AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg veier 25 kg for mye, og har begynt å bare spise mellom elleve og sju. I dag sov jeg veldig lenge og har derfor bare spist 2 rugsprø med bremykt, ett med Jarlsberg og ett med salami i tilegg til agurk tomat paprika og en kopp svart kaffe med litt fløte. På ettermiddagen spiste jeg en skyr, tre svisker og 10 mandler. Er ikke så god på kaloriregning, men er dette for lite eller går det bra bare for en dag? Anonymkode: c2ff8...305
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 For 1 dag går alt bra. Men ja det går helt fint,mye kalorier i det lille du har spist. Anonymkode: 109f8...33f
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Det går fint Tilbake på sporet i morgen. Viktig å få i seg nok proteiner når man spiser tidsbegrenset. Anonymkode: e9afc...906
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Alt for lite dag. Å spise under 1200 kcal/dag er direkte helseskadelig. Mitt tips til deg er å spise ernæringsmessig fullverdige måltider - sunt fett, protein og litt karbohydrater. Rugsprø kan byttes ut med knekkebrød og skyr med kylling og grønnsaker. Det er heller ikke bra å spise tørket frukt når man slanker seg. Inneholder alt for mye sukker. 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Embla Othea skrev (2 minutter siden): Alt for lite dag. Å spise under 1200 kcal/dag er direkte helseskadelig. Mitt tips til deg er å spise ernæringsmessig fullverdige måltider - sunt fett, protein og litt karbohydrater. Rugsprø kan byttes ut med knekkebrød og skyr med kylling og grønnsaker. Det er heller ikke bra å spise tørket frukt når man slanker seg. Inneholder alt for mye sukker. Spiser det fordi jeg sliter med forstoppelse. Liker det ikke egentlig. Har du noen andre tips som ikke er avføringsmidler? Anonymkode: c2ff8...305
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spiser det fordi jeg sliter med forstoppelse. Liker det ikke egentlig. Har du noen andre tips som ikke er avføringsmidler? Anonymkode: c2ff8...305 Nok fiber. Fullkorn får fart på systemet.
Averyx Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg veier 25 kg for mye, og har begynt å bare spise mellom elleve og sju. I dag sov jeg veldig lenge og har derfor bare spist 2 rugsprø med bremykt, ett med Jarlsberg og ett med salami i tilegg til agurk tomat paprika og en kopp svart kaffe med litt fløte. På ettermiddagen spiste jeg en skyr, tre svisker og 10 mandler. Er ikke så god på kaloriregning, men er dette for lite eller går det bra bare for en dag? Anonymkode: c2ff8...305 Nå kommer det helt sikkert en del velmenende svar fra evighetsslankerene på KG. Vil likevel anbefale at du tenker nøye gjennom dette: Slanke og friske mennesker slanker seg aldri. De teller heller aldri kalorier. Slankekurer fungerer aldri dersom de har en sluttdato. For meg høres det ut som at du har startet en slankekur. Hvordan det vil gå vet man på forhånd. Det eneste som vil fungere er å endre livsstilen permanent. Ikke 5 måneder, 1 år eller 5 år - men så lenge du lever. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 Du kunne spist ingenting i hele dag, og det ville gått helt fint. Men man kunne følt seg litt uggen. Når man har vendt kroppen til å ikke regulere blodsukker selv, men gjennom å hele tiden spise mat, så tar det kroppen litt tid å faktisk regulere dette selv igjen. Men det gjør ikke kroppen før den MÅ. Kroppen vår er mye sterkere og tilvennings dyktigere enn man tror, det er ofte hodet og tankene våres som ødelegger for oss 😅 Nå vet ikke vi din høyde eller vekt, og vi må passe oss her ift å begynne nevne kalorier, for da blir ofte tråden stengt… Men i forhånd til maten du nevner, så spørs det veldig på hvor mye bremykt du tar på. Jarlsberg er ikke den verste osten, men det finnes mye lettere pålegg enn ost. Hva med å prøve å bytte ut en skive med ost med noe annet? Og bare ha en skive ost. Man må prøve finne en mat rutine man kan leve med i lang tid, så man må ikke sulte seg eller ta av helt i starten, må være levbart 😅 små steg er bra. Salami er mye kalorier, og det finnes mange gode alternativer i kjøtt påleggshylla. Hva med krydret kalkun pålegg? Noe jeg har begynt å gjøre, er å heller bruke lett tubeost istedenfor smør. Har fått dilla på den med jalrpenos og har noe kjøtt pålegg på toppen 😊 smaker kjempe godt på knekkebrød! Så bra du spiser agurk og tomat! Kaffe kan du også fortsette med, det inneholder sjeldent mye kalorier 😊 Men hva med å prøve deg litt frem med alternativer til fløten? Enten bruke mindre fløte eller et lettere alternativ. Skyr er veldig bra! Inneholder mye protein, så det mettet godt. Nøtter og mandler ville jeg holdt meg unna, for det er lett å spise litt for mye. Det inneholder så mye fett (ikke at fett er farlig, men det blir myyye kalorier). Uansett, om jeg skulle spist det du nevner på en dag, så ville min vekt stått stabil. Fint at du prøver deg med fasting, men tidene du nevner er ofte de tidene man pleier å spise på. Hvilke måltider er det du prøver å droppe? Frokost og kveldsmat? Om frokost/kvelds har vært store måltider for deg, så forstår jeg tankegangen godt. Men de som ofte driver med fasting, prøver heller å sette fasting tidspunktet på tidene du spiser 😅 Nå må man selvfølgelig se det litt mellom fingrene, for folks hverdag/rutiner er forskjellig. Anonymkode: 9625b...f0e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #9 Skrevet 11. oktober 2022 Det stemmer ikke at man må unngå frukt. Anonymkode: f2668...e07
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #10 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Spiser det fordi jeg sliter med forstoppelse. Liker det ikke egentlig. Har du noen andre tips som ikke er avføringsmidler? Anonymkode: c2ff8...305 Kostfiber pulver får fart på magen 😅 Smakløst er det også, så man kan blande det ut i hva som helst som er flytende Anonymkode: 9625b...f0e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #11 Skrevet 11. oktober 2022 Embla Othea skrev (9 minutter siden): Nok fiber. Fullkorn får fart på systemet. Liker havregrøt med cottage cheese, drikker en liter vann hver dag også Anonymkode: c2ff8...305
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #12 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kostfiber pulver får fart på magen 😅 Smakløst er det også, så man kan blande det ut i hva som helst som er flytende Anonymkode: 9625b...f0e Selger de det på apotek eller helsekost? Anonymkode: c2ff8...305
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #13 Skrevet 11. oktober 2022 Averyx skrev (3 minutter siden): Nå kommer det helt sikkert en del velmenende svar fra evighetsslankerene på KG. Vil likevel anbefale at du tenker nøye gjennom dette: Slanke og friske mennesker slanker seg aldri. De teller heller aldri kalorier. Slankekurer fungerer aldri dersom de har en sluttdato. For meg høres det ut som at du har startet en slankekur. Hvordan det vil gå vet man på forhånd. Det eneste som vil fungere er å endre livsstilen permanent. Ikke 5 måneder, 1 år eller 5 år - men så lenge du lever. Men det kan være nyttig å lære seg kalorier, så man får en bedre forståelse av kostholdet man spiser. Jeg måtte faktisk lære meg hva som er en sunn mengde med smør på brødskiva, og det lærte jeg gjennom å telle kalorier. Folk som er normalvektige kan ha andre vaner. Og alt handler om vaner. Er man vandt til å ta litt ekstra mye smør, så tenker man ikke over det, og slike ting kan bygge seg opp med årene. Litt kalorier her og der. En bedre forståelse av hva man faktisk putter i kroppen, kan endre vaner, slik at man får vaner som ligner mer på de vanene folk med normal vekt har Ellers er jeg helt enig med deg ang slanking. Man må finne en spisemåte man kan leve med for alltid 😊 Anonymkode: 9625b...f0e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #14 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det stemmer ikke at man må unngå frukt. Anonymkode: f2668...e07 Tror ikke små mengder svisker eller tørket mango er noen krise jeg heller Anonymkode: c2ff8...305
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #15 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Liker havregrøt med cottage cheese, drikker en liter vann hver dag også Anonymkode: c2ff8...305 Meieriprodukter får også fart på systemet, særlig yoghurt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #16 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selger de det på apotek eller helsekost? Anonymkode: c2ff8...305 Helsekost 😊 Anonymkode: 9625b...f0e 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #17 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det kan være nyttig å lære seg kalorier, så man får en bedre forståelse av kostholdet man spiser. Jeg måtte faktisk lære meg hva som er en sunn mengde med smør på brødskiva, og det lærte jeg gjennom å telle kalorier. Folk som er normalvektige kan ha andre vaner. Og alt handler om vaner. Er man vandt til å ta litt ekstra mye smør, så tenker man ikke over det, og slike ting kan bygge seg opp med årene. Litt kalorier her og der. En bedre forståelse av hva man faktisk putter i kroppen, kan endre vaner, slik at man får vaner som ligner mer på de vanene folk med normal vekt har Ellers er jeg helt enig med deg ang slanking. Man må finne en spisemåte man kan leve med for alltid 😊 Anonymkode: 9625b...f0e Jeg tipper 600 kalorier i det jeg spiste, er typisk jojoslanking. Men har litt sånn alt eller ingentingholdning. Går opp og ned 40 kg hvert femte år. Slitsomt for kroppen. Men det er første gang jeg prøver periodisk faste da. Anonymkode: c2ff8...305 1
Embla Othea Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tipper 600 kalorier i det jeg spiste, er typisk jojoslanking. Men har litt sånn alt eller ingentingholdning. Går opp og ned 40 kg hvert femte år. Slitsomt for kroppen. Men det er første gang jeg prøver periodisk faste da. Anonymkode: c2ff8...305 Så lite mat er oppskriften på jojoslanking! Ikke rart at du sprekker. Til og med personer på 270 kg blir anbefalt å ikke gå under 1200 kcal/dag av gode grunner.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #19 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tipper 600 kalorier i det jeg spiste, er typisk jojoslanking. Men har litt sånn alt eller ingentingholdning. Går opp og ned 40 kg hvert femte år. Slitsomt for kroppen. Men det er første gang jeg prøver periodisk faste da. Anonymkode: c2ff8...305 Du, husk på at for at faste skal være sunt og helsebringende så er det avgjørende at du spiser nok og næringsrikt når du først spiser. Så ikke ha flere sånne magre dager etter hverandre, det er ikke lurt. Anonymkode: e9afc...906
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #20 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kunne spist ingenting i hele dag, og det ville gått helt fint. Men man kunne følt seg litt uggen. Når man har vendt kroppen til å ikke regulere blodsukker selv, men gjennom å hele tiden spise mat, så tar det kroppen litt tid å faktisk regulere dette selv igjen. Men det gjør ikke kroppen før den MÅ. Kroppen vår er mye sterkere og tilvennings dyktigere enn man tror, det er ofte hodet og tankene våres som ødelegger for oss 😅 Nå vet ikke vi din høyde eller vekt, og vi må passe oss her ift å begynne nevne kalorier, for da blir ofte tråden stengt… Men i forhånd til maten du nevner, så spørs det veldig på hvor mye bremykt du tar på. Jarlsberg er ikke den verste osten, men det finnes mye lettere pålegg enn ost. Hva med å prøve å bytte ut en skive med ost med noe annet? Og bare ha en skive ost. Man må prøve finne en mat rutine man kan leve med i lang tid, så man må ikke sulte seg eller ta av helt i starten, må være levbart 😅 små steg er bra. Salami er mye kalorier, og det finnes mange gode alternativer i kjøtt påleggshylla. Hva med krydret kalkun pålegg? Noe jeg har begynt å gjøre, er å heller bruke lett tubeost istedenfor smør. Har fått dilla på den med jalrpenos og har noe kjøtt pålegg på toppen 😊 smaker kjempe godt på knekkebrød! Så bra du spiser agurk og tomat! Kaffe kan du også fortsette med, det inneholder sjeldent mye kalorier 😊 Men hva med å prøve deg litt frem med alternativer til fløten? Enten bruke mindre fløte eller et lettere alternativ. Skyr er veldig bra! Inneholder mye protein, så det mettet godt. Nøtter og mandler ville jeg holdt meg unna, for det er lett å spise litt for mye. Det inneholder så mye fett (ikke at fett er farlig, men det blir myyye kalorier). Uansett, om jeg skulle spist det du nevner på en dag, så ville min vekt stått stabil. Fint at du prøver deg med fasting, men tidene du nevner er ofte de tidene man pleier å spise på. Hvilke måltider er det du prøver å droppe? Frokost og kveldsmat? Om frokost/kvelds har vært store måltider for deg, så forstår jeg tankegangen godt. Men de som ofte driver med fasting, prøver heller å sette fasting tidspunktet på tidene du spiser 😅 Nå må man selvfølgelig se det litt mellom fingrene, for folks hverdag/rutiner er forskjellig. Anonymkode: 9625b...f0e Jeg er mer skeptisk til sukker enn fett, da fett gir mer metthetsfølelse. Ellers takk for tips🥰 Anonymkode: c2ff8...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå