Gå til innhold

Kristiansund drill i EM, men er ikke de også

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Norges eneste lag i sin gren? Da er det vel ingen andre lag å sende..?

Anonymkode: 947cc...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førdu uttaler deg så bør du i det minste vite hvor mange her i Norge som driver med konkurransedrill. Norge var med i VM for første gang i 2005. 

Kopiert fra Gjengangeren: Til VM
Med 123 startnummer i NM i korpsdrill, ble det i år satt deltakerrekord. Mesterskapet ble holdt i Domus Athelica fredag 24. juni. Under premieseremonien på Youngstorget fikk følgende drillere tilbud om å delta i VM neste år: Drilldans Tropp: Horten Drill. Tropp junior: Lillås og Nordskogen skolekorps. Dance solo senior: Iris Brevik, Horten Drill, Monika Larsen, Horten Drill, Linn Kvade Rannekleiv (fra Tromøy drill). Dance solo junior: Alma Ramic, Sentrum Dance solo presteen: Vennela Soosaiappu, Sentrum.
VM arrangeres i Nederland. Det er første gang drillere fra Norge deltar i et verdensmesterskap.

Siden har det gått slag i slag, og HD var i flere år ledende drillere i Norge. Sporten ble stadig større og utøvere kom til fra nesten hele landet. 

Jeg er selv mamma til ei som var aktiv driller i Horten Drill som var med i både EM og VM. 

Det er noen år siden datter var aktiv, og jeg følger ikke med like mye nå som før, men Norge har nok mange dyktige drillere fra hele landet enda - ihvertfall det jeg har sett på some.

Anonymkode: 213c5...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...