Gå til innhold

Hvorfor var dere utro?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes egentlig det må være greit å ha sex med andre om partneren ikke vil ha sex. Det å ikke ville ha sex med partneren er også et svik i de fleste tilfeller. Skjønner heller ikke hva de som ikke vil ha sex tenker med, hvorfor er de i et forhold liksom?

Anonymkode: e4260...daf

Det kan være greit å ha sex med andre enn partner dersom partner ikke vil ha sex, OG er informert om det. Man må være enige om det, ikke gå bak ryggen på den andre. Det er et stort svik, det. Man ber om rimelig store samarbeidsproblemer etterpå også. Kjenner noen par der den ene har vært utro og der det har blitt oppdaget, de må nærmest levere ungene til hverandre gjennom en mellommann.

• Liker 3
Skrevet

Har alltid vært utro mot alle jeg har hatt, vi er rett og slett ikke født monogame.

Anonymkode: 3e3d8...060

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har alltid vært utro mot alle jeg har hatt, vi er rett og slett ikke født monogame.

Anonymkode: 3e3d8...060

Hva med å være ærlig om å ikke være monogam, før man er utro?? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Fordi forholdet hjemme er dødt er den enkle forklaringen. Den enkle forklaringen på hvorfor jeg blir i det er at det ikke alltid er enkelt å komme seg ut av forhold pga div. 

Skrevet

Jeg ble veldig forelsket i en av mine kolleger. Prøvde å motstå det i starten men det var enklere sagt enn gjort med alkohol innabords. Vi begynte å møtes oftere og oftere, plutselig var det følelser inni bildet. Jeg prøvde å gjøre det slutt med exen på den tiden men han tryglet og ba.. Skal nevnes at han var en voldelig manipulerende drittsekk så synes ikke synd på han når jeg ser tilbake på det... Jeg er fortsatt sammen med han jeg var utro med, og har aldri vært det siden.

Anonymkode: 6ceac...f4c

Skrevet
Rosa Dartle skrev (7 timer siden):

Det kan være greit å ha sex med andre enn partner dersom partner ikke vil ha sex, OG er informert om det. Man må være enige om det, ikke gå bak ryggen på den andre.

Da er det ikke utroskap.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere som har vert utro, hvorfor??

Komplisert.

Litt grunnet et dårlig forhold, det er nok lettere å falle for noen andre når ting ikke er bra på hjemmebane.

Ellers tilfeldigheter, at akkurat den personen dukket opp på det tidspunktet, og ville ha meg.

Har dere vert utro flere ganger? Var det med samme person.

Kun med denne personen, holdt på 1 års tid.

Lenge var du sammen med han/hun du var utro med før du gikk til skrittet å være utro.

7 år, 5 år som samboere

Alder når du var utro og hvordan var samvittigheten.

33. Hadde elendig samvittighet, gråt mye, men ble veldig forelsket i den andre. Så det var forskjellige følelser.

Slet lenge med dårlig samvittighet i mange år etterpå. I dag ser jeg også andre siden av saken. Var i et forhold uten kjærlighet, uten framtidsplaner, uten sex. Jeg vet at jeg ville og la til rette for alle de tingene, det gjorde ikke eksen. Skulle klart å gjøre det slutt før utroskapen, men har ikke så dårlig samvittighet lengre. I dag mener jeg at utroskap ikke er verre enn å ikke bidra i forholdet i det hele og det store. 

Anonymkode: 6f8b3...acd

• Nyttig 1
Skrevet

Partner vet at jeg er utro, men vil ikke vite detaljer.

Vi har et veldig varmt og kjærlighetsfylt forhold hvor vi har masse sex og intimitet. Vi er begge bevisste på at vi skal bli gamle sammen.

Ingen av oss tror på monogami, men hun er ikke helt der at hun vil åpne forholdet.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Partner vet at jeg er utro, men vil ikke vite detaljer.

Vi har et veldig varmt og kjærlighetsfylt forhold hvor vi har masse sex og intimitet. Vi er begge bevisste på at vi skal bli gamle sammen.

Ingen av oss tror på monogami, men hun er ikke helt der at hun vil åpne forholdet.

Hvordan er det utroskap, om partner er ok med det? 

• Liker 3
Skrevet
SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Hvordan er det utroskap, om partner er ok med det? 

Gråsone. Vi har ikke en avtale, det er mer don’t ask don’t tell.

Hun har forresten fått frie tøyler av meg. Jeg tror ikke hun har benyttet seg av det, men jeg har ikke spurt.

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Gråsone. Vi har ikke en avtale, det er mer don’t ask don’t tell.

Hun har forresten fått frie tøyler av meg. Jeg tror ikke hun har benyttet seg av det, men jeg har ikke spurt.

Dont ask dont tell, er fortsatt en del av poly. Fordi det fortsatt bør være avtalt, at det er det det er. 

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Dont ask dont tell, er fortsatt en del av poly. Fordi det fortsatt bør være avtalt, at det er det det er. 

Jeg er ikke poly, jeg er ikke romantisk involvert med andre enn partner.

Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke poly, jeg er ikke romantisk involvert med andre enn partner.

Poly er bare et samlebegrep på etisk ikke monogami :) 

• Liker 3
Skrevet
SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Poly er bare et samlebegrep på etisk ikke monogami :) 

Ok, my bad.

Skrevet

ÆFordi eksen meldte seg ut av vårt forhold og ikke ville kommunisere, og lagde krangler ut av ingenting (hvis et bilde datt ned, var det ifølge henne fordi jeg hatet henne osv). Ja, det var mindre sex men først og fremst mye, mye  mindre nærhet.

Det var ikke planlagt å være utro. Fortalte det selv. Praten som oppsto, fikk fram samnheta om at min eks lenge hadde villet ut av forholdet men ikke sagt et pip om det eller problemer. Så det ble slutt. I ettertid har jeg tenkt at det er det ryddigste bruddet jeg har hatt (jeg har ikke vært utro siden), sikkert fordi jeg har data mest konfliktsky folk. 

Anonymkode: b2e75...834

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Dere som har vert utro, hvorfor??

Har dere vert utro flere ganger? Var det med samme person. 

Lenge var du sammen med han/hun du var utro med før du gikk til skrittet å være utro.

Alder når du var utro og hvordan var samvittigheten.

Ble en del spørsmål, håper noen vil svare og vil svare ærlig.

Anonymkode: 3c8dc...f9d

Jeg var over 40 år før jeg var utro, og hadde aldri trodd jeg hadde det i meg. Skjønte nok ikke helt hva som skjedde før vi sto i stua hennes og klinte, og så ble det en natt med heftig sex. Så heftig at jeg møtte henne flere ganger. Jeg hadde bare vært i et forhold et års tid da dette skjedde, og merkelig nok hadde jeg ikke dårlig samvittighet, ikke før jeg ble tatt.

Anonymkode: ac58a...e84

Skrevet

Et par ganger med en dritsur kjæreste jeg bodde sammen med. Giftet meg med en annen med en fantastisk personlighet og sex. Utroskap her har vært helt utenkelig.

Hvis man føler for utroskap pga et elendig forhold burde man kanskje bare gjøre det slutt egentlig. Jeg fikset ikke det. Jeg sto ut for lenge med denne sure jenta. Skjønner ikke hva jeg tenkte på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes egentlig det må være greit å ha sex med andre om partneren ikke vil ha sex. Det å ikke ville ha sex med partneren er også et svik i de fleste tilfeller. Skjønner heller ikke hva de som ikke vil ha sex tenker med, hvorfor er de i et forhold liksom?

Anonymkode: e4260...daf

Som regel «for barnas skyld»❤️😂

Anonymkode: ef57d...9d8

Skrevet (endret)

Jeg var 20 år og hadde et forhold til en fyr vi kan kalle Reidar. Reidar og jeg hadde hatt litt sånn av og på en stund, og det ble til at vi hadde planlagt separate sommerferier. Han skulle på interrail med en kamerat, og jeg skulle på sydentur til Mallorca med en venninne.

Allerede på flyplassen i Norge ble jeg beglodd skikkelig av en høy, blond fyr. Vi kan kalle han Erik. Han småsmilte til meg, og hver gang jeg så i hans retning kunne jeg se i øyekroken at han glante på meg da vi satt på flyplassbaren og ventet på avgang.

Kom inn på flyet, fant plassene våre og satte oss og Erik glodde og smilte igjen i det han passerte setet mitt på flyet.

Det viste seg at vi havnet på samme partyhotellet på reisemålet. Dagen etter møtte jeg på Erik ved hotellbassenget, og han begynte å prate til meg. Vi kom i snakk og praten fløt veldig lett, han var en ekstremt sjarmerende fyr og jeg ble veldig betatt. Da det viste seg at vi hadde fødselsdag samme dag, føltes det som "meant to be" for oss begge. 

Resten av ferien hang vi sammen som erteris i to uker. Erik reiste med en gjeng som vi (jeg og venninnen min) hang sammen med, enten på deres rom eller vårt hotellrom. Gikk ut sammen om kveldene, spiste på restaurant, var på barer og nattklubber sammen. Og selvfølgelig hadde Erik og jeg sex. Det tok ikke lang tid før det skjedde.

Det ble klart i løpet av ferien at vi ønsket å bli sammen, ha et forhold, når vi kom hjem. Vi bodde i Oslo begge to. Jeg hadde fortalt han at jeg hadde et forhold hjemme med Reidar, men at jeg skulle gjøre det slutt hjemme så snart han kom tilbake fra interrail, som skulle være en dag eller to etter at vi kom hjem fra sydenturen.

Første kvelden hjemme i Oslo etter ferien tilbragte jeg hjemme hos Reidar og overnattet. Vi pratet om forholdet vårt og at vi gledet oss til å bli skikkelig SAMMEN, så snart jeg fikk gjort det slutt med Reidar.

Så, første dagen på jobb igjen hjemme, dukket Reidar opp på arbeidsplassen min og sa hei, lurte på om vi skulle treffes etter jobb. Jeg sa ja, og da jeg var ferdig på jobb gikk vi et sted og spiste hamburger, der jeg fortalte hva jeg hadde gjort i ferien (om utroskapen) og at jeg ville gjøre det slutt.

Erik og jeg ble offisielt sammen senere den kvelden.

End of story.

PS! Dette er første og eneste gang i mitt liv at jeg har vært utro, og jeg er nå i femtiårene.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...