AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #1 Skrevet 11. oktober 2022 Min kjæreste spiser veldig aggressivt, sluker maten og smeller bestikket i tallerkenen så det smeller og skrapes. Han holder gaffelen med et tverrgrep med den buede delen mot maten, og holder gaffelen loddrett på en måte som jeg bare har sett små barn som skal lære seg å spise gjør (jobber i bhg) Litt flaut når vi spiser sammen med andre. Har prøvd å korrigere han, men han skjønner ikke selv at han spiser merkelig. Hadde det ikke vært for smellelydene hadde jeg ikke brydd meg, men det er litt slitsomt å høre på. Er jeg rar? Anonymkode: aa1e3...c37 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #2 Skrevet 11. oktober 2022 Nei, det er han som er rar. Anonymkode: 592c2...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #3 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg har aldri forstått vitsen med å bli flau på andre sine vegne. Ingen er perfekt vel? Anonymkode: 69735...475 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #4 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg holder gaffelen ulikt ut i fra hva jeg spiser. Hvordan andre gjør det ofrer jeg ikke en tanke. Hovedsaken er at en får i seg maten. Anonymkode: 2cd66...455 1
Ullvott Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 Det er ikke vanlig å holde gaffelen slik når man er kommet i skolepliktig alder. Det handler ikke om å være perfekt, det handler om totalt grunnleggende basisferdigheter og om oppdragelse og bordskikk. Det høres ut som han mangler det en hel del fra den avdelingen. 1
Daria Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Akkurat hvordan han holder gaffelen hadde jeg ikke lagt meg i, men det høres jo ut som om det skorter på bordskikk og grunnleggende spiseferdigheter på et mer generelt nivå. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 Kommer an på hva jeg spiser og hvor jeg er. Kan godt slørv spise alene, med gaffel i høyre hånd og hive inn på. men er jeg ute blant folk så spiser jeg ordentlig. Gaffel i venstre, buen opp, litt av alt på hver gaffel, albuer inn og ingen lyder. Det har med folkeskikk å gjøre og normal bords ikke. De aller fleste voksne vil reagere om man må sitte og spise med noen som ikke har bordskikk. Barnelærdom. Anonymkode: e2cc0...06f 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #8 Skrevet 11. oktober 2022 Ts her Han ble kastet ut fra et dysfunksjonelt hjem når han var 16, og bodde i okkuperte hus i flere år, og jeg tror ikke han har fått lært seg grunnlegende ferdigheter i oppveksten slik som bordmanerer, svømming og det å lære å sykle på sykkel, for det kunne han ikke da jeg møtte han i en alder av 37 år. I starten av forholdet er jo alt sjarmerende, og jeg har vel ikke begynt å legge merke til denne spisingen før i det siste, eller så har han blitt verre. Anonymkode: aa1e3...c37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå