Skrevet 21. oktober 2022 Dette hørtes mye ut på 17 dager. Har selv kjørt New Orleans - Miami på en uke, og det ble ekstremt knapt med tid. Da var vi ikke i noe Disney eller på Key West. Hadde droppa både New York og Nashville og fått mer tid de andre stedene. Anonymkode: f85ab...bca 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #8 Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig i å droppe New York. Det blir lange strekninger og mye bilsitting. Dere kommer til å kjenne savnet etter å være lenger på hvert sted dere besøker. Har vært med på det samme på øst siden. Fra Los Angeles til San Francisco til Las Vegas til Tijuana til Los Angeles. Det er stress. Anonymkode: ed1df...666 Enig, blei skilsmisse når vi kom hjem Anonymkode: d821e...6df 1
Smørblomst82 Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #9 Skrevet 25. oktober 2022 Takker for alle tilbakemeldinger som har kommet inn. Fly til New York er allerede bestilt så vi starter og slutter der, men ikke noe annet er bestemt enda. Så alle forslag til steder settes stor pris på.
Smørblomst82 Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 22.10.2022 den 1.31): Dette hørtes mye ut på 17 dager. Har selv kjørt New Orleans - Miami på en uke, og det ble ekstremt knapt med tid. Da var vi ikke i noe Disney eller på Key West. Hadde droppa både New York og Nashville og fått mer tid de andre stedene. Anonymkode: f85ab...bca Hvor lenge kjørte dere i strekk da? Google maps sier 9-10 timer i bil, så her hadde vi ikke tenkt å ha mer en 1-2 overnattinger p åveien. Er det mye å se på den strekningen siden dere brukte en uke?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #11 Skrevet 25. oktober 2022 Syns også det høres mye ut på 17 dager. Ny-Nashville-new orleans-Orlando-ny. Ca 48 timer kjøring uten pause. Hvorfor kjøre så mye når dere ikke kan stoppe så lenge og se dere om. Er dere vant til å kjøre i usa? Det er ganske så enkelt men det er annerledes likevel og jeg opplevde det som ganske så slitsomt (4 felt og avkjøringer til venstre på motorvei osv). Jeg kjørte ny til Washington dc (anbefales!) og tok derfra fly til new orleans. Florida med parker og kw hadde vært nok for den tiden dere blir borte, kanskje ta det på en annen tur? Finnes masse gøy for barn overalt. Dere kunne feks ha kjørt ny-Nashville-new orleans og så tatt fly tilbake. Hvis dere skal være i new York noen dager så er tipset at ikke hente ut bil før dere skal kjøre. beklager litt rotete svar. Anonymkode: 0b84d...c34
Carolini Skrevet 25. oktober 2022 #12 Skrevet 25. oktober 2022 (endret) Dette høres altfor mye ut på 17 dager. Husk på at kjøretiden i Google maps ikke alltid er korrekt. Dere kan fort havne i kø og meget saktegående trafikk, spesielt rundt de store byene, eller det er ulykker som skaper store køer og reisetiden kan bli veldig mye lenger enn det dere tror. Dere må stoppe for bensin og det er ikke alltid bensinstasjoner rett ved veien, så dette tar tid. Do pauser og spisepauser drar opp tiden også. Hadde satset på NYC-Nashville- New Orleans og opp igjen til NYC, der kan man jo også trenge noen dager alt ettersom hva man vil se. Eller dra ned til Florida (om tid på veien opp igjen hadde jeg stoppet i Washington DC.) Ideelt burde dere tatt fly til NYC og hjem igjen fra Florida, men det er kanskje for sent? Husk at parkene i Disney World er enorme og det er ikke bare å "stikke" innom, ting tar tid! Så om dere vil ha tid til kos må dere justere ruta deres er mitt råd. Endret 25. oktober 2022 av Carolini 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2022 #13 Skrevet 25. oktober 2022 Som de fleste andre her, så er jeg enig i at dette er for mye for 17 dager. Forstår heller ikke hvorfor dere flyr til NY, når alle ønskedestinasjonene er så langt unna. Men du stiller to spørsmål: om dere kan rekke denne ruta på oppsatt tid, og om dere har tid til å kose dere. La oss se på det: Dag 1 - fly til NY Dag 2 - NY (alt for lite med en dag her, men dere har ikke tid til mer) Dag 3 - begynne kjøretur til Nashville (13 timers tur, over to dager) Dag 4 - fremme i Nashville på ettermiddag/kveld Dag 5 - Nashville Dag 6 - Kjøre til New Orleans. 8 timer. Alt for mye kjøring for en dag, men skal dere rekke alt så må det gjøres sånn. Dag 7 - New Orleans Dag 8 - Kjøre til Orlando. Igjen 8 timer og alt for mye kjøring. Dag 9 - Orlando (her rekker dere en park hver dag) Dag 10 - Orlando (park nr 2) Dag 11 - Kjøre til Key West, 6-7 timer. Dag 12 - Key West Dag 13 - Key West Dag 14 - Begynne kjøreturen til NY. 21 timer fordelt på 3 dager. Dag 15 - Fortsette mot NY. Dag 16 - Fortsette mot NY. Fremme på ettermiddag/kveld. Dag 17 - Fly hjem Så, er det mulig å få det til rent praktisk: Ja Er det mulig å samtidig slappe av og kose seg på turen? Nei. Av 17 dager så er 10 av disse rene transportetapper. Og flere av dem med alt for mange timer kjøring på samme dag. Og her er det ikke tatt høyde for trafikk, ulykker, kø etc., som noen andre nevner her. Jeg vil sterkt fraråde dere å prøve dette. Det tror jeg ikke blir noen fin ferie. Hvis dere absolutt skal kjøre fra NY så ville jeg kuttet bort noen destinasjoner i hvert fall. Eventuelt vurdert å sette igjen leiebilen i Florida og fly opp til NY igjen. Anonymkode: 2c905...b34 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2022 #14 Skrevet 1. november 2022 Hvorfor kjøre så langt syd? Hvorfor ikke heller holde seg på østkysten? Anonymkode: 915d6...718
AnonymBruker Skrevet 3. november 2022 #15 Skrevet 3. november 2022 Kjør heller nordover til Boston 🤩 Turen blir mindre variert, men med 17 dager kan dere da se NY og Boston ganske grundig, samt f.eks. Cape Cod, Rockport etc. Eller kjøre til Niagara Falls fra Boston. Det er overkommelig, mener jeg. Når på året skal dere reise? Anonymkode: 82d29...6bd 1
Smørblomst82 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 21.47): Syns også det høres mye ut på 17 dager. Ny-Nashville-new orleans-Orlando-ny. Ca 48 timer kjøring uten pause. Hvorfor kjøre så mye når dere ikke kan stoppe så lenge og se dere om. Er dere vant til å kjøre i usa? Det er ganske så enkelt men det er annerledes likevel og jeg opplevde det som ganske så slitsomt (4 felt og avkjøringer til venstre på motorvei osv). Jeg kjørte ny til Washington dc (anbefales!) og tok derfra fly til new orleans. Florida med parker og kw hadde vært nok for den tiden dere blir borte, kanskje ta det på en annen tur? Finnes masse gøy for barn overalt. Dere kunne feks ha kjørt ny-Nashville-new orleans og så tatt fly tilbake. Hvis dere skal være i new York noen dager så er tipset at ikke hente ut bil før dere skal kjøre. beklager litt rotete svar. Anonymkode: 0b84d...c34 Nei, foreløpig er det kun ønsker vi snakker om ikke kikker på hva som er mulig og ikke. Vi vil veldig gjerne til Washington DC! Vi kikker også på muligheten å fly mellom noen destinasjoner. Siden vi er flere på tur og det er med barn så er det mange ønsker 😊 Men vi vil ikke sitte i bil på hele turen, så vi må nok tenke litt annerledes ja.
Smørblomst82 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #17 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 3.11.2022 den 19.12): Kjør heller nordover til Boston 🤩 Turen blir mindre variert, men med 17 dager kan dere da se NY og Boston ganske grundig, samt f.eks. Cape Cod, Rockport etc. Eller kjøre til Niagara Falls fra Boston. Det er overkommelig, mener jeg. Når på året skal dere reise? Anonymkode: 82d29...6bd Vi skal reise i juli - vet det blir hett! 😅 Men takk for tips, skal notere meg det.
Smørblomst82 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #18 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 1.11.2022 den 15.58): Hvorfor kjøre så langt syd? Hvorfor ikke heller holde seg på østkysten? Anonymkode: 915d6...718 For det er der som frister mest for reisefølge 😊
Smørblomst82 Skrevet 10. november 2022 Forfatter #19 Skrevet 10. november 2022 AnonymBruker skrev (På 25.10.2022 den 22.26): Som de fleste andre her, så er jeg enig i at dette er for mye for 17 dager. Forstår heller ikke hvorfor dere flyr til NY, når alle ønskedestinasjonene er så langt unna. Men du stiller to spørsmål: om dere kan rekke denne ruta på oppsatt tid, og om dere har tid til å kose dere. La oss se på det: Dag 1 - fly til NY Dag 2 - NY (alt for lite med en dag her, men dere har ikke tid til mer) Dag 3 - begynne kjøretur til Nashville (13 timers tur, over to dager) Dag 4 - fremme i Nashville på ettermiddag/kveld Dag 5 - Nashville Dag 6 - Kjøre til New Orleans. 8 timer. Alt for mye kjøring for en dag, men skal dere rekke alt så må det gjøres sånn. Dag 7 - New Orleans Dag 8 - Kjøre til Orlando. Igjen 8 timer og alt for mye kjøring. Dag 9 - Orlando (her rekker dere en park hver dag) Dag 10 - Orlando (park nr 2) Dag 11 - Kjøre til Key West, 6-7 timer. Dag 12 - Key West Dag 13 - Key West Dag 14 - Begynne kjøreturen til NY. 21 timer fordelt på 3 dager. Dag 15 - Fortsette mot NY. Dag 16 - Fortsette mot NY. Fremme på ettermiddag/kveld. Dag 17 - Fly hjem Så, er det mulig å få det til rent praktisk: Ja Er det mulig å samtidig slappe av og kose seg på turen? Nei. Av 17 dager så er 10 av disse rene transportetapper. Og flere av dem med alt for mange timer kjøring på samme dag. Og her er det ikke tatt høyde for trafikk, ulykker, kø etc., som noen andre nevner her. Jeg vil sterkt fraråde dere å prøve dette. Det tror jeg ikke blir noen fin ferie. Hvis dere absolutt skal kjøre fra NY så ville jeg kuttet bort noen destinasjoner i hvert fall. Eventuelt vurdert å sette igjen leiebilen i Florida og fly opp til NY igjen. Anonymkode: 2c905...b34 Nei, skulle gjerne flydd til en annen destinasjon, men det ble dessverre ikke slik. Men enig i at det er en for lang reiserute på 17 dager så må justere oss litt. Vi har jo med barn som ikke vil sitte i bil på hele turen. Kikker også på mulighet for fly opp igjen hvis vi ender opp med å reise til Florida.
missLynch Skrevet 11. november 2022 #20 Skrevet 11. november 2022 Ambisiøst opplegg dette her, og i tillegg disse veldig masete, travle og stappfulle parkene i Florida i den aller verste heten 🥵😳 Ville heller- som en bruker over her sier- kjørt oppover til Boston og f. eks leid et koselig hus ute på Cape Cod; et nydelig sted! Fint å kjøre rundt i Massachusettes, Maine, New Hampshire. Fine rene innsjøer å bade i. Slipper all turismen og heten i Florida. hvis sørstatene frister, hadde jeg ville begrenset meg til North og South Carolina, fine badebyer der bl.a Myrtle Beach. Og byene Savannah og Charleston. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå