Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Ja, hva er alt? Har du: Søkt på alle ledige stillinger? Sendt åpne søknader? Snakket med bedrifter du er særlig interessert i å jobbe for? Snakket med alle du kjenner om de vet om noe sted de skal rekrutere? Svelget stoltheten din å funnet deg en "slave jobb" for å ha noe å gjøre og få en god referanse? Kontaktet alle vikarbyråer? Snakket med tidligere arbeidsgivere om de har noen oppdrag til deg? Det er bare litt av det du kan gjøre. Bare fantasien som setter grenser.
Gjest ales Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 JEPP, DONE THAT ... siste jobben jeg søkte var det 160 søkende ..
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #5 Skrevet 2. desember 2005 må bare svare.vet ikke hva slags utdannelse du har.I helsevesenet trengs der alltid folk!om ikke faste stilling så ekstravakter,blir penger av sånt hvertfall,men kanskje ikke godt nok?Må jo da være villig til å jobbe helger....Tror ikke du har prøvd alt ,hvis du er villig til å ta alt..........sykehjem,boliger,barnehager,sfo,vasking og posten disse trenger alltid folk!!!!
Gjest er d så lett Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 man får ikke ALT skjønenr du, man får jobber der man har erfaring, jeg har admin.erfaring og får ikke jobb innen helse feks ..
Gjest Lea Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 Har du en god nok CV (da mener jeg oppsett o.l.)? Er søknadene dine kortfattet og velskrevne? Har du fulgt opp registreringene i vikarbyråer og skaffet deg en kontaktperson? Søker du jobber som du er kvalifisert for? Er du villig til å ta en mindre relevant jobb mens du venter på drømmejobben? Det kan ta litt tid før man kommer frem. Min erfaring er at desember er en dårlig måned når man søker jobb, men at det løsner litt i begynnelsen av januar. Kanskje du kan få en midlertidig stillig som julehjelp frem til jul? Ellers bør du snakke med alle du kjenner og fortelle at du leter etter jobb. Be dem si i fra om de vet om noe som kan passe.
Gjest gjesta Skrevet 3. desember 2005 #8 Skrevet 3. desember 2005 man får ikke ALT skjønenr du, man får jobber der man har erfaring, jeg har admin.erfaring og får ikke jobb innen helse feks .. ← Jeg er ingenting, og jeg har fått jobb innen helse og omsorg. Man trenger alltids pleieassistenter på mange steder på grunn av sykemeldinger osv.. Før jeg ble pleieassistent jobbet jeg på fiskeforedlingsfabrikk, så alt er mulig.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #9 Skrevet 3. desember 2005 når man har prøvd alt ? ← Det er jobber til de som vil ha jobb. Selv om du har adm. erfaring, så er det noe du kan gjøre. På a-etat får du ikke jobb,men du må skaffe deg den selv. jeg ble oppsagt for 14 mnd siden. Meldte meg til a-etat,men har skaffet meg jobb hele tiden selv. Det har sett ut som om jeg kunne bli ledig og har hatt krav på ledighkr,men det har ordnet seg hver gang. jeg sørger for å stå tilmeldt som ledig og søkende. De skal ikke få en finere statistikk av meg
airia Skrevet 3. desember 2005 #10 Skrevet 3. desember 2005 Du sier du har forsøkt alt.... Hva med å flytte på seg? Søker du alt av jobber du er kvalifisert eller overkvalifisert til i hele landet må du jo hvertfall kunne oppdrive noe.....selv om det bare er en vaskejobb inntil videre
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #11 Skrevet 3. desember 2005 dette var noe jeg ikke hadde prøvd før men ser ikke ut til at det førte til noe nytt heller..står i flere vikarbyreråer med kp men... jeg har flere ganger prøvd og søke jobber jeg egentlig er overkvalifisert til men det går vertfall ikke, ennå flere søkende der..når man bor i Oslo konkurrer man med hele Norge, alle vil til oslo lissom, jeg vil/kan ikke flytte ..
Gjest Gjesta Skrevet 3. desember 2005 #12 Skrevet 3. desember 2005 Om du er registrert i vikarbyrå må du også være aktiv. Det er dem som er pågående som får oppdrag. Det var sånn jeg fikk den jobben jeg har nå, ble fast ansatt etter kort tid. Har du prøvd alle dagligvarebutikkene som du har mulighet for å nå? Vaskebyråer? Alle andre bedrifter der du bor?
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #13 Skrevet 4. desember 2005 man får ikke ALT skjønenr du, man får jobber der man har erfaring, jeg har admin.erfaring og får ikke jobb innen helse feks .. ← Du verden Her beviser du egentlig hvor mye du har prøvd. Du har tydligvis ikke kontaktet noen sykehjem feks. Der jobber både de med akademisk bakgrunn og folk som bokstavelig talt kommer rett fra gata. Så da er det sikkert håp for deg også. Ja om du virkelig vil da
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #14 Skrevet 4. desember 2005 man får ikke ALT skjønenr du, man får jobber der man har erfaring, jeg har admin.erfaring og får ikke jobb innen helse feks .. ← Det der er komplett bullshit. Om du tror på det der har du ikke prøvd noe særlig. - et sykehjem har alltid behov for pleieassistenter. - barnehager og skoler har behov for tilkallingsvikarer - statistikker viser at de fleste stillinger ikke blir utlyst, så man må selv være aktiv og oppsøke bedrifter. - jeg skal vedde på at det er mulig for deg å få jobb i kassa på en butikk eller som renholder siden det er mange some er "for fine" til disse jobbene.
~sikka~ Skrevet 4. desember 2005 #15 Skrevet 4. desember 2005 Enig med de over her. Du har garantert ikke prøvd alt. Sjekk på daglivarebutikkene rundt deg. Hør på et renholdsbyrå. Hør på sykehuset - der har de alltid ledige renholdsjobber. Sjekk på forskjellige lager o.l. Det er alltid ledige jobber, men du må muligens svelge stoltheten litt og ta en jobb du er overkvalifisert for. Uansett du kan få jobb hvis du bare prøver skikkelig.
L@dy Skrevet 4. desember 2005 #16 Skrevet 4. desember 2005 Egentlig bør vel ikke jeg svare her, siden jeg vet hvordan det er å gå arbeidsledig en god stund og ikke få noen ting. Men en ide`er å slå opp på gule siden og få en oversikt over ALLE vikarbyråene. Bruk litt tid der og regisster deg hos alle sammen. Gjør en ordenlig jobb med dette. Husker en konsulent sa til meg at det var såå mange som gjorde en slurvete jobb og ble derfor ALDRI kontaktet. Det kan nok ta tid før du hører noe fra de, tross alt så får de mange kvalifiserte henvendelser. DERFOR, må du kontakte de! Ring til de ofte, da kjenner de igjen deg, og da kan du ende opp med å få noe. Du har kanskje venner/kontakter som er uti jobb i forskjellige firma? Når jeg tenker meg om, så er det mange folk som er spredt utover mange firma. Kan det være en ide`å fortelle de at du er på jakt etter jobb? Veldig, veldig ofte så får en jobb via bekjente. Nå har jeg fødselspermisjon, så jeg har nå en liten "pause" fra jobb søkingen. Men jeg vet absolutt hvordan det er, og det er heller ikke så lett å bare "ta en jobb" som folk som HAR jobb sier. Men det er viktig å IKKE miste motet underveis, for gjør du det, så tror jeg en mister litt av "gnisten" som en arbeidsgiver ser etter. Og..har du gjort ALT som du skriver, så bør du kanskje vurdere "deg selv litt" for å se om det er noe du kan gjøre annerledes! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #17 Skrevet 4. desember 2005 hoteller trenger ofte værelsepiker, oppvaskhjelper, servitører o.l... Hør innom alle hotell du finner..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå