AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Er på slanking og det skal så lite til før jeg legger på meg nesten en kilo. Veide 69,9 i morges. Har vært aktiv i dag og kun spist to måltider. Spiste et stort middagsmåltid i 17-tiden og nå veier jeg 70,5. Det er lenge siden jeg spiste og drakk bare to glass. Merker dette er litt demotiverende. Skjønner vekten varierer i løpet av dagen, men 600 gram tyngre pga ett stort måltid og to glass vann høres mye ut. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Du må ta med do-informasjon også🤐 Anonymkode: 40191...b58
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er på slanking og det skal så lite til før jeg legger på meg nesten en kilo. Veide 69,9 i morges. Har vært aktiv i dag og kun spist to måltider. Spiste et stort middagsmåltid i 17-tiden og nå veier jeg 70,5. Det er lenge siden jeg spiste og drakk bare to glass. Merker dette er litt demotiverende. Skjønner vekten varierer i løpet av dagen, men 600 gram tyngre pga ett stort måltid og to glass vann høres mye ut. Anonymkode: edc0e...2e6 Hvor Mye veier to glass vann da.....er det 5 dl så er jo det 500 gram. Vei deg én gang i uka på samme tidspunkt. Anonymkode: c340e...ffc 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Skrevet 8. oktober 2022 Slutt å vei deg hver dag. Min 1 gang pr uke er ofte nok Anonymkode: 08f1b...7e5 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Skrevet 8. oktober 2022 Hvis måltidet var salt, så "fester" vannet seg i kroppen. Har gått på noen smeller med det etter mye salt i maten dagen før veiing. Anonymkode: 40191...b58
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Skrevet 8. oktober 2022 Det er helt meningsløst å veie seg flere ganger i løpet av dagen, det er sååååå mange ting som spiller inn og som får vekta til å svinge hit og dit. Anonymkode: 91d1b...2e8 7 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #7 Skrevet 8. oktober 2022 Men hva tenker du egentlig. Man drikker jo rundt en liter væske daglig (1 kilo), og spiser frokost, lunsj, middag, mellomtider. Alt dette ligger i magen og utgjør jo vekt? Inntil det kommer ut igjen😅 Anonymkode: 79065...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #8 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du må ta med do-informasjon også🤐 Anonymkode: 40191...b58 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor Mye veier to glass vann da.....er det 5 dl så er jo det 500 gram. Vei deg én gang i uka på samme tidspunkt. Anonymkode: c340e...ffc Syns bare det virket mye pga et måltid og to glass vann som jeg inntok for 6 timer siden.😐 Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #9 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Slutt å vei deg hver dag. Min 1 gang pr uke er ofte nok Anonymkode: 08f1b...7e5 Syns det er demotiverende å veie så sjelden. Vet man bare burde veie på morgenen, men veier meg oftere. Har dager hvor jeg kun har spist to måltider og vekten ikke endrer seg. Vet jeg går i kaloriunderskudd. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #10 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er helt meningsløst å veie seg flere ganger i løpet av dagen, det er sååååå mange ting som spiller inn og som får vekta til å svinge hit og dit. Anonymkode: 91d1b...2e8 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men hva tenker du egentlig. Man drikker jo rundt en liter væske daglig (1 kilo), og spiser frokost, lunsj, middag, mellomtider. Alt dette ligger i magen og utgjør jo vekt? Inntil det kommer ut igjen😅 Anonymkode: 79065...b5a Det er sant, men irriterende når jeg får i meg så lite og plutselig spiser et større måltid (men ligger fremdeles i underskudd ), så går vekten opp en del og på morgenen er den det samme som for et døgn siden. Har gått ned saakte men sikkert, men syns 1-200 gram vektnedgang er for lite i døgnet. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #11 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er demotiverende å veie så sjelden. Vet man bare burde veie på morgenen, men veier meg oftere. Har dager hvor jeg kun har spist to måltider og vekten ikke endrer seg. Vet jeg går i kaloriunderskudd. Anonymkode: edc0e...2e6 Høres jo mer ut som dette som har skjedd nå, er mer demotiverende. Om du henger deg opp i vekt, så bruk målebånd istedenfor da Anonymkode: 08f1b...7e5 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #12 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis måltidet var salt, så "fester" vannet seg i kroppen. Har gått på noen smeller med det etter mye salt i maten dagen før veiing. Anonymkode: 40191...b58 Ja, det er spesielt etter et stort middagsmåltid at vekten går opp en del. I dag har jeg feks bare spist to brødskiver, en til frokost og en til lunsj + en middelsstor middag med pasta og kylling. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #13 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres jo mer ut som dette som har skjedd nå, er mer demotiverende. Om du henger deg opp i vekt, så bruk målebånd istedenfor da Anonymkode: 08f1b...7e5 Jeg prøver å spise mindre når dette skjer, men ja, burde veie sjeldnere, men vanskelig å la være syns jeg.. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #14 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er helt meningsløst å veie seg flere ganger i løpet av dagen, det er sååååå mange ting som spiller inn og som får vekta til å svinge hit og dit. Anonymkode: 91d1b...2e8 Har gått ned tre kg, målet mitt er å veie 65 kg, men siden vekten varierer så mye burde målet kanskje være 63 istedetfor 65? Anonymkode: edc0e...2e6
Hensatt Skrevet 8. oktober 2022 #15 Skrevet 8. oktober 2022 Drikker du en liter eller to med vann og spiser middag vil du jo fort veie 2-3 kg mer om kvelden enn om morgenen om du ikke har gått på do eller svettet det ut i mellomtiden. Fullstendig meningsløst å veie seg flere ganger samme dag. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #16 Skrevet 8. oktober 2022 Dersom det å veie seg en gang i uken (som jeg også vil anbefale) blir for sjeldent for deg, så må du i hvert fall bare veie deg på morgenen. 600 gram er ingenting. Jeg kan være 2 kg mer på kvelden vs morgenvekten, og jeg er nesten 20 kg lettere enn deg. Anonymkode: 97479...4df 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #17 Skrevet 8. oktober 2022 Vei deg hver morgen når du står opp, etter dobesøk, før frokost. Skriv ned vekta på et ark. Etter to uker ser du en tendens. Anonymkode: 1b55d...3bf 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #18 Skrevet 8. oktober 2022 Blizz1 skrev (52 minutter siden): Drikker du en liter eller to med vann og spiser middag vil du jo fort veie 2-3 kg mer om kvelden enn om morgenen om du ikke har gått på do eller svettet det ut i mellomtiden. Fullstendig meningsløst å veie seg flere ganger samme dag. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Dersom det å veie seg en gang i uken (som jeg også vil anbefale) blir for sjeldent for deg, så må du i hvert fall bare veie deg på morgenen. 600 gram er ingenting. Jeg kan være 2 kg mer på kvelden vs morgenvekten, og jeg er nesten 20 kg lettere enn deg. Anonymkode: 97479...4df Men hvis vekten varierer så mye kan ikke målet mitt være 65 kg, for da vil jeg egentlig veie ca 66 utover dagen?😐 Hater at det varierer såpass. Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #19 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vei deg hver morgen når du står opp, etter dobesøk, før frokost. Skriv ned vekta på et ark. Etter to uker ser du en tendens. Anonymkode: 1b55d...3bf Det var lurt. Takk😊 Anonymkode: edc0e...2e6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #20 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvis vekten varierer så mye kan ikke målet mitt være 65 kg, for da vil jeg egentlig veie ca 66 utover dagen?😐 Hater at det varierer såpass. Anonymkode: edc0e...2e6 Søk hjelp, du har et utrolig farlig forhold til vekt/mat. Anonymkode: b64df...339 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå