Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Jeg er 21 år, og lurer på en ting. Jeg har mange dårlige karakterer på vitnemålet mitt. Er det mulig å "slette" hele vitnemålet og ta generell studiekompetanse på nytt på voksenopplæring? Jeg gikk almennfag...
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Eg trur ikkje du får sletta nokon karakterar før du har oppnådd ny kompetanse i kvart fag, men du kan jo ta opp igjen dei faga du ønsker å forbedre då, f.eks. på voksen-opplæring? Men trur du kjem utanfor den prioriterte gruppa sidan du allereie har generell studiekompetanse. Men ta ein telefon til den skulen du eventuelt kunne tenke deg å gå på, så får du nok svar på det du lurer på! Lykke til!
Saeria Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Du kan nok ikke slette hele vitnemålet nei. Men du kan, som veslo sier, ta opp igjen de enkeltfaga du ønsker på voksenopplæring. Du faller utenfor den prioriterte gruppa, og har ikke krav på å få tatt det opp på en vanlig vgs. Men, du kan høre med en skole om de har plass til deg. Andre alternativ er å ta fagene opp på sonans, sonans nettgymnas (www.sonans.no) eller hvis du bor i Bergen eller vil flytte dit ta de på Danielsen Intensivgymnas. (www.danint.no) Der går jeg nå, og lærerene er supre. Sonans er ganske kostbart, bare sånn at det er sagt. Det kan hende at det er andre alternativ der du bor. Hør med skolen din om de vet om andre alternativ enn sonans. Bjørknes privatskole har privatistundervisning i Oslo og Ålesund,og de har også nettbaserte kurs. (www.bjorknes.no) Der er det også ganske kostbart å gå. Grunnen til at min skole er billigere er at det er en skole med kristen formålsparagraf, men en merker ikke noe til at det er en kristen skole, hvis du er redd for det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå