Gå til innhold

Å ringe folk på mobilen


Gjest Frekt?

Anbefalte innlegg

Så lenge mobilnr står så må man jo regne med at man kan ringe det. Og ofte sponses jo en jobb-mobil av bedriften, den kan man jo slå av når man går fra jobb eller ikke vil nås pga jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis er fører opp mobilnr sitt i mailen må en regne met at noen kommer til å ringe. Hvis jeg ser på min egen arbeidsplass så hadde det vært helt håpløst om en ikke skulle ringe til folk direkte på mobilen - flere av sjefene er oftere rundt om på byttet eller ute i feltet enn de faktisk er på kontoret sitt.

Når selv ringer til noen prøver jeg alltid jobbtelefonen først. Hvis jeg ikke får svar der prøver jeg på mobilen (så sant jeg ikke treffer på en sentralborddame som sier at personen har ferie, sitter i møte o.l. Da venter jeg med å ringe opp igjen på jobbtelefonen til personen er ventet tilbake)

Hvis det er et problem med mye jobbtelefoner når en har fri får en heller ha to telefoner. Så får en heller skru av jobbtelefonen når en går for dagen. Privatnr har jo jobben, så om det skulle være helt krise av et eller annet slag så kan jo hvertfall de få tak i en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Kolleger og jobbrelaterte samarbeidspartnere kan ringe meg når som helst, også når jeg har fri. Lettere å ta fri hvis jeg vet at jeg kan nås hvis det er noe!

Kunder/klienter derimot... de vil jeg IKKE ha telefoner fra og gir derfor ikke ut mobilnr mitt. Hvis noen må snakke med meg når jeg har fri, tar noen fra jobben kontakt og gir meg nummeret, så ringer jeg opp (med skjult nummer). En gang ga noen på jobben ut privatnummeret mitt på fridagen min, vedkommende skjønte selv at det var en blunder så jeg unnlot å gjøre noe nummer av det. Har ikke skjedd igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgir man mobilnummeret sitt i en jobbrelatert mail, må man faktisk regne med å bli ringt på mobiltelefonen!

Vil man ikke bli kontaktet på mobil, får man bare oppgi kontortelefonen. I en del jobber er man jo nesten bare tilgjengelig på mobil, og det er ikke nødvendigvis så lett for andre å vite.

Dette er jeg helt enig i!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...