AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #41 Skrevet 15. oktober 2022 Reign skrev (21 timer siden): Hvorfor tillater du samvær med denne mannen? Fordi barna har rett til å møte far. Jeg skulle gjerne latt være å ha disse samværene, men trusler om jeg saboterer og advokat/retten så kan jeg ikke unngå disse samværene. Derfor har jeg lyst å få bilen avskiltet når den er uforsikret, men da må jeg ha hjelp via SVV og politet som kan foreta kontroll. Det er ikke så enkelt som å bare nekte han samvær. Hadde med glede droppet det for lengst om muligheten var der. Anonymkode: bc74d...338 1
Snublefot62 Skrevet 15. oktober 2022 #42 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi barna har rett til å møte far. Jeg skulle gjerne latt være å ha disse samværene, men trusler om jeg saboterer og advokat/retten så kan jeg ikke unngå disse samværene. Derfor har jeg lyst å få bilen avskiltet når den er uforsikret, men da må jeg ha hjelp via SVV og politet som kan foreta kontroll. Det er ikke så enkelt som å bare nekte han samvær. Hadde med glede droppet det for lengst om muligheten var der. Anonymkode: bc74d...338 Nå er du konfliktsky. Husk at barnet også har rett på ett trygt og forsvarlig samvær. Og selv om manglende forsikring eller/og dårlig økonomi isolert sett ikke nødvendigvis betyr risiko eller omsorgssvikt så er det grunn nok til å undersøke. Å velge å kjøre en bil til tross for manglende forsikring forteller mye om dømmekraften og modenheten til vedkommende. Og ikke minst prioriteringene. Jeg hadde som et minimum krevd flere møter på FVK. Her hadde jeg kanskje foreslått redusert samvær for å lette den økonomiske byrden og jeg ville krevd å kjøre til og fra for at barnet ikke skal sitte i en uforsikret og potensielt utrygg bil. Husk det at de ubetalte dagbøtene vil bli krevd inn på ett eller annet tidspunkt. Sannsynligvis trekk i dagpenger slik at vedkommende får utbetalt et absolutt minimum. Hvordan skal hen ha råd til utgifter ved samvær da? Eller råd til det barnet trenger av klær og utstyr? Samtidig, om en ikke har råd til å forsikre bilen har man råd til vedlikehold? På et eller annet tidspunkt må den jo til eu kontroll og da vil den jo bli avskiltet og ilagt bruksforbud. Men i mellomtiden? Bremser? Hva med leieutgifter? Strøm? 2
Reign Skrevet 15. oktober 2022 #43 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi barna har rett til å møte far. Jeg skulle gjerne latt være å ha disse samværene, men trusler om jeg saboterer og advokat/retten så kan jeg ikke unngå disse samværene. Derfor har jeg lyst å få bilen avskiltet når den er uforsikret, men da må jeg ha hjelp via SVV og politet som kan foreta kontroll. Det er ikke så enkelt som å bare nekte han samvær. Hadde med glede droppet det for lengst om muligheten var der. Anonymkode: bc74d...338 Jo, dersom du mener det er uforsvarlig at barnet har samvær med far er det din PLIKT å tilbakeholde. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #44 Skrevet 15. oktober 2022 Reign skrev (1 time siden): Jo, dersom du mener det er uforsvarlig at barnet har samvær med far er det din PLIKT å tilbakeholde. Det er ikke uforsvarlig at barnet har samvær med en far som ikke har betalt bilforsikring. Anonymkode: cd03c...361
Reign Skrevet 15. oktober 2022 #45 Skrevet 15. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er ikke uforsvarlig at barnet har samvær med en far som ikke har betalt bilforsikring. Anonymkode: cd03c...361 En person som kjører uten bilforsikring har neppe ting på stell, og er neppe en god omsorgsperson.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #46 Skrevet 15. oktober 2022 Reign skrev (2 minutter siden): En person som kjører uten bilforsikring har neppe ting på stell, og er neppe en god omsorgsperson. Har du noe dokumentasjon på det? Uansett er det om vedkommende er en god omsorgsperson som er det viktige, ikke manglende bilforsikring. Anonymkode: cd03c...361 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #47 Skrevet 15. oktober 2022 1 hour ago, Reign said: En person som kjører uten bilforsikring har neppe ting på stell, og er neppe en god omsorgsperson. Dette blir jo bare synsing Anonymkode: 34255...674
Reign Skrevet 16. oktober 2022 #48 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har du noe dokumentasjon på det? Uansett er det om vedkommende er en god omsorgsperson som er det viktige, ikke manglende bilforsikring. Anonymkode: cd03c...361 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette blir jo bare synsing Anonymkode: 34255...674 Dere tenker at det er helt normalt å kjøre rundt uten bilforsikring? Ignorance is bluss.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #49 Skrevet 16. oktober 2022 Reign skrev (6 timer siden): Dere tenker at det er helt normalt å kjøre rundt uten bilforsikring? Ignorance is bluss. Nei, det er ikke normalt å kjøre rundt uten bilforsikring. Men de flest som er rothuer økonomisk er gode omsorgspersoner. Anonymkode: cd03c...361
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #50 Skrevet 16. oktober 2022 Snublefot62 skrev (På 12.10.2022 den 11.25): Dette hadde jeg tatt med FVK asap, og sagt at det er uholdbart at han både er så uansvarlig ovenfor egne unger og at du er redd slike holdninger og levemåte skal smitte over på deres felles barn. Og at enten så skjerper han seg eller så blir samværet redusert eller tilrettelagt på en slik måte at han ikke utsetter ungene for unødvendig risiko. FVK er den mest udugelige instansen i Norges land. Denne saken er faktisk kritisk, så det er ikke tid til kaffeslaberas på FVK. Anonymkode: 9df9a...383 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #51 Skrevet 16. oktober 2022 19 hours ago, Reign said: Dere tenker at det er helt normalt å kjøre rundt uten bilforsikring? Ignorance is bluss. Nei det er det ikke, men man trenger ikke være en dårlig omsorgsperson for det Anonymkode: 34255...674
Reign Skrevet 17. oktober 2022 #52 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei det er det ikke, men man trenger ikke være en dårlig omsorgsperson for det Anonymkode: 34255...674 Tar du den sjansen?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #53 Skrevet 17. oktober 2022 Reign skrev (1 time siden): Tar du den sjansen? Det er ikke en aktuelt problemstilling for meg siden jeg ikke har barn med en uten ansvarsforsikring. Men jeg sjekker ikke om de jeg sitter på med har ansvarsforsikring. Anonymkode: cd03c...361 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå