AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Del Skrevet 8. oktober 2022 Den siste tiden har jeg vært veldig deprimert. Jeg går i behandling for seksuelle overgrep i barndommen, og opplevde forbedring, men nå er alt verre med masse traumesymptomer. Skal slutte i terapien om et par måneder, og er redd for framtiden: Vil jeg noen gang få et levelig liv? Føler jeg har prøvd alt. Likevel har jeg jo mange gode perioder. Men nå kommer jeg ikke ut av mørket. Prøver å være med venner og familie, men blir utslitt av det. Har pleid å trene masse og ha glede av trening, nå klarer jeg ikke å samle energien... Har prøvd så vidt, men ender bare opp med å føle meg helt utmattet. Mediterer og det hjelper litt, men er litt på gråten. Noen forslag til hvordan jeg kan komme ut av depresjonen - eller i hvert fall komme best mulig gjennom den? Det tærer på ekteskapet mitt, sliter med å gjøre jobben min og har det ganske jævlig. Går i terapien en gang i uka, men de andre dagene må jeg jo prøve å gjøre det beste ut av selv. Anonymkode: 7ebe2...6ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Anonymkode: a84fe...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #3 Del Skrevet 8. oktober 2022 Hvorfor skal du slutte i terapien? Det er veldig viktig med langtidsterapi og oppfølging med traumer. Ja det blir verre før det blir bedre.. Jeg er ikke i mål men bedre pga langvarig terapi og nå har jeg nettopp begynt å gjøre en fast aktivitet på et kurs en gang i uka som jeg presser meg på. Viktig å gjøre ting selvom man ikke har lyst eller føler glede ut av det. Antidepressiva og innleggelser har også hjulpet meg Anonymkode: d89fd...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #4 Del Skrevet 8. oktober 2022 Søk deg til Modum bad Anonymkode: d89fd...0a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #5 Del Skrevet 8. oktober 2022 Har du forsøkt medisiner? Det kan hjelpe på energinivået, slik at du greier å håndtere livet bedre. Anonymkode: 8d8df...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #6 Del Skrevet 8. oktober 2022 Fikk høre en gang at du skal få lov til å virkelig kjenne på den triste følelsen en stund hver dag. Ikke lenge, men kanskje en 5-10 minutter hvor du virkelig går inn i deg selv og får lov til å ha det jævelig! (Kanskje lengre om du ikke har prøvd dette før) Så skal du slippe tak. Og du får ikke lov til å gå inn i deg selv mer den dagen. Gjør andre ting - alt mulig - for å ikke havne i deg selv. Anonymkode: 48075...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 8. oktober 2022 #7 Del Skrevet 8. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den siste tiden har jeg vært veldig deprimert. Jeg går i behandling for seksuelle overgrep i barndommen, og opplevde forbedring, men nå er alt verre med masse traumesymptomer. Skal slutte i terapien om et par måneder, og er redd for framtiden: Vil jeg noen gang få et levelig liv? Føler jeg har prøvd alt. Likevel har jeg jo mange gode perioder. Men nå kommer jeg ikke ut av mørket. Prøver å være med venner og familie, men blir utslitt av det. Har pleid å trene masse og ha glede av trening, nå klarer jeg ikke å samle energien... Har prøvd så vidt, men ender bare opp med å føle meg helt utmattet. Mediterer og det hjelper litt, men er litt på gråten. Noen forslag til hvordan jeg kan komme ut av depresjonen - eller i hvert fall komme best mulig gjennom den? Det tærer på ekteskapet mitt, sliter med å gjøre jobben min og har det ganske jævlig. Går i terapien en gang i uka, men de andre dagene må jeg jo prøve å gjøre det beste ut av selv. Anonymkode: 7ebe2...6ae det beste for deg er å ha en fast jobb. Jeg oppfordrer deg ikke å detaljstyre en erfaring du har hatt tidligere, men velge å forme fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå