AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #1 Skrevet 13. oktober 2022 Hei. Jeg mister så mye hår 😭 jeg brukte hijab før, har brukt det i 8 år ca, men tok av den i mars. Håret mitt har vært litt slitt i tuppene pga farging, så jeg klipte det skulderlangt for å få det mye sunnere og nå finnes det ikke slitt. Men hver gang jeg har dusjet og skal børste håret følger det med masse. Drar jeg fingrene igjennom kan det følge med 10 strå om gangen. Jeg skal til legen neste uke, så får sjekke det da, om det er noe vitamin mangel, men mener jo selv at jeg spiser greit. Jeg går igjennom en del stress nå, men kan det påvirke såpass? Stresset begynte for noen mnd siden, men det har toppet seg litt de siste to ukene, man får vel ikke reaksjon så fort elr? Utenom vitamin er det noe annet folk vet om? Noen som vet om noe som hjelper av små tiltak i hverdagen? Kan ikke slutte å børste håret heller. Anonymkode: 94101...37f
AnonymousBruker Skrevet 15. oktober 2022 #2 Skrevet 15. oktober 2022 Har hatt det sånn selv i mange år, men finner heller ikke noe som hjelper. Mange sier at man ikke spiser nok eller ikke er nøye nok på å vaske håret osv. Prøvde ut noen sånne piller som skulle hjelpe, men det gjør jo ikke det. Stress kan påvirke det ja, men vanskelig å avgjøre når jeg ikke kan se hvor mye det faktisk er du mister.😅 Har ikke funnet noen svar eller løsning selv.🤨
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #3 Skrevet 15. oktober 2022 Man mister mye hår hvert 7. år ca. Kanskje du er der i syklusen akkurat i nå? Anonymkode: d2cb8...80b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #4 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 13.10.2022 den 10.32): Hei. Jeg mister så mye hår 😭 jeg brukte hijab før, har brukt det i 8 år ca, men tok av den i mars. Håret mitt har vært litt slitt i tuppene pga farging, så jeg klipte det skulderlangt for å få det mye sunnere og nå finnes det ikke slitt. Men hver gang jeg har dusjet og skal børste håret følger det med masse. Drar jeg fingrene igjennom kan det følge med 10 strå om gangen. Jeg skal til legen neste uke, så får sjekke det da, om det er noe vitamin mangel, men mener jo selv at jeg spiser greit. Jeg går igjennom en del stress nå, men kan det påvirke såpass? Stresset begynte for noen mnd siden, men det har toppet seg litt de siste to ukene, man får vel ikke reaksjon så fort elr? Utenom vitamin er det noe annet folk vet om? Noen som vet om noe som hjelper av små tiltak i hverdagen? Kan ikke slutte å børste håret heller. Anonymkode: 94101...37f Det er helt vanlig å miste hår. I perioder mer, i perioder mindre. Det er ikke slik at våre hårstrå varer evig - etter noen år faller de ut og nye vokser inn. Slik skal det være. De fleste av oss mister mer enn normalt mye hår (10 hårstrå virker ikke dramatisk mye, vi mister i snitt 100 per dag) nå og da. Dersom du ikke kvantitativt merker at håret du har på hodet er tynnere enn det var før (og du ikke har vært gravid, ammet eller vært syk) så kan du anta dette er normalt. Dersom du har vært gravid, ammet eller hatt en mer alvorlig sykdom enn forkjølelse (covid-19 duger, det samme gjør influensa) kan du anta hårtap er normalt selv om du merker forskjell på hårtykkelse. Anonymkode: 4e6a7...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå