AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #61 Del Skrevet 7. november 2022 Råd til ny el. bil, men ikkje råd til å kjøpe dekk 😉 Spørst hvilke dim. dekk bilen skal ha, og om ønsker piggdekk eller piggfrie dekk. Kjøper du brukte dekk bør du vera obs. på hvor gamle de er først. Gamle vinterdekk er ikkje særleg fordelaktig, både piggdekk / piggfrie dekk. Sjekk produksjonsår på dekkene før du kjøper dem. (står innstemplet på dekket) Anonymkode: 73008...a6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #62 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner såpass mange som ikke engang vet at piggdekk skal kjøres inn, så andre menneskers evne til korrekt behandling av dekk har jeg liten tro på. Anonymkode: b8ba0...2bf Jøsses, her er alle pigger intakt, og piggene kan man fint sjekke når man kjøper dekket. Kan du forklare meg akkurat hva som er faren ved å ha piggdekk som ikke er ordentlig kjørt inn? Alle piggene faller av samtidig når man bremser? Man ser vel det om det faller av pigger etter hvert.....gah. Anonymkode: ad1ec...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. november 2022 #63 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jøsses, her er alle pigger intakt, og piggene kan man fint sjekke når man kjøper dekket. Kan du forklare meg akkurat hva som er faren ved å ha piggdekk som ikke er ordentlig kjørt inn? Alle piggene faller av samtidig når man bremser? Man ser vel det om det faller av pigger etter hvert.....gah. Anonymkode: ad1ec...68c Om ikke piggdekk blir skikkelig innkjørt vil det mangle masse pigger i dem, da piggene ikke setter seg skikkelig. Men nok en gang er det jo noe man ser tydelig på dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #64 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jøsses, her er alle pigger intakt, og piggene kan man fint sjekke når man kjøper dekket. Kan du forklare meg akkurat hva som er faren ved å ha piggdekk som ikke er ordentlig kjørt inn? Alle piggene faller av samtidig når man bremser? Man ser vel det om det faller av pigger etter hvert.....gah. Anonymkode: ad1ec...68c At piggene faller ut er nå en ting, men de kan også feste seg skjevt og dermed miste gripeevne. Det er ikke like lett å se. Anonymkode: b8ba0...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. november 2022 #65 Del Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At piggene faller ut er nå en ting, men de kan også feste seg skjevt og dermed miste gripeevne. Det er ikke like lett å se. Anonymkode: b8ba0...2bf I teorien, ja. I praksis skjer det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #66 Del Skrevet 8. november 2022 PetterKanin skrev (10 timer siden): I teorien, ja. I praksis skjer det ikke. Takk, dette illustrerer hvorfor jeg aldri kommer til å kjøpe piggdekt brukt. Enten så er ikke folk klar over problemet, eller så innbiller de seg at det ikke skjer. Anonymkode: b8ba0...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 8. november 2022 #67 Del Skrevet 8. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk, dette illustrerer hvorfor jeg aldri kommer til å kjøpe piggdekt brukt. Enten så er ikke folk klar over problemet, eller så innbiller de seg at det ikke skjer. Anonymkode: b8ba0...2bf Eller så har de kunnskapen du ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2022 #68 Del Skrevet 9. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk, dette illustrerer hvorfor jeg aldri kommer til å kjøpe piggdekt brukt. Enten så er ikke folk klar over problemet, eller så innbiller de seg at det ikke skjer. Anonymkode: b8ba0...2bf Jaha? Så hvor ofte skjer det at piggene ikke har satt seg skikkelig og ikke virker? Jeg har kjøpt brukte biler og brukte dekk siden jeg fikk lappen, og det har aldri skjedd meg at dekkene er dårlige uten at det synes på dem? Anonymkode: ad1ec...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. november 2022 #69 Del Skrevet 9. november 2022 Thansen Skruvat Fevik Dekk Dekk365 Dekkonline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 9. november 2022 #70 Del Skrevet 9. november 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå