AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #1 Skrevet 15. oktober 2022 Jeg er ei 19 år gammel jente som har lyst til å jobbe i ambulansen. Jeg har ikke høyt nok snitt til å komme inn på noen av paramedic utdanningene. Derfor tenker jeg at eneste mulighet for meg er å gå lærlingløpet for å ta fagbrev som ambulansearbeider. I våres gikk jeg ut av vgs med generell studiekompetanse, men har hverken vg1 helse og oppvekst eller vg2 ambulansefag. Min plan er derfor å starte med å ta opp disse fagene parallelt nå og forhåpentligvis være klar til å søke lærlingplass om et halvt år. Høres dette ut som en realistisk plan? eller burde jeg heller ta opp noen fag slik at jeg kan komme inn på paramedic utdanningen? Anonymkode: af709...b1e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Hadde nok heller tatt opp fag for å bedre snittet på generell studiekompetanse ja. Anonymkode: 887ba...112
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Ta opp fag. Ikke at vi ikke trenger "vanlige" ambulansearbeidere altså, men du er ung og har uendelig med tid. Skaff deg den beste utdanningen som er tilgjengelig innenfor det faget du vil jobbe med. Anonymkode: 31e64...e3d 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 Du kan også søke sykepleiestudiet(som gjerne har litt lavere snitt) og få mange fler muligheter! Som sykepleiestudent kan du begynne som vikar i ambulansetjenesten. Da kan man også videreutdanne seg innen prehospital pleie, akuttsykepleie, anestesi etc. Hvis du har praksis fra ambulansen og vet at dette er 100% for deg og dette er noe du vil jobbe med resten av livet så er jo paramedicstudie det beste. Anonymkode: 9eef9...5ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå