AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #21 Skrevet 9. oktober 2022 Ts her. Takk for svar. Vet jeg burde gå. Men hører om alt for mange som ikke får full omsorgsrett for barna, til tross for at det skranter hos mor/far. Min tidligere svigerinne er intet unntak. Hun var/er sammen med en alkoholiker. Der ble det brudd, pga alkoholisme og pille-bruk. Før bruddet var i hun i kontakt med BV, ble lovd oppfølging å at ungene skulle ivaretas. Ungene fikk ca 30% samvær hos far. Hun orket ikke å ta det videre, så endte med at hun flyttet inn til mannen igjen, for å sørge for at barna har det bra. Nå er hun i ferd med å samle opp nok bevis, slik at hun kan gå rettens vei. Har også en tidligere venninne som har ansvar for 4 barn. Mye alkohol og piller, blitt meldt til BV x antall ganger fra skole og foreldre til venner av barna. Det blir ikke gjort noe som helst. Anonymkode: 77697...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #22 Skrevet 9. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Og du stoler på at mannen ikke drikker den uka han har barnet? At alkoholikeren kan planlegge og kontrollere forbruket sitt? Anonymkode: 873ad...897 Det finnes mangle flere funksjonelle alkoholikere enn du tror. De står opp og er edru på jobb, kommer hjem og drikker til de er borte og vekkerklokka ringer neste morgen. Men av erfaring så kan alkoholikere kan ha en viss kontroll, frem til det «bikker over». Så de kan i perioder drikke helt fint annenhver uke, for barnets skyld, men når de har drukket seg ned lenge nok kommer det til en punkt hvor de ikke klarer å stoppe fordi det er uken med barnet. Dette er bare min erfaring med en forelder som har alkoholtrøbbel da. Anonymkode: e3d1f...f47
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #23 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det finnes mangle flere funksjonelle alkoholikere enn du tror. De står opp og er edru på jobb, kommer hjem og drikker til de er borte og vekkerklokka ringer neste morgen. Men av erfaring så kan alkoholikere kan ha en viss kontroll, frem til det «bikker over». Så de kan i perioder drikke helt fint annenhver uke, for barnets skyld, men når de har drukket seg ned lenge nok kommer det til en punkt hvor de ikke klarer å stoppe fordi det er uken med barnet. Dette er bare min erfaring med en forelder som har alkoholtrøbbel da. Anonymkode: e3d1f...f47 Ja, signerer denne. Her fungerer han helt fint når han vet han MÅ noe. Spesielt avtaler med ene svogeren setter han høyt, han er heller aldri borte fra jobb. Men merker at han drikker mer, og er tyngre å vekke. Før våknet han av barna, nå sover han seg gjennom alt. ts Anonymkode: 77697...6f9
Purple_Pixiedust Skrevet 9. oktober 2022 #24 Skrevet 9. oktober 2022 Du burde definitivt gå ifra han.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #25 Skrevet 9. oktober 2022 Du må gå fra han. En kan ikke stole på slike folk. Anonymkode: bd274...721
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå