AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Leser flere steder om at man kan putte jeans i fryseren for å unngå å vaske den, men står ikke noe om hvor lenge den skal ligge der? Er det noen som har noen erfaringer her? Anonymkode: 58bef...861
Jentegutt Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser flere steder om at man kan putte jeans i fryseren for å unngå å vaske den, men står ikke noe om hvor lenge den skal ligge der? Er det noen som har noen erfaringer her? Anonymkode: 58bef...861 For noe tull, jeans er et plagg som tåler vask uten problem, vask buksene når det trengs, hva er greia liksom 3 2
CrazyCatLady2500 Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen? Anonymkode: 58bef...861 Flekker da? Hvorfor ikke bare vaske den? Ikke bruk skyllemiddel, det ødelegger stretchen. Milo er fint. 40 grader er nok på jeans. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Jentegutt skrev (12 timer siden): For noe tull, jeans er et plagg som tåler vask uten problem, vask buksene når det trengs, hva er greia liksom Det er feil. Du skriver mye rart her inne. Fibrene OG fargen i jeans slites av vask. Å fryse ned plagg fjerner lukt men ikke skitt og bakterier. Ting som jeans og yttergensere som ikke kommer i direkte kontakt med svette og bakterier fra armhuler og underliv anbefales faktisk å vaskes minimalt og da er å fryse det i et døgn eller to en bra og bærekraftig måte å fjerne lukt fra plagget. Sjeldnere vask gjør at plaggene varer mye lenger Anonymkode: fe3c1...dcd 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg pleier å fryse klær som strikkegensere og jeans! Gir dem minst to døgn i fryseren oppi en plastpose. Jeg har et par gamle Levis på hytta fra da mamma var ung, disse er lyse utvaskede jeans som fremdeles er solide i stoffet. Jeans fra Levis som jeg selv har kjøpt de siste årene har ikke i nærheten av samme kvalitet (spesielt om de inneholder stretch). Spesielt om man bruker mørke jeans så bør man prøve å vaske dem så sjeldent som mulig med mindre man er interessert i å regelmessig farge dem mørkere Anonymkode: ad121...039 2
Christina82 Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod
TheHairyToothfairy Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Det er en gammel urban legend skapt av en Levis-reklame. Jeans kan selvfølgelig vaskes, de var ment som arbeidstøy 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å fryse klær som strikkegensere og jeans! Gir dem minst to døgn i fryseren oppi en plastpose. Jeg har et par gamle Levis på hytta fra da mamma var ung, disse er lyse utvaskede jeans som fremdeles er solide i stoffet. Jeans fra Levis som jeg selv har kjøpt de siste årene har ikke i nærheten av samme kvalitet (spesielt om de inneholder stretch). Spesielt om man bruker mørke jeans så bør man prøve å vaske dem så sjeldent som mulig med mindre man er interessert i å regelmessig farge dem mørkere Anonymkode: ad121...039 Tusen takk😊 Anonymkode: 58bef...861
flusa Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Hvorfor legge det i frysa?🤔 Jeg vasker klærne når det trengs. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 CrazyCatLady2500 skrev (4 timer siden): Flekker da? Hvorfor ikke bare vaske den? Ikke bruk skyllemiddel, det ødelegger stretchen. Milo er fint. 40 grader er nok på jeans. Jeans har ikke stretch Anonymkode: 158d4...881
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeans har ikke stretch Anonymkode: 158d4...881 Jo det er det mange jeans som har du Anonymkode: 58bef...861 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeans har ikke stretch Anonymkode: 158d4...881 Skinny jeans og jeans med sleng har veldig ofte stretch. Jeg har vært gjennom mange par med sorte skinny jeans, fordi de mister både form og farge etter vask. Absolutt verdt å legge dem i fryseren om det gjør at de varer noen ganger lengre mellom hver vask Anonymkode: ad121...039 1
Honey Dew Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg pleier å fryse klær som strikkegensere og jeans! Gir dem minst to døgn i fryseren oppi en plastpose. Jeg har et par gamle Levis på hytta fra da mamma var ung, disse er lyse utvaskede jeans som fremdeles er solide i stoffet. Jeans fra Levis som jeg selv har kjøpt de siste årene har ikke i nærheten av samme kvalitet (spesielt om de inneholder stretch). Spesielt om man bruker mørke jeans så bør man prøve å vaske dem så sjeldent som mulig med mindre man er interessert i å regelmessig farge dem mørkere Anonymkode: ad121...039 Du får ikke skitne klær rene ved å fryse dem. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 Du kan jo slenge deg på plenen eller få olje på buksa og se om møkka forsvinner etter ei uke på minus 20 grader.........😏 Anonymkode: b4d9f...451 1
Jentegutt Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 Honey Dew skrev (58 minutter siden): Du får ikke skitne klær rene ved å fryse dem. Riktig 1
Ulven Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 Vask heller vrengt på et kort program med ullvaskmiddel og lav sentrifugehastighet. Fryseren tar evnt lukt, men buksa blir jo ikke renere eller ser vasket ut, noe som jo oftest er grunnen til at vi vasker.
flusa Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeans har ikke stretch Anonymkode: 158d4...881 Joda. Jeg bruker bare JEANS med gooood stretch i 🤗
Drizzt Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Leser flere steder om at man kan putte jeans i fryseren for å unngå å vaske den, men står ikke noe om hvor lenge den skal ligge der? Er det noen som har noen erfaringer her? Anonymkode: 58bef...861 Forsvinner flekkene hvis man har jeans i fryseren? 🤣 Hva slags magi er dette? Funker det på alle klesplagg også?
Fru Uperfekt Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 Drizzt skrev (2 minutter siden): Forsvinner flekkene hvis man har jeans i fryseren? 🤣 Hva slags magi er dette? Funker det på alle klesplagg også? Fjerner lukt, ikke flekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå