Gå til innhold

Karakterskala!

Ginger2000

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp hatt eksamen i bed.øk på høyskole, men jeg lurer litt på hvordan de setter karakterene.

Noen sier man må ha 50% rett for å stå, og noen sier 60%.

Er det noen som vet hvordan de rangerer karakterene %-vis?

Har søkt på nett, men finner bare beskrivelse av hva som forventes av A,B osv., ikke prosentvis?

På forhånd takk! :)

mvh

Ginger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opp til hver skale, og kan nok kanskje også variere fra år til år. Se om du finner noen gamle sensorveiledninger i faget, kanskje det står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette varierer veldig, du må nesten bare prøve å finne ut hva som gjelder på din skole.

På NTNU, siving iallfall, har det vært 36% for å stå, nå er dette hevet til 40%. Bare for å gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar!

Har forsøkt å lete litt på nettet, men finner ingenting, heller ikke på skolen hjemmeside!

Hadde vært deilig hvis det var 40% som gjaldt og ikke 60!

mvh

Ginger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan de rangerer karakterene %-vis?

Har søkt på nett, men finner bare beskrivelse av hva som forventes av A,B osv., ikke prosentvis?

På forhånd takk! :)

mvh

Ginger

Karakterene skal (i alle fall på mitt fakultet på UiO) normalfordeles over tid. Karakterfordelingen skal være som følger:

A 10%

B 20%

C 40%

D 20%

E 10%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karakterene skal (i alle fall på mitt fakultet på UiO) normalfordeles over tid. Karakterfordelingen skal være som følger:

A 10%

B 20%

C 40%

D 20%

E 10%

Takk for svar, men jeg mener på eksamen, hvor mange % prosent man må har rett for å få A, B, C etc..

mvh

Ginger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...