Ginger2000 Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Hei! Jeg har nettopp hatt eksamen i bed.øk på høyskole, men jeg lurer litt på hvordan de setter karakterene. Noen sier man må ha 50% rett for å stå, og noen sier 60%. Er det noen som vet hvordan de rangerer karakterene %-vis? Har søkt på nett, men finner bare beskrivelse av hva som forventes av A,B osv., ikke prosentvis? På forhånd takk! mvh Ginger
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Det er opp til hver skale, og kan nok kanskje også variere fra år til år. Se om du finner noen gamle sensorveiledninger i faget, kanskje det står der?
Scheherazade Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Ja, dette varierer veldig, du må nesten bare prøve å finne ut hva som gjelder på din skole. På NTNU, siving iallfall, har det vært 36% for å stå, nå er dette hevet til 40%. Bare for å gi en pekepinn.
Ginger2000 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2005 Hei! Takk for svar! Har forsøkt å lete litt på nettet, men finner ingenting, heller ikke på skolen hjemmeside! Hadde vært deilig hvis det var 40% som gjaldt og ikke 60! mvh Ginger
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 Er det noen som vet hvordan de rangerer karakterene %-vis? Har søkt på nett, men finner bare beskrivelse av hva som forventes av A,B osv., ikke prosentvis? På forhånd takk! mvh Ginger ← Karakterene skal (i alle fall på mitt fakultet på UiO) normalfordeles over tid. Karakterfordelingen skal være som følger: A 10% B 20% C 40% D 20% E 10%
Ginger2000 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2005 Karakterene skal (i alle fall på mitt fakultet på UiO) normalfordeles over tid. Karakterfordelingen skal være som følger: A 10% B 20% C 40% D 20% E 10% ← Takk for svar, men jeg mener på eksamen, hvor mange % prosent man må har rett for å få A, B, C etc.. mvh Ginger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå