Ulven Skrevet 11. oktober 2022 #21 Skrevet 11. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, og det ingen av oss i Norges land som vet det. Vi vet kun det TS velger at vi skal få vite. Det var tonen i den replikken som gjorde at jeg tolket TS som tverr i det å være løsningsorientert. Det er sååå mange skilte foreldre som lager et helvete for barna sine kun for at de elsker å sabotere for hverandre Anonymkode: 05ae0...b86 Ja vi oppfatter ting forskjellig. personlig hører jeg ikke noen spesiell tone i innlegget. Etter min mening er det er en saksopplysning fra TS om at samværet foregår på den måten den gjør. Hverken mer eller mindre. 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #22 Skrevet 11. oktober 2022 Ulven skrev (43 minutter siden): Ja vi oppfatter ting forskjellig. personlig hører jeg ikke noen spesiell tone i innlegget. Etter min mening er det er en saksopplysning fra TS om at samværet foregår på den måten den gjør. Hverken mer eller mindre. Neivel, det spiller ingen rolle for meg hva du hører, men det er viktig for meg at du ikke vrenger på hva jeg ville ha frem i mitt innlegg Anonymkode: 05ae0...b86
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #23 Skrevet 12. oktober 2022 Til dere som mener far kan komme hjem til oss så kan jeg opplyse om at han har vært voldelig mot meg og av den grunn skal overlevering skje på nøytral grunn. Er barna bare snørrete så blir det samvær, men når barna har feber og skikkelig dårlige så syns jeg 45 min i bil er unødvendig å prakke på de. Jeg orker ikke kjøre selv når jeg er såpass dårlig. Anonymkode: ae630...b4f 2 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #24 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Til dere som mener far kan komme hjem til oss så kan jeg opplyse om at han har vært voldelig mot meg og av den grunn skal overlevering skje på nøytral grunn. Er barna bare snørrete så blir det samvær, men når barna har feber og skikkelig dårlige så syns jeg 45 min i bil er unødvendig å prakke på de. Jeg orker ikke kjøre selv når jeg er såpass dårlig. Anonymkode: ae630...b4f Nå ble det en til en helt annen historie. Jeg tviler på at jeg ville ha sendt barna på samvær med en voldelig mann. Og så spør du KG hvordan du skal samarbeide med en voldsmann ? Anonymkode: 05ae0...b86
skruf Skrevet 12. oktober 2022 #25 Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Barn bør seriøst få slippe å dra hit og dit når de har feber og ligger rett ut som noen «slakt»; det hadde heller ikke voksne mennesker gjort. Når et barn er så slapt at det er sengeliggende så skal det få være i senga Det er dessuten barnet som har rett på samvær, ikke mor eller fars rett. Her gikk samvær som normalt, med unntak ved sykdom. Da mener jeg ikke en lett snørr-forkjølelse, men feber og tydelig preget av sykdom, eller spysjuke (mon tro om eksen til ts hadde insistert på samvær hadde det vært spysjuke?) Var barnet hos far da det ble sykt så ble hun til far til hun frisknet til og var på beina igjen, likedan så ble hun til meg hvis hun ble syk rett før samvær. Far her er egoistisk og setter seg selv først og ikke barna. Du har sendt han bilde av syke barn+bilde av febermåler ts, det får være bra nok. Tilby han mere samvær når barna blir friske. Har han annenhver helg så får han heller ha samvær neste helg. Er det et problem pga jobb så er det hans problem og ikke ditt Hvis han prøver å beskylde deg for sabotasje av samvær så dokumenter daglig barnas helsetilstand med bilder og beskrivelser. Fastlegen har mer en nok på lista si om du ikke i tillegg skal oppta tid for å tilfredsstille far sine urimelige krav. Mest sannsynlig vil du ikke få time på dette grunnlaget heller. Vi har fortsatt covid i landet, og leger/sykehus/tannleger vil helst ikke ta inn pasienter med luftveisinfeksjoner og feber. Du kan evt møte far på midten; ring legekontoret og forklar situasjonen. Da får du journalført at du har vært i dialog med legekontor. Også opplyser du far at sånn er det, barna blir hjemme. Punktum. Endret 12. oktober 2022 av skruf 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #26 Skrevet 12. oktober 2022 On 10/10/2022 at 6:37 PM, AnonymBruker said: Når barna har feber og skikkelig slapp så er det vel ikke forsvarlig å reise ut med de? Minste har stort sett sovet i hele dag, mener du seriøst at samværet skal gjennomføre uansett da? Samvær kan ikke taes igjen andre dager, den er lagt opp etter hans arbeidstider. Anonymkode: ae630...b4f Jeg mener at samværet bør gjennomføres ja. Anonymkode: d8520...e89 2
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #27 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg mener at samværet bør gjennomføres ja. Anonymkode: d8520...e89 Barnets beste er ikke i fokus skjønner jeg Anonymkode: 9f8ae...9c2 6
skruf Skrevet 12. oktober 2022 #28 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg mener at samværet bør gjennomføres ja. Anonymkode: d8520...e89 Hvis barnet hadde vært sengeliggende med norovirus/spysjuke også? Hadde du orket å reist bort ei helg hadde du vært sengeliggende med høy feber og skikkelig preget av sykdom? Hvis ikke; hvorfor skal et barn utsettes for det? 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #29 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 12.22): Her går samvær som vanlig selv om barna er syke. Det høres ut som du er litt vanskelig å samarbeide med når det gjelder samvær? Anonymkode: 151c4...afd De fleste barn ønsker å være hos sin primæromsorgsperson når de er syke. Jeg er feks. 36 år, men savner fortsatt mamma når jeg er syk. Alle mine barn har ønsket å være hos meg da. Dvs, vi har avlyst samvær osv, men om det skjer på dagtid er det far som har brukt sykt barn dag, og så har barnet kommet hjem til kveld/sovetid. Når barna er syke samsover vi og mammakos er det beste som finnes ❤️ Anonymkode: 7bb38...16b 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #30 Skrevet 12. oktober 2022 skruf skrev (6 timer siden): Barn bør seriøst få slippe å dra hit og dit når de har feber og ligger rett ut som noen «slakt»; det hadde heller ikke voksne mennesker gjort. Når et barn er så slapt at det er sengeliggende så skal det få være i senga Det er dessuten barnet som har rett på samvær, ikke mor eller fars rett. Her gikk samvær som normalt, med unntak ved sykdom. Da mener jeg ikke en lett snørr-forkjølelse, men feber og tydelig preget av sykdom, eller spysjuke (mon tro om eksen til ts hadde insistert på samvær hadde det vært spysjuke?) Var barnet hos far da det ble sykt så ble hun til far til hun frisknet til og var på beina igjen, likedan så ble hun til meg hvis hun ble syk rett før samvær. Far her er egoistisk og setter seg selv først og ikke barna. Du har sendt han bilde av syke barn+bilde av febermåler ts, det får være bra nok. Tilby han mere samvær når barna blir friske. Har han annenhver helg så får han heller ha samvær neste helg. Er det et problem pga jobb så er det hans problem og ikke ditt Hvis han prøver å beskylde deg for sabotasje av samvær så dokumenter daglig barnas helsetilstand med bilder og beskrivelser. Fastlegen har mer en nok på lista si om du ikke i tillegg skal oppta tid for å tilfredsstille far sine urimelige krav. Mest sannsynlig vil du ikke få time på dette grunnlaget heller. Vi har fortsatt covid i landet, og leger/sykehus/tannleger vil helst ikke ta inn pasienter med luftveisinfeksjoner og feber. Du kan evt møte far på midten; ring legekontoret og forklar situasjonen. Da får du journalført at du har vært i dialog med legekontor. Også opplyser du far at sånn er det, barna blir hjemme. Punktum. Takk for at du forstår min situasjon 😊🌹 Jeg er helt enig med deg 😊 TS Anonymkode: ae630...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #31 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg mener at samværet bør gjennomføres ja. Anonymkode: d8520...e89 Stakkars dine barn om de skal måtte kjøre bil med feber og skikkelig nedsatt almenntilstand. Syns oppriktig skikkelig synd på de, hvis du har barn da. Anonymkode: ae630...b4f 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #32 Skrevet 12. oktober 2022 Her prøvde far seg engang jeg sa ungen var syk. Han skulle hente ungen. Han hentet ungen og ringte meg 4 timer senere. Da kunne han visst ikke ha ungen likevel for ungen skreik og var uvel. Nå ringer han meg om ungen blir syk under samværet. Da må jeg hente ungen. Han takler ikke syke unger. Derfor korte samvær. Samvær utgår om sykdom. Anonymkode: 401a3...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #33 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 17.59): Jeg er skilt og begge barna bor fast hos meg. Vi har en samværsplan som følges unntatt da barna er syke. Nå er begge forkjøla og feber. Det har vært en del siden minste begynte i bhg i August. Mer syk enn frisk for å være ærlig. Nå krever far at jeg skal ringe lege for å bevise at barnet er syk. Ærlig talt så er det bare dumt å oppta en plass hos lege pga noe som går i bhg for tiden. Han står på sitt og jeg står på mitt. Er det andre som har samværsforelder som krever sånt siden samvær utgår pga sykdom? Han klager på at samværsplanen er lagd ut fra hans arbeidstider og at han ikke kan ta igjen samværene en annen dag. Anonymkode: ae630...b4f Om det ikke er langt for barna å dra, så kan de fremdeles reise til pappa. Er de for dårlige til å reise, så kan vel han komme innom og være litt med dem hos deg. Ha en venninne hos deg, så du ikke føler så mye ubehag ved å ha han der. Han jobber, så han kan bruke syk barn dager. Hvis samvær ikke kan taes en annen dag, så får han vurdere arbeidstidene sine...det er ikke ditt problem. Hvis denne helgen gikk til sykdom for eksempel, og samvær utgår, da kan han ha dem helgen etter (selv om det er mamma sin helg), og helgen etter der er vanlig pappahelg igjen. Hvis samvær går ut på annenhver helg her blant annet... et tips bare Anonymkode: 130f4...d53
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #34 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 19.35): Om det ikke er langt for barna å dra, så kan de fremdeles reise til pappa. Er de for dårlige til å reise, så kan vel han komme innom og være litt med dem hos deg. Ha en venninne hos deg, så du ikke føler så mye ubehag ved å ha han der. Han jobber, så han kan bruke syk barn dager. Hvis samvær ikke kan taes en annen dag, så får han vurdere arbeidstidene sine...det er ikke ditt problem. Hvis denne helgen gikk til sykdom for eksempel, og samvær utgår, da kan han ha dem helgen etter (selv om det er mamma sin helg), og helgen etter der er vanlig pappahelg igjen. Hvis samvær går ut på annenhver helg her blant annet... et tips bare Anonymkode: 130f4...d53 Bf bor 45 min fra oss. Han selv som valgte å bo så langt unna. Å la han ha samvær hjemme hos meg kommer aldri på tale. Han er uberegnelig og har vært voldelig mot meg. Ikke om hele nabolaget stiller opp som støtte under samvær skal han ikke hjem til meg og jeg skal heller ikke til han. Helgen som var var bf sin samværshelg. Barna var dårlige og som tidligere skrevet sov den minste så og si hele tiden. Han jobber annenhver helg, så han har ingen mulighet til å ta igjen samvær i mine helger. Anonymkode: ae630...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #35 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 12.10.2022 den 12.57): De fleste barn ønsker å være hos sin primæromsorgsperson når de er syke. Jeg er feks. 36 år, men savner fortsatt mamma når jeg er syk. Alle mine barn har ønsket å være hos meg da. Dvs, vi har avlyst samvær osv, men om det skjer på dagtid er det far som har brukt sykt barn dag, og så har barnet kommet hjem til kveld/sovetid. Når barna er syke samsover vi og mammakos er det beste som finnes ❤️ Anonymkode: 7bb38...16b Så pappa er ikke like mye verdt som mamma? Veldig spesielt må jeg si. Anonymkode: 151c4...afd 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #36 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 9.04): Så pappa er ikke like mye verdt som mamma? Veldig spesielt må jeg si. Anonymkode: 151c4...afd Nei, det er han ikke de første leveårene. Med mindre pappa er primæromsorgspersonen da, da er det mamma som ikke er like mye verdt. Er gjerne den som var mest sammen med babyen da den var liten, og mest sammen med barna de første årene og hadde flest sykedager som får rollen som primær omsorgsperson. Det trenger ikke være mor, men ofte mor som har mest permisjon og ammer, og da er den andre forelderen mindre "verdt" i barnets øyne de første årene. Og det er ikke "spesielt", det er helt vanlig og noe man har kjent til i mange år Trygg tilknytning starter med en, og barnet utvider antaller de har "plass til" etter hvert. Der den andre forelderen er veldig tilstede i starten av livet, og deltar like mye med byssing om natt, trøst, kos og mating så vil man oppnå to likestilte foreldre. Men dette er nesten umulig med mindre begge går hjemme med babyen. Anonymkode: 7bb38...16b 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #37 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er han ikke de første leveårene. Med mindre pappa er primæromsorgspersonen da, da er det mamma som ikke er like mye verdt. Er gjerne den som var mest sammen med babyen da den var liten, og mest sammen med barna de første årene og hadde flest sykedager som får rollen som primær omsorgsperson. Det trenger ikke være mor, men ofte mor som har mest permisjon og ammer, og da er den andre forelderen mindre "verdt" i barnets øyne de første årene. Og det er ikke "spesielt", det er helt vanlig og noe man har kjent til i mange år Trygg tilknytning starter med en, og barnet utvider antaller de har "plass til" etter hvert. Der den andre forelderen er veldig tilstede i starten av livet, og deltar like mye med byssing om natt, trøst, kos og mating så vil man oppnå to likestilte foreldre. Men dette er nesten umulig med mindre begge går hjemme med babyen. Anonymkode: 7bb38...16b Tull. Vi er likestilte her i huset heldigvis ! Anonymkode: 9f8ae...9c2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #38 Skrevet 16. oktober 2022 Kan han ringe eller videoringe med barna sine når de er hos deg? For i så fall så vil han jo både kunne se og høre at barnet/ barna er syke? Eventuelt om de kan snakke med han, så kommer det jo gjerne frem i en samtale om de er friske eller ikke. Anonymkode: ce7e2...bba
Gjest Chroma Skrevet 16. oktober 2022 #39 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 14.10.2022 den 9.04): Så pappa er ikke like mye verdt som mamma? Veldig spesielt må jeg si. Anonymkode: 151c4...afd Det handler da ikke om å være mindre verdt. Det ene barnet mitt vil bare være med pappa ved sykdom, føler meg absolutt ikke mindre verdt enn han allikevel.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #40 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tull. Vi er likestilte her i huset heldigvis ! Anonymkode: 9f8ae...9c2 Mange er det, mens vi også er mange som heller følger naturlig biologi og verdsetter den utviklingen Min mann er en fantastisk far til våre barn, når de blir 2-3 år og oppover. Men det er fortsatt sånn at de foretrekker meg ved sykdom, smerter osv. Og antakelig foretrekker de far til mange andre ting. Mitt eldste barn som vokste opp med skilte foreldre foretrakk helt tydelig meg. Samtidig var jeg den kjedelige, og pappa var tivoliforelder. Det er ingenting unaturlig eller spesielt med at barnas primære omsorgsperson foretrekkes når de er syke eller føler seg sårbare Likestilling slik vi kjenner den er jo noe som kun har eksistert de siste 20-30 årene. Det er ikke mange tiårene vi skal tilbake før det var utenkelig for far å være hjemme med sykt barn mens mor dro på jobb Anonymkode: 7bb38...16b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå