jabx Skrevet 22. oktober 2022 #21 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 18.10.2022 den 12.02): Anbefaler forøvrig Jason Fungs bok om faste, finnes på både engelsk og norsk😊 Anonymkode: 78d00...84e Problemet er at det er vås og pseudovitenskap.
jabx Skrevet 22. oktober 2022 #22 Skrevet 22. oktober 2022 Wilmus skrev (På 20.10.2022 den 18.58): Jeg har stått bom stille på 55 kg i snart en mnd nå, spiser ett måltid i døgnet. (Men har gått fra 67 kg midt i juni til her jeg er nå på denne måten) nå vurderer jeg en lengere faste for å ta av de siste 3-4 kg. Har fastet opp til 100 timer før, og vet at når man har passert ca 40 + timer går det veldig greit. Haff.. men de første døgna er røffe😒 Du går ikke ned i vekt fordi du ikke ligger i kaloriunderskudd. Du trenger altså ikke å torturere deg selv. Bare spis færre kalorier enn du inntar.
jabx Skrevet 22. oktober 2022 #23 Skrevet 22. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 19.45): Prøv først å variere mer på de kortere fastene? Det er flere som opplever å stagnere på ett måltid i døgnet. Hva om du varierer litt mer på timing og antall måltider. Noen dager to måltider, noen dager ett tidlig måltid og noen dager ett seint måltid? Noen har for eksempel nytte av 16:32, dvs. spise tidlig måltid mandag, faste til seint tirsdag, faste til tidlig måltid onsdag. Da får du en litt lenger faste inni der men spiser fortsatt hver dag. Men uansett, du har jo oppnådd mye på kort tid. Kanskje det er greit å vedlikeholde litt? Har du en plan for hvordan du skal ha det videre? Anonymkode: 37bf1...20e Dette er problemet med faste. Faste har blitt en "religion" som folk har feilaktige forestillinger om. Folk tror det er fasten i seg selv som gjør at de går ned i vekt. Slik er det ikke. Man går ned i vekt ved fasting dersom fastingen gjør at man ligger i et kaloriunderskudd. Dersom man faster men likevel inntar flere kalorier enn man forbrenner, går man opp i vekt. Det er håpløst at folk skal måtte pine seg selv og sulte seg fordi de tror at det er noe spesielt ved fasting. Den eneste funksjonen fasting har er å begrense kaloriinntak. Det har ingen effekt ut over det.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2022 #24 Skrevet 23. oktober 2022 Har prøvd å faste opptil to døgn. Det var overraskende enkelt, sikkert fordi jeg allerede hadde erfaring med kortere faste og lavkarbo, som begge deler ofte gir mer stabil energi. Hadde godt med energi og fokus, spesielt på dag to. Antar at det henger sammen med at man da er i ganske dyp ketose. Så faste kan være en god strategi om man må prestere godt, men man bør selvsagt ha prøvd det ut litt på forhånd. Anonymkode: e649e...b92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå