AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #21 Skrevet 11. oktober 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: HAHAHAHA HEERRREEEE 😂😂😂🙈🙉 Jeg ser og leser jo nå at det ikke står noe for underlivet og leser at det ikke er anbefalt å bruke den der nei 😂😂 Oouufff, mannen bruker den der nede skjønner du, uten noe problem og da tenkte jeg ikke mer over det 🫣🤭🤭 Meeen herreeeeeguuuud, da er det kanskje det som er problemet da 🤷🏼♀️🙈 Har du da noen gode kremer evt for hårfjerning? 🙈😂🙏🏻 Jeg hater egt å shave, for det er så stress og tar så lang tid, så kan faktisk gå en del uker mellom hver gang 🤭 Jeg bruker også dr.greve for sensitiv hud og som er tilregnet der nede når jeg dusjer, i tillegg til at jeg sjeldent eller aldri tar hverken vann eller såpe innenfor de ytre leppene 🙏🏻 Anonymkode: 82555...6af https://www.clasohlson.com/no/Braun-Silk-épil-LS-5160,-Lady-shaver/p/34-9652 Jeg har denne, helt okei. Men du blir ikke glatt altså. Ville ikke hatt noen som helst kremer i underlivet om du har sensitiv hud Tenk deg selv, dersom en krem skal fjerne hår, så må den være sterk. Anonymkode: 153ed...13e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #22 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har store deler av mitt liv gått til både lege og psykolog, da jeg sliter psykisk fra før med generalisert angstlidelse og tilbakevendende depresjoner, men har de siste årene vært ganske stabil og sluttet hos psykolog i 2017. Da ble jeg også ufør 100%. Hvorfor jeg blir nervøs og hater å gå til legen aner jeg faktisk ikke. Det kan vel kanskje tenkes at jeg er redd det ukjente, at jeg har lav smerteterskel også. Jeg synes det er veeeeldig ubehagelig å ha sånn GU - har vært sjekket av lege 3 ganger og en gynekolog 1 gang. Alle gangene har jeg fått vite at det er helt normalt der nede, de ser ingenting unormalt. Jeg tok også livmorhalsprøve for litt over 1år siden (traume delux da jeg synes det hele var kjempe ubehagelig - jeg klarte IKKE å slappe av i det hele tatt og hele kroppen låste seg/anspente seg under hele undersøkelsen og da celleprøven ble tatt) og den prøven var normal, ingen spesielle funn. Det er bare denne ene gangen med legen på legevakten at han sa det var normalt der nede men at det kunne se ut som jeg hadde noe som kunne ligne på herpesutbrudd.. Altså det tviler jeg sterkt på at jeg har nå, da jeg ikke har smerter/svie der nede. Jeg tror rett og slett jeg kan tenke meg psyk og ubehag der nede - men siden jeg også er trang og får vondt ved penetrering tror jeg at jeg skal spørre legen om henvisning til en gynekolog, siden jeg sliter sånn jeg gjør i perioder med kviser. For det er jo det som jeg sliter en del med; kviser og av og til byller der nede 🙈 Tusen takk for at du delte din historie - vet ikke om det er helt det samme, men her var nå litt med meg 🫶🏻 Anonymkode: 82555...6af Så fint at du delte ❤️ Jeg er også 100% ufør, pga ptsd, depresjoner og angst 😅 Og har selv STORE problemer med gynekolog 🙈 Så må si at jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver… Jeg slet så mye med å ta celleprøve en periode (og jeg hadde celleforandringer), så måtte legges i narkose for å ta nødvendige celleprøver… var helt grusomt 🙈 Kan jo hende det er mye forskjellig. En venninne av meg sliter mye med smerter der nede, og det er fordi hun ikke klarer å slappe av i muskelene, en kronisk sykdom jeg ikke husker navnet på nå. Jeg selv har herpes (den milde typen) og har utbrudd kanskje 2-3 ganger i året. Små blemmer som er sykt irriterende, og det svir hellsikes mye å få tiss på det!! Men uansett sår, så tror jeg det gjør sabla vondt å få urin på det, pga ph verdien på det… Nevner ikke dette for å gi deg noe mer helseangst, men det kan hende du kan få medisiner som gjør utbruddene mindre plagsomme/smertefulle (om det er herpes!) Jeg har det liggende, og med en gang jeg får utbrudd, så tar jeg den medisinen. Noen ganger (om jeg tar medisinen tidlig nok) så forsvinner blemmene før de får sprekket. Kan hende du kan få denne medisinen uten å ta en gynekologisk undersøkelse også. Hvor ofte får du disse sårene/kvisene? Og før det svir skikkelig, merker du en kløende følelse dagen før? For det er typisk herpes… kan hende typen din har det også, men det er ikke alle som får sår, selv om de er bærere av viruset. Hvem som evt hadde det først er umulig å vite Det er også typisk å få herpes blemmer etter friksjon eller irritasjon nedentil, av f eks barbering eller sex. Til og med en lett forkjølelse kan aktivere viruset. Jeg håper virkelig ikke at jeg gir det noe mer angst rundt dette nå 😫 Men syntes bare at det er viktig at du skal vite at om det er herpes, så finnes det medisiner som kan gjøre livet myye lettere! Og siste infoen, om det er herpes så klør det før byllen sprekker, de kan være så små som en liten punktum på et ark, og man kan følge med på om såret lekker væske! Litt ubehagelig, men man kan ta litt papir og legge over såret for å sjekke med noen timers mellomrom om det er en liten våt flekk på papiret, for da vet man at det er en lekkende blemme, og ikke bare en kvise 😅 kviser vi f eks har i ansiktet eller andre vanlige sår, slutter å lekke etter en stund, men det gjør ikke herpes sår før de gror igjen… og det kan ta alt fra 3 dager til 2 uker Sorry mye informasjon, men tenkte det var verdt å skrive 🙈 Anonymkode: 11240...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #23 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): HAHAHAHA HEERRREEEE 😂😂😂🙈🙉 Jeg ser og leser jo nå at det ikke står noe for underlivet og leser at det ikke er anbefalt å bruke den der nei 😂😂 Oouufff, mannen bruker den der nede skjønner du, uten noe problem og da tenkte jeg ikke mer over det 🫣🤭🤭 Meeen herreeeeeguuuud, da er det kanskje det som er problemet da 🤷🏼♀️🙈 Har du da noen gode kremer evt for hårfjerning? 🙈😂🙏🏻 Jeg hater egt å shave, for det er så stress og tar så lang tid, så kan faktisk gå en del uker mellom hver gang 🤭 Jeg bruker også dr.greve for sensitiv hud og som er tilregnet der nede når jeg dusjer, i tillegg til at jeg sjeldent eller aldri tar hverken vann eller såpe innenfor de ytre leppene 🙏🏻 Anonymkode: 82555...6af Jepp 😂😂 etter min erfaring så tåler faktisk menn den kremen bedre!! 😅 Tror det kan gå greit å ta den kremen helt foran, men ikke nedentil under 🙈 Har ikke funnet noe krem som funker bra helt der nede 😕 Men det er jo ganske sterke kremer som faktisk etser bort hår, så de er jo ganske sterke 😅 Eneste jeg gjør nå er å passe på at jeg har skarp høvel og prøver så godt jeg kan å barbere med hårene, men det er jo ikke alltid så lett når på et punkt hår gror alle veier 😛 Så jeg prøver å ikke barbere for ofte, aldri på nuppete sår hud 😅 Så må liksom vente til det er en halv cm, uansett hvor kjipt det også er… Noe annet jeg drev med før, som jeg ikke gjør lenger pga latskap og at det tar tid, er å bruke voks og rive det av 🙃 Men det er jo et lite hellvete pine å drive med, samt at man må vente en stund til hår gror ut nok til at voksen får festet seg ordentlig i det til å rives av… MEN, ulempen der var at det var silkemykt i 1-2 uker, men når det skulle gro ut, så må hårene penetrere gjennom huden, og det kan bli et lite kvise hellvete det og 🤦🏼♀️ Men om noen vil prøve dette, kjøp voks man varmer i mikroen selv, ikke ferdig strips, og for guds skyld pass på temperaturen så man ikke får Brann skade der nede 😳 Anonymkode: 11240...0b6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #24 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): https://www.clasohlson.com/no/Braun-Silk-épil-LS-5160,-Lady-shaver/p/34-9652 Jeg har denne, helt okei. Men du blir ikke glatt altså. Ville ikke hatt noen som helst kremer i underlivet om du har sensitiv hud Tenk deg selv, dersom en krem skal fjerne hår, så må den være sterk. Anonymkode: 153ed...13e Tusen takk for tips 😄 Skal definetivt sjekke den ut og andre typer 😄 Anonymkode: 82555...6af
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #25 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så fint at du delte ❤️ Jeg er også 100% ufør, pga ptsd, depresjoner og angst 😅 Og har selv STORE problemer med gynekolog 🙈 Så må si at jeg kjenner meg godt igjen i det du beskriver… Jeg slet så mye med å ta celleprøve en periode (og jeg hadde celleforandringer), så måtte legges i narkose for å ta nødvendige celleprøver… var helt grusomt 🙈 Kan jo hende det er mye forskjellig. En venninne av meg sliter mye med smerter der nede, og det er fordi hun ikke klarer å slappe av i muskelene, en kronisk sykdom jeg ikke husker navnet på nå. Jeg selv har herpes (den milde typen) og har utbrudd kanskje 2-3 ganger i året. Små blemmer som er sykt irriterende, og det svir hellsikes mye å få tiss på det!! Men uansett sår, så tror jeg det gjør sabla vondt å få urin på det, pga ph verdien på det… Nevner ikke dette for å gi deg noe mer helseangst, men det kan hende du kan få medisiner som gjør utbruddene mindre plagsomme/smertefulle (om det er herpes!) Jeg har det liggende, og med en gang jeg får utbrudd, så tar jeg den medisinen. Noen ganger (om jeg tar medisinen tidlig nok) så forsvinner blemmene før de får sprekket. Kan hende du kan få denne medisinen uten å ta en gynekologisk undersøkelse også. Hvor ofte får du disse sårene/kvisene? Og før det svir skikkelig, merker du en kløende følelse dagen før? For det er typisk herpes… kan hende typen din har det også, men det er ikke alle som får sår, selv om de er bærere av viruset. Hvem som evt hadde det først er umulig å vite Det er også typisk å få herpes blemmer etter friksjon eller irritasjon nedentil, av f eks barbering eller sex. Til og med en lett forkjølelse kan aktivere viruset. Jeg håper virkelig ikke at jeg gir det noe mer angst rundt dette nå 😫 Men syntes bare at det er viktig at du skal vite at om det er herpes, så finnes det medisiner som kan gjøre livet myye lettere! Og siste infoen, om det er herpes så klør det før byllen sprekker, de kan være så små som en liten punktum på et ark, og man kan følge med på om såret lekker væske! Litt ubehagelig, men man kan ta litt papir og legge over såret for å sjekke med noen timers mellomrom om det er en liten våt flekk på papiret, for da vet man at det er en lekkende blemme, og ikke bare en kvise 😅 kviser vi f eks har i ansiktet eller andre vanlige sår, slutter å lekke etter en stund, men det gjør ikke herpes sår før de gror igjen… og det kan ta alt fra 3 dager til 2 uker Sorry mye informasjon, men tenkte det var verdt å skrive 🙈 Anonymkode: 11240...0b6 Tusen takk for info 🥹🫶🏻 Etter hvordan du beskriver herpes og utbrudd osv så tror jeg ikke at jeg har det, heldigvis 🙉 Har ikke noe sånn kløe eller at det svir sånn - tror det bare er vanlige kviser som kan komme og at talgkjertlene mine kanskje er mer synlig enn på andre/tynn hud/slimhinne. For når jeg er på do nå så svir det ikke, jeg har ikke noe vondt når jeg tørker meg heller og det gjorde ikke noe vondt når han tok der nede - var bare ubehagelig siden jeg ikke klarte å slappe av. Noen sier jo at jeg kanskje har tisset ut en liiten nyrestein også, for det var bare på morgenen da jeg måtte tisse at det gjorde vondt. Men der er det bedre å være føre var da. 🙈 Burde vel kanskje uavhengig få en time hos gynekolog for å ta en sjekk bare for å være helt sikker at ting er normalt 🙈🙏🏻 Anonymkode: 82555...6af 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #26 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jepp 😂😂 etter min erfaring så tåler faktisk menn den kremen bedre!! 😅 Tror det kan gå greit å ta den kremen helt foran, men ikke nedentil under 🙈 Har ikke funnet noe krem som funker bra helt der nede 😕 Men det er jo ganske sterke kremer som faktisk etser bort hår, så de er jo ganske sterke 😅 Eneste jeg gjør nå er å passe på at jeg har skarp høvel og prøver så godt jeg kan å barbere med hårene, men det er jo ikke alltid så lett når på et punkt hår gror alle veier 😛 Så jeg prøver å ikke barbere for ofte, aldri på nuppete sår hud 😅 Så må liksom vente til det er en halv cm, uansett hvor kjipt det også er… Noe annet jeg drev med før, som jeg ikke gjør lenger pga latskap og at det tar tid, er å bruke voks og rive det av 🙃 Men det er jo et lite hellvete pine å drive med, samt at man må vente en stund til hår gror ut nok til at voksen får festet seg ordentlig i det til å rives av… MEN, ulempen der var at det var silkemykt i 1-2 uker, men når det skulle gro ut, så må hårene penetrere gjennom huden, og det kan bli et lite kvise hellvete det og 🤦🏼♀️ Men om noen vil prøve dette, kjøp voks man varmer i mikroen selv, ikke ferdig strips, og for guds skyld pass på temperaturen så man ikke får Brann skade der nede 😳 Anonymkode: 11240...0b6 Aahhh shiitttt voks tør jeg ikke bruke 🫣😂😂 Jeg har lav smerte terskel også så det er no go 🫣 Det som også er pain å shave er jo bikini linjen, så kanskje prøve kremen bare der, da 🙏🏻 Anonymkode: 82555...6af
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå