AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg fikk kjøpt min første bolig i august 2022. Der var krig på boliger og alle boliger endte med over prisantydning. Jeg har 3 barn og det var så viktig for meg å ha 4 sove rom + en god uteplass slik at barna kan leke der. Vi endte med en rekkehus med 3 soverom ingen hage, bare en liten terasse. Vi var ikke lenge nok på boligjakt og de siste boliger vi så var ikke aktuelt. Da dette boligen kom likte jeg begivenheten, barne vennlig og rolig. Likte godt det at skolen ikke er for langt. Jeg likte at alle 3 soverom var i samme etasje. Jeg ble med i budrunde. Endte med 460.000,-over prisantydning og boligen ble min. Angret er par timer etter. Er så lei siden det og hver gang jeg ser på bilder av boligen blir jeg mer og mer lei meg. Jeg griner og ser Fortsatt på finn etter andre boliger som kommer til salg. Prisen har gått ned og mer fint er kommet. 4soverom god og stor uteplass. Det jeg ikke liker og angre på er: 1. Stue og kjøkken er så liten og ikke som jeg ønsket. 2.Ingen plass til tv-vegg. 3. Inge. Have for barna kan leke og ha trampoline 4. Barna kan ikke få hver sin soverom. Jeg vet at ikke var erfarn med boligkjøp, ig det var min feil. Om du kommer til å selge mister vi nok, da bolig priser gå ned og jeg ga 460000 over prisantydning. Er helt deprimert. Hva skal jeg gjøre? Vi sparte i åresvis for å kunne kjøpe og nå kjøpte jeg en helt feil bolig. 😥😥 Anonymkode: b04cd...f41 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk kjøpt min første bolig i august 2022. Der var krig på boliger og alle boliger endte med over prisantydning. Jeg har 3 barn og det var så viktig for meg å ha 4 sove rom + en god uteplass slik at barna kan leke der. Vi endte med en rekkehus med 3 soverom ingen hage, bare en liten terasse. Vi var ikke lenge nok på boligjakt og de siste boliger vi så var ikke aktuelt. Da dette boligen kom likte jeg begivenheten, barne vennlig og rolig. Likte godt det at skolen ikke er for langt. Jeg likte at alle 3 soverom var i samme etasje. Jeg ble med i budrunde. Endte med 460.000,-over prisantydning og boligen ble min. Angret er par timer etter. Er så lei siden det og hver gang jeg ser på bilder av boligen blir jeg mer og mer lei meg. Jeg griner og ser Fortsatt på finn etter andre boliger som kommer til salg. Prisen har gått ned og mer fint er kommet. 4soverom god og stor uteplass. Det jeg ikke liker og angre på er: 1. Stue og kjøkken er så liten og ikke som jeg ønsket. 2.Ingen plass til tv-vegg. 3. Inge. Have for barna kan leke og ha trampoline 4. Barna kan ikke få hver sin soverom. Jeg vet at ikke var erfarn med boligkjøp, ig det var min feil. Om du kommer til å selge mister vi nok, da bolig priser gå ned og jeg ga 460000 over prisantydning. Er helt deprimert. Hva skal jeg gjøre? Vi sparte i åresvis for å kunne kjøpe og nå kjøpte jeg en helt feil bolig. 😥😥 Anonymkode: b04cd...f41 Enten selge og ta tapet, eller "lære" deg til å trives der,verre er det faktisk ikke. Hva slags løsninger tror du finnes på slik?? Anonymkode: 01596...b10 21
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #3 Skrevet 13. oktober 2022 Kjipt at du føler det sånn. MEN hvorfor ikke se MULIGHETENE istedenfor alle feilene? Er det mulig å gjøre noe med plantegningen? Er det noe du kan vurdere på langsikt å slå ned noen vegger eller dele ett stort rom i to? Kan du PRØVE å se mulighetene? Er det helt låst for deg, så selg da. Ja, du taper penger på det, men sånn er livet. Anonymkode: 5c100...f8f 12 1 1
Mona123 Skrevet 13. oktober 2022 #4 Skrevet 13. oktober 2022 Gjort et gjort. Hvorfor ikke fokusere på det som er bra? 3 1
umAxa Skrevet 13. oktober 2022 #5 Skrevet 13. oktober 2022 Bruk 110% av din vilje til å gjøre det om til et sted du trives i. Et hus er et hus, men et hjem må man skape. Ikke la anger, panikk eller anger få fotfeste i nye boligen din - slikt avler bare dårlige følelser hver gang du sitter deg ned for å slappe av, sove eller prøve å nyte livet generelt. 11 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #6 Skrevet 13. oktober 2022 Du er heldig som har egen bolig 😊 Anonymkode: f8cca...0ee 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #7 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Enten selge og ta tapet, eller "lære" deg til å trives der,verre er det faktisk ikke. Hva slags løsninger tror du finnes på slik?? Anonymkode: 01596...b10 Jeg vurdere å selge, men hvis jeg selger nå få jeg ingen ting igjen for å kunne kjøpe et nytt hus. Er bekymret derfor. Om jeg blir her og beholder huset vil mine barna ikke trives som ønskelig. Anonymkode: b04cd...f41
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #8 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Kjipt at du føler det sånn. MEN hvorfor ikke se MULIGHETENE istedenfor alle feilene? Er det mulig å gjøre noe med plantegningen? Er det noe du kan vurdere på langsikt å slå ned noen vegger eller dele ett stort rom i to? Kan du PRØVE å se mulighetene? Er det helt låst for deg, så selg da. Ja, du taper penger på det, men sånn er livet. Anonymkode: 5c100...f8f Jeg få ikke kjøpt noe hvis jeg selger og mister 460000 eller mer nå boligoriser har gått så mye ned. Da må jeg tilbake til leie boliger og må starte innsamling på nytt. Hvis jeg blir her så føler jeg at mitt valgt av bolig og min feil gå over mine barn slik at de ikke kan få det de skulle( egen rom og hage, trampoline og leke stativ). Anonymkode: b04cd...f41
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #9 Skrevet 13. oktober 2022 Når du betaler såpass over prisantydning så får du ikke mye sympati her. Du har tatt ditt valg og du hadde mange hundre tusen kroner å revurdere å sende inn bud på. Normalt så tenker man seg godt om når man går over prisantydning eller den prisen man selv synes boligen er verdt. Du valgte å gå nesten en halv million over prisantydning, over det den er verdt hos selger og megler. Det er mye. Du må enten selge med tap, eller bli boende til du skal selge med profitt. Når du har gått så mye over, så vil det nok ta tid. Anonymkode: aa93c...223 13
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #10 Skrevet 13. oktober 2022 umAxa skrev (49 minutter siden): Bruk 110% av din vilje til å gjøre det om til et sted du trives i. Et hus er et hus, men et hjem må man skape. Ikke la anger, panikk eller anger få fotfeste i nye boligen din - slikt avler bare dårlige følelser hver gang du sitter deg ned for å slappe av, sove eller prøve å nyte livet generelt. Jeg er takmenlig for at slike fine mennesker som deg skriver så fint og føler jeg må være takknemlig og feil kan alle begå, sek om min feil er enorm STORT😥. Det går over alle oss i familien. Mannen min var overrasket over at jeg gikk så mye over prisantydning 😭 Anonymkode: b04cd...f41 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #11 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vurdere å selge, men hvis jeg selger nå få jeg ingen ting igjen for å kunne kjøpe et nytt hus. Er bekymret derfor. Om jeg blir her og beholder huset vil mine barna ikke trives som ønskelig. Anonymkode: b04cd...f41 Tapet + megler +evnt ny dokumentavgift + flyttekostnader blir veldig mye penger. Sitt stille i båten til de økonomiske litt vanskelige tidene er forbi. Eiendom stiger historisk sett alltid i verdi. Anonymkode: 5b400...812 13 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #12 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tapet + megler +evnt ny dokumentavgift + flyttekostnader blir veldig mye penger. Sitt stille i båten til de økonomiske litt vanskelige tidene er forbi. Eiendom stiger historisk sett alltid i verdi. Anonymkode: 5b400...812 Mener du hvis jeg ikke selger nå og venter noe år 5-6 kommer jeg til å selge på ca. samme pris? Da kansje mister jeg ikke så mye likevel? H is jeg senger må få jeg kansje gjeld og ingen egenkapital for en ny bolig. Anonymkode: b04cd...f41 1
hjärterdam Skrevet 13. oktober 2022 #13 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Anonymkode: b04cd...f41 Gjorde dere ikke dette sammen? Siden du sier mannen er overrasket over at du gikk over. Forstår at du kjenner på mye vanskelig akkurat nå, bolig er en stor ting for alle å skulle bestemme seg for og kjøpe. Men sett deg ned og se ordentlig på planløsningen, hva kan gjøres? Hvor gamle er barna, kan det hende boligmarkedet har endret seg om et par år og det vil være mulig å bytte bolig til det dere egentlig ønsker dere da?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #14 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er helt deprimert. Hva skal jeg gjøre? Vi sparte i åresvis for å kunne kjøpe og nå kjøpte jeg en helt feil bolig. 😥😥 Anonymkode: b04cd...f41 Enten selger du med potensielt tap, eller så endrer du innstillingen din. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg vurdere å selge, men hvis jeg selger nå få jeg ingen ting igjen for å kunne kjøpe et nytt hus. Er bekymret derfor. Om jeg blir her og beholder huset vil mine barna ikke trives som ønskelig. Anonymkode: b04cd...f41 Hva med å endre innstilling, gjøre det beste ut av situasjonen og skape ett hjem barna kan trives i? Om du går inn med en innstilling at ingen vil trives, ja da vil ingen trives. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg få ikke kjøpt noe hvis jeg selger og mister 460000 eller mer nå boligoriser har gått så mye ned. Da må jeg tilbake til leie boliger og må starte innsamling på nytt. Hvis jeg blir her så føler jeg at mitt valgt av bolig og min feil gå over mine barn slik at de ikke kan få det de skulle( egen rom og hage, trampoline og leke stativ). Anonymkode: b04cd...f41 Har du hatt innsamling for å få råd til boligen? Jeg har aldri hatt trampoline eller lekestativ i hagen, jeg trivdes fortsatt veldig bra. Hvorfor MÅ de ha lekestativ og trampoline, er det ikke nok at det er ett barnevennlig strøk, slik at de kan leke ute med naboene? Veldig mange bor med barn i blokkleiligheter, og ungene klarer seg utmerket. Du og dine barn har ett helt rekkehus. Du har alt for høye krav til første bolig... Anonymkode: ce34a...571 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #15 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mener du hvis jeg ikke selger nå og venter noe år 5-6 kommer jeg til å selge på ca. samme pris? Da kansje mister jeg ikke så mye likevel? H is jeg senger må få jeg kansje gjeld og ingen egenkapital for en ny bolig. Anonymkode: b04cd...f41 Ja. Ikke gjør noe nå. Ikke en gang sikkert du får ny finansiering i banken. Anonymkode: 5b400...812
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #16 Skrevet 13. oktober 2022 hjärterdam skrev (2 minutter siden): Gjorde dere ikke dette sammen? Siden du sier mannen er overrasket over at du gikk over. Forstår at du kjenner på mye vanskelig akkurat nå, bolig er en stor ting for alle å skulle bestemme seg for og kjøpe. Men sett deg ned og se ordentlig på planløsningen, hva kan gjøres? Hvor gamle er barna, kan det hende boligmarkedet har endret seg om et par år og det vil være mulig å bytte bolig til det dere egentlig ønsker dere da? Mannen jobber nattevakt og sov men s jeg var på jobb og holdt med budrunden. Vi ble enig å legge بود men ikke helt h or mye vi skal gå opp. Han mente vi kunne fint gå opp 100-150 men ikke 460 liksom. Det kom etter kjøpet ++ Anonymkode: b04cd...f41
Snublefot62 Skrevet 13. oktober 2022 #17 Skrevet 13. oktober 2022 Du skriver du bydde, men samtidig snakker du om mannen din og familie. Var ikke mannen din involvert? For meg høres det ut som om du gikk langt over grensen i budrunden og det er kanskje noe du kjenner på og? Hadde samboeren min gått en halv million over prisantydning eller første budet vi gav så hadde jeg blitt forbanna om jeg ikke var med. Men - gjort er gjort. Kjøpt er kjøpt. Og jeg synes du fokuserer veldig mye på det negative nå. Og du gir jo barna følelsene dine når du sier de ikke kommer til å trives fordi du er misfornøyd. Det vet du ikke. Kanskje de kommer til å trives. Men din negativitet vil påvirke både de og mannen din. Og da vil ingen av dere trives. Vi kjøpte akkurat ny bolig selv. Det første vi satte fast var kriterier boligen må innfri, deretter satte vi ei maks grense totalt, og så maks grense pr bolig vi såg på. Planen var i utgangspunktet å bygge men kostnadsmessig var vi ikke helt komfortable med hva vi ville ende opp på, så vi kjøpte i stede. Men vi kjøpte ikke drømmeboligen, men godt nok. Skal vi se på det negative så kan vi liste opp en del ting. Men det gir oss ikke noe nå. Snu på spørsmålet. Ja du ville ha flere soverom. Men var dere villig til å gjøre det som trengs for det? Enten opp i pris, mindre sentralt eller noe annet du måtte kutte? Var dere villige til å gjøre det som trengs for større hage, større hus, egen TV vegg, ett rom pr unge etc? Spørsmålet kan dere stille dere nå og. Er dere nå villige til å selge boligen i et marked du sannsynligvis får 500k i tap (eller mer) + kostnaden med å selge, for å få de tingene du savner? 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg skjønner at det er en dårlig følelse og at du gjerne skulle hatt det ugjort. Jeg håper du finner en løsning som passer deg og dine. ❤️ Anonymkode: bf851...32a 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #19 Skrevet 13. oktober 2022 Altså, du kjøpte et rekkehus en halv million over prisantydning? Mens mannen din lå og sov? Det er jo helt sprøtt. Lurer veldig på hva prisantydningen var.. Dette får du ikke gjort noe med. Dere må jobbe gratis i mange år før dere går i null, dårlig investering. Dette får du ikke gjort noe med. Uff, synes veldig synd på barna og mannen din i dette tilfellet.. De kunne nok fått en enebolig med de pengene du la inn på rekkehuset Anonymkode: b11f4...29f 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #20 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mener du hvis jeg ikke selger nå og venter noe år 5-6 kommer jeg til å selge på ca. samme pris? Da kansje mister jeg ikke så mye likevel? H is jeg senger må få jeg kansje gjeld og ingen egenkapital for en ny bolig. Anonymkode: b04cd...f41 Vent i to år. Da blir det bedre. Anonymkode: 93aed...971 1 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå