Gå til innhold

Hva er ditt telefonnummer?


Gjest tulla..

Anbefalte innlegg

Gjest tulla..

Hver gang noen spør meg om mitt telefonnummer så blir jeg alltid litt flau. For jeg har inntrykk av at jeg leser opp mitt nummer på en helt annen måte enn vanlige folk gjør? Vanlige folk sier: xx xx xx xx

Mens jeg sier: xxx xxx xx

Det er fordi det er slik jeg har lært meg å huske nummeret mitt utenat. Et par av mine venners nummer husker jeg også på samme måte eller denne måten:

xxx xx xxx

Mens en sjelden gang så lærer jeg meg å huske noens nummer slik: xx xx xx xx

Dette ble veldig rotete men jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener...

Uff jeg er så dum jeg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Jeg sier xx xx xx xx både om hjemmenummer og mobilnummer. (Jeg gjenkjenner ikke mitt eget mobilnummer engang hvis jeg hører det xxx xx xxx :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier telefonnummeret mitt tall for tall jeg. Det er fordi jeg rett og slett synes det er vanskelig å huske telefonnummer på noen annen måte. Derfor sier jeg telefonnummert mitt på denne måten: X-X-X-X-X-X-X-X!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier xx xx xx xx både om hjemmenummer og mobilnummer. (Jeg gjenkjenner ikke mitt eget mobilnummer engang hvis jeg hører det xxx xx xxx :rodme:

Samme her. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på nummeret - hvordan det er mest mulig logisk..

Privatnummeret mitt sier jeg xx xx xx xx, mobilnummeret xxxx xxxx, mens andres mobilnummer husker jeg enten som xx xx xx xx eller xxx xx xxx ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kålungen

Vanlige hustlf sier jeg xx xx xx xx

Også de fleste mobilnr husker jeg på samme måte.

Mitt eget nr derimot blir xxx xx xxx

Mannen min sitt forrige nr ble xxx xx xx x

Men det er vel ikke noe å være flau for det? Det spiller ingen rolle hvordan man sier ett tlf nummer, det viktigste er vel at de riktige tallene er der i riktig rekkefølge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt begynner på 911, og det er så lett å huske, så jeg sier 911 xx xxx

Tar alltid litt tid før jeg skjønner hva folk sier hvis de sier det 91 1x xx xx

Fasttelefonnumre sier jeg alltid xx xx xx xx.

Andres mobilnr - da avhenger det. Begynner nr med 95 så sier jeg det som fasttlf. Er vel egentlig kun 911-nr jeg sier slik som nevnt øverst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier telefonnummeret mitt tall for tall jeg. Det er fordi jeg rett og slett synes det er vanskelig å huske telefonnummer på noen annen måte. Derfor sier jeg telefonnummert mitt på denne måten: X-X-X-X-X-X-X-X!

Jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xx xx xx xx

For fasttelefon er dette en "offisielle" måten, for mobiltelefon er det xxx xx xxx, men jeg kan de felste mobilnummer, inkl mitt eget som xx xx xx xx

Jeg slet litt med å lære mine foreldres nummer som xx xx xx xx for da jeg lærte det som barn var det jo bare 5 siffer som jeg lærte som xx x xx og derfor ble det xxx xx x xx når jeg skulle si 8 siffer, men nå er det også xx xx xx xx

Men det er uansett ikke så farlig hvordan du siuer det da, så lenge de rette sifrene kommer i rett rekkefølge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang noen spør meg om mitt telefonnummer så blir jeg alltid litt flau. For jeg har inntrykk av at jeg leser opp mitt nummer på en helt annen måte enn vanlige folk gjør? Vanlige folk sier: xx xx xx xx

Mens jeg sier: xxx xxx xx

Det er fordi det er slik jeg har lært meg å huske nummeret mitt utenat. Et par av mine venners nummer husker jeg også på samme måte eller denne måten:

xxx xx xxx

Mens en sjelden gang så lærer jeg meg å huske noens nummer slik: xx xx xx xx

Dette ble veldig rotete men jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener...

Uff jeg er så dum jeg  :tristbla:

Jeg gør på samme måte som deg. Har inntrykk av at de fleste gjør det. Tror det henger igjen fra den gang vi kalte det retningsnummer. Det var jo tre siffer først.

Oslofolk har jeg lagt merke til bruker den andre metoden,men det kommer vel av at de hadde ikke retningsnr på lik linje med resten av landet? De hadde da bare 22 først.

Når folk sierdet på den andre måten enn hva jeg er vant til, så får jeg det ikke med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For fasttelefon er dette en "offisielle" måten, for mobiltelefon er det xxx xx xxx,

Stemmer det. Tanken var at man utfra hvordan tallene er gruppert skal skjønne at det er dyrere å ringe telefonnummeret. Vanlig fasttelefon med vanlig lokaltakst skal skrives xx xx xx xx, mens alle andre (mobilnummer, servicenr, 829-nr) skaø grupperes xxx xx xxx. Men tror denne praksisen er på vei ut, både siden så mange har mobil, dessuten er mange servicenummere nå er femsifret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mobilnummer sier og skriver jeg xxx xx xxx, noen få nr er lettere å huske på i andre kombinasjoner. Og fasttelefonnummere slik xxxx xxxx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må være ekstremt surrete....

Mitt eget telefonnummer: xx xx xx xx

Min egen mobil: x x x x x x x x

Telefonnummer på jobb: x x x xx x x x

Mine foreldres telefon: x x x x x x x x

og

et siste telefonnummer som jeg av og til ringer tenker jeg på som:

x x x xx xxx

Rotehue? Hvem? Jeg? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hustelefonen: xx xx xx xx

Mobilnr: xxx xx xxx

Ser du bor i oslo,men stemmer det slik jeg beskrev om tidligere retningsnr?

Vi utenfor Oslo hadde xxx xxxxx før. jeg fortsetter å si nr vårt slik enda. For retningsnr vi hadde før som var tresiffer har vi fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...