Gå til innhold

Når spiser dere middag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi spiser mellom 1930 og 20.  Før vi bestemte oss for å flytte middagen til kvelds var det alltid stress å få spist før treninger og fritidsaktiviteter. Nå er det en koselig og felles avslutning på dagen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

17.30 eller 18.00. Middag blir det siste måltidet om dagen for han på 2. De spiser 14.30 siste måltid i bhg. Hvis han er sulten etter henting (1530/1600) så får han en frukt så lenge. 

For oss som familie er det viktig at vi spiser sammen som familie, og vi spiser derfor ikke middag før vi alle 3 er samlet. Unntaket er om mannen har sen vakt, da får han heller varme opp maten når han kommer hjem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mellom 17 og 19 er det vanligste her. Alt etter hva som passer med planene den gagen.
Før vi fikk barn var det gjerne i 19-21 tiden. 

Jeg for min del forstår ikke at folk orker å spise middag kl 15..

Anonymkode: 85686...497

Hvorfor skjønner du ikke det? 

Anonymkode: b87ce...525

• Liker 2
Skrevet

Ca 18-18.30 

Er glad i å lage mat og lager man fra bunn så tar det fort en time. Egentlig den hyggeligste timen i døgnet så lenge man har åpen kjøkkenløsning og ungene fortsatt er så små at de henger i stua og ikke på rommet. 

Skrevet

Vi spiser middag ca 18. Mannen ville helst spist seinere (20-21), men det fungerer ikke for meg.

Jeg vokste opp med middag 16.30 på hverdager, 18 på lørdager og 14 på søndager.

Jeg er så gammel at da jeg begynte å jobbe på båt var det fremdeles vanlig å servere middag i vaktskiftet klokka 12. Nå tror jeg de fleste har gått over til å ha lunsj klokka 12 og middag en gang mellom 16-20 (avhengig av om vaktene er på 4, 6 eller 8 timer).

Anonymkode: c143c...af9

Skrevet

15.30. Fast tid siden jeg er innlagt.

• Liker 2
Skrevet

Babyen legger seg 18, så vi spiser middag når han har sovnet. Middag blir som regel rundt 19. Han spiser middag 14-15 og kveldsmat 17.

Husker familien min hadde motsatt middag/kvelds fra vennene våre. Vi spiste brødmat når vennene våre spiste middag, og middag når vennene våre spiste kvelds. Det passet best for oss, med pappa som jobbet sent og fire unger som skulle hit og dit på ettermiddagen. Da kunne vi spise middag sammen. :)

Anonymkode: 0bd25...383

Skrevet

Rundt 20. Drar rett fra jobb på trening så blir middagen etter jeg er ferdig i dusjen, så varierer litt. Bor alene. 

Skrevet

Da jeg bodde hos mamma og pappa: kl. 16 eller 17

I voksen alder: mellom 17 og 19. 

Anonymkode: d3802...fd7

Skrevet

Ukedagene: 16-18 

helgene: 19.30-21.30

Anonymkode: 12333...5a4

Skrevet

Mellom 19-21 :) 

Skrevet

Varierer mellom kl 16 og 19

Anonymkode: 35681...ff1

Skrevet

Vokst opp med middag kl 15.30 ish på hverdager, ca 17-18 på helg. Videreførte 16 på hverdager når datteren min bodde hjemme, nå spiser jeg helst etter kl 19.

Anonymkode: f585a...446

Skrevet

Ca kl 1700 er det middag her.

Skrevet

Vi har alltid brukt å spise etter skole/jobb og gjør som regel det selv. Jeg står opp tidlig og på ettermiddagen, etter mye frisk luft og aktivitet så er jeg sulten. Middags sulten. En brødskive gjør ikke susen. Nå siste årene har jeg slitt mye med matlyst pga mangler lukt og smak etter covid infeksjon, pluss utmattelse som gjør matlaging tiltak så blir det ofte senere Middag, om det blir middag i det hele tatt, men det er bare fordi jeg ikke orker å lage meg mat/glemmer det/er ikke sulten.

Vi har jo hund og er ofte ute å lufter oss litt etter bhg/skole, så sånn voldsomt tidlig blir ikke middagen som regel, men starter med Middag når vi kommer hjem, så spiser vi ett sted mellom kl 15.30 og 17.30, varierer litt. I helger og fridager spiser vi stort sett også mellom 15-17 med mindre vi har noen spesifikke planer som kresjer med det. Vi er gjerne oppe i rett tid i helgene og, å spiser frokost i 8-9 tiden, lunsj rundt 12 og da er det på tide med middag i 4 tiden isj for min del. Også kan man jo sette seg ned å kose seg med godis osv og en film etterpå.  Kjenner ikke mange som ikke spiser middag i tiden etter arbeid/skole. Men nå spiller det vell strengt tatt liten rolle når andre folk spiser så har igrunnen ikke tenkt over det noe særlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...