Gå til innhold

Prøver å finne tilbake til spill

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var et spill jeg så for noen år siden, kanskje max fire år, som jeg tenkte jeg hadde lyst til å spille, men jeg husker ikke hva det heter. Det begynte med at en kvinne kom til en by, i bil, og rullet ned vinduet og snakket med noen. Det er mulig det var regn, det var i alle fall på kvelden, dempet belysning. Det var et mysterium/krimgåte-spill, det er alt jeg husker.

Anonymkode: 8bd2f...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var også helt normale mennesker i spillet, veldig realistisk laget.

Skrevet

Hva slags kameravinkel? Førsteperson, tredjeperson, isometrisk, fra siden?

Anonymkode: 1b94b...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva slags kameravinkel? Førsteperson, tredjeperson, isometrisk, fra siden?

Anonymkode: 1b94b...679

Jeg vet faktisk ikke, da jeg ikke har noe særlig erfaring med spill. Jeg prøvde også å søke på en slik side der du kan finne spill som du har glemt tittelen på, men jeg klarer tydeligvis ikke å få til de riktige kriteriene for jeg fant ikke spillet.
Men man så henne liksom utenfra, man så hele scenen utenfra.

Skrevet

Prøv å få med litt flere detaljer. Det høres ut som du beskriver et spill i tredje person, med kvinnelig hovedperson, en realistisk, moderne setting. Var det noe action/kamp? Var det på PC, Xbox, PlayStation?

De fleste spill med kvinnelige hovedpersoner i en moderne setting laget de siste årene er actionspill (Tomb Raider, Resident Evil, The Last of Us, Remember Me, Uncharted), så sliter litt med å komme på noe det kan være.

Anonymkode: 10060...aa5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Prøv å få med litt flere detaljer. Det høres ut som du beskriver et spill i tredje person, med kvinnelig hovedperson, en realistisk, moderne setting. Var det noe action/kamp? Var det på PC, Xbox, PlayStation?

De fleste spill med kvinnelige hovedpersoner i en moderne setting laget de siste årene er actionspill (Tomb Raider, Resident Evil, The Last of Us, Remember Me, Uncharted), så sliter litt med å komme på noe det kan være.

Anonymkode: 10060...aa5

Det var i alle fall ikke et actionspill. Det var et spill der man skulle finne ut av et mysterium, muligens en drapsgåte. Kanskje det var også en mann i hovedrollen, kanskje jeg husker feil....men ingenting av den typiske "detektiv"-looken, bare et vanlig menneske som kommer til en by. Jeg husker dessverre ikke mer, skjønner at det blir vanskelig å finne det på grunnlag av bare de opplysningene... TS

Skrevet

Kan det ha vært en av spillene i Syberia serien?.

Anonymkode: a88a5...b8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var et spill jeg så for noen år siden, kanskje max fire år, som jeg tenkte jeg hadde lyst til å spille, men jeg husker ikke hva det heter. Det begynte med at en kvinne kom til en by, i bil, og rullet ned vinduet og snakket med noen. Det er mulig det var regn, det var i alle fall på kvelden, dempet belysning. Det var et mysterium/krimgåte-spill, det er alt jeg husker.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var i alle fall ikke et actionspill. Det var et spill der man skulle finne ut av et mysterium, muligens en drapsgåte. Kanskje det var også en mann i hovedrollen, kanskje jeg husker feil....men ingenting av den typiske "detektiv"-looken, bare et vanlig menneske som kommer til en by. Jeg husker dessverre ikke mer, skjønner at det blir vanskelig å finne det på grunnlag av bare de opplysningene... TS

Fader, nå fikk du meg til å lure også. Jeg ser for meg nøyaktig det du beskriver, men kan ikke huske hva det var for slags spill. Det jeg husker var noe tilsvarende. Kveld, litt tåkete, regn, lagerbygning, flettverksgjerde, i en bil, lyskastere...og dette med å lete etter clues. Og ja, veldig realitisk. Lavt tempo. 

Anonymkode: fda7a...427

Skrevet

Phantasmagoria (1995)?

Anonymkode: d8856...591

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan det ha vært en av spillene i Syberia serien?.

Anonymkode: a88a5...b8e

Nei, det var mer en helt vanlig by, og ikke noe fantasy-ting i det. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fader, nå fikk du meg til å lure også. Jeg ser for meg nøyaktig det du beskriver, men kan ikke huske hva det var for slags spill. Det jeg husker var noe tilsvarende. Kveld, litt tåkete, regn, lagerbygning, flettverksgjerde, i en bil, lyskastere...og dette med å lete etter clues. Og ja, veldig realitisk. Lavt tempo. 

Anonymkode: fda7a...427

Det høres veldig ut som det ja. Var det nytt for få år siden? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Phantasmagoria (1995)?

Anonymkode: d8856...591

Nei, mye nyere og mer realistisk. TS

Skrevet

Broken Sword? 

Anonymkode: 5337f...a62

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Broken Sword? 

Anonymkode: 5337f...a62

Nei, mer realistisk, og kameraet er nærmere karakterene som i en animert film. og ikke noe "overnaturlig" tror jeg. Bare en mordgåte eller noe, et eller annet helt vanlig mysterium i en vanlig, dagligdags, nåtidig verden. Mye nyere også, ikke mer enn ti år gammelt. TS

Skrevet

Heavy rain?

Anonymkode: c1177...619

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Carmen Sandiego?

Anonymkode: 6d4cd...5e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Heavy rain?

Anonymkode: c1177...619

Det er helt klart riktig stil og alder på det, men dette spillet ser ut til å begynne inni et hus, og traileren viser heller ikke noe sånt som den scenen jeg husker.

Jeg aner ikke hvilken del det var jeg så av det spillet jeg leter etter heller, om det var en trailer, eller begynnelsen på spillet....tror ikke det var en trailer. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Carmen Sandiego?

Anonymkode: 6d4cd...5e1

Nei, for gammelt og tegneserie-aktig. TS

Skrevet (endret)

Kan det være Alan Wake? Det har nettopp blitt remastret men det er et gammelt spill. Hvis jeg husker rett så starter det i en bil

Endret av Polyester
Skrevet (endret)

Eller Gone Home? Resident Evil 2 starter på en bensinstasjon. LA Noir starter med at man kjører bil.

Endret av Polyester

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...