Gå til innhold

Sjef som ikke tar migrene seriøst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sjef i 40 årene, og er selv plaget med migrene. Får jeg migreneanfall blir jeg kvalm, kaster opp, tåler ikke lys, lyd og må ligge i ett mørkt og kaldt rom. Jeg har hatt dette siden jeg var barn. Etter hodepinen er jeg kvalm og utslitt. Har gått glipp av mange aktiviteter som barn pga jeg ofte måtte gå hjem og legge meg pga var så dårlig. Når migrenen er på det verste skulle jeg ønske meg en kule i panna av og til. 
 

Min sjef har aldri hatt migrene før, og tenker at dette er hodepine. Særlig irritert ble jeg da hun en dag kom på jobb og sier foran meg «Bare så alle vet det så er jeg ikke i form. Jeg har tydeligvis fått migrene sier legen, men jeg må jo bare jobbe likevel».
 

Formen hennes virket helt fin, smilte og lo og satt på kontoret med lys fra vindu, lys fra tak og lys fra pc. Inni meg kjente jeg meg provosert, for hadde hun virkelig hatt migrene hadde hun ikke engang klart å sitte med pc skjermen. Og føler hun sa dette med ett hint om at jeg er «svak» som er hjemme pga migrene. Syns også det er merkelig at hun plutselig skal få migrene i 40 årene. Hva skal jeg svare til dette om hun sier slikt flere ganger? 

Anonymkode: fa4e5...d25

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk migrene da jeg var 40. Men det kommer jo i mange varianter. Men hennes variant var jo svært mild, så mild at jeg tenker at det knapt kan kalles hodepine. 

Jeg tåler mye hodepine og har jobbet med det mange ganger, men under et migrene anfall så er det kun sengen som fungerer. 

Jeg tror jeg hadde latt være å si noe. Om hun selv sier noe til deg så ville jeg bare sagt at det kommer i flere varianter og styrker og at hun er heldig som har det så mildt at hun klarer å være på jobb.

Anonymkode: 14b5e...e2b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ha ignorert. Ikke alle er like forståelsesfulle, og ut fra det du skriver så har ikke hennes mangel på forståelse ført til noen konflikter eller sånt? Hun har ikke mast på deg om at du må komme deg på jobb etter migreneanfall f.eks.?

Anonymkode: 97c0c...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobba med migrene mange ganger, har det i varierende styrke. Når det er som verst så vil jeg dø, men jeg har en jobb med deadlines og ingen backup, så jeg har jobba mange ganger med migrene av den litt lettere sorten. 

Anonymkode: 8f658...baf

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt sykt irritert! Tror mange kaller hodepine for migrene fordi det høres «bedre» ut 🙄

Jeg sliter skikkelig med begge deler, men med hodepine klarer jeg å gjøre andre ting selv om det gjør vondt, med migrene klarer jeg ikke annet enn å ligge i et mørkt og kaldt rom og telle sekunder til det kanskje går over. I tillegg er kroppen fysisk utslitt etter migreneanfall, mens hodepine bare forsvinner uten at jeg merker noe til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva konkret gjør at du føler hun diktet dette opp for å minimere dine symptomer? 

Anonymkode: 55853...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min migrene er 90% aura, jeg kan fint jobbe de fleste dager, men er gjerne slått ut i helgen 

Anonymkode: f5dea...97e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 17.32):

Jeg har en sjef i 40 årene, og er selv plaget med migrene. Får jeg migreneanfall blir jeg kvalm, kaster opp, tåler ikke lys, lyd og må ligge i ett mørkt og kaldt rom. Jeg har hatt dette siden jeg var barn. Etter hodepinen er jeg kvalm og utslitt. Har gått glipp av mange aktiviteter som barn pga jeg ofte måtte gå hjem og legge meg pga var så dårlig. Når migrenen er på det verste skulle jeg ønske meg en kule i panna av og til. 
 

Min sjef har aldri hatt migrene før, og tenker at dette er hodepine. Særlig irritert ble jeg da hun en dag kom på jobb og sier foran meg «Bare så alle vet det så er jeg ikke i form. Jeg har tydeligvis fått migrene sier legen, men jeg må jo bare jobbe likevel».
 

Formen hennes virket helt fin, smilte og lo og satt på kontoret med lys fra vindu, lys fra tak og lys fra pc. Inni meg kjente jeg meg provosert, for hadde hun virkelig hatt migrene hadde hun ikke engang klart å sitte med pc skjermen. Og føler hun sa dette med ett hint om at jeg er «svak» som er hjemme pga migrene. Syns også det er merkelig at hun plutselig skal få migrene i 40 årene. Hva skal jeg svare til dette om hun sier slikt flere ganger? 

Anonymkode: fa4e5...d25

Drit i han. Du trenger ikke si det er migrene, du kan si du er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 20.39):

Min migrene er 90% aura, jeg kan fint jobbe de fleste dager, men er gjerne slått ut i helgen 

Anonymkode: f5dea...97e

Kan du forklare aura? Lurer på om det er det jeg har, men vet ikke… 🤔

Anonymkode: 45805...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.10.2022 den 20.39):

Min migrene er 90% aura, jeg kan fint jobbe de fleste dager, men er gjerne slått ut i helgen 

Anonymkode: f5dea...97e

Hvordan klarer du det? Jeg klarer ikke å fokusere på noe med øynene når jeg har det, ikke skrive eller lese. 

Anonymkode: 0c3a3...d12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer jobbe med migreneanfall. Jeg reagerer ikke på stabilt lys, men reagerer på typisk møtende biler i mørket. Legge meg påbett mørkt rom hjelper ikke.

Jeg jobber mye saktere under anfall, men med mine anfall kunne det ikke falt meg inn ta sykedag.

Men jeg kjenner også mange med helt annen migrene enn meg.

Her er det like mye du som ikke tar migrene seriøst, siden du ikke har forståelse for at migrene kan ramme ulikt. Bare fordi hun ikke har de samme symptomene som deg, så betyr det ikke at hun lyver på seg diagnose.

Anonymkode: ebb63...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Migrene kommer i mange ulike styrker og symptomer. Jeg hadde ikke brydd meg noe spesielt om det. Jeg kan også jobbe med migrene, jeg har det ikke bra men det går. Ellers vil jeg anbefale deg å prøve akupunktur hvis du ikke har prøvd. Jeg har hatt flere anfall i uken, noen veldig kraftige. Nå har jeg tatt akupunktur i 13 uker og vært uten store anfall som krever medisinering i 10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nnilm skrev (14 minutter siden):

Migrene kommer i mange ulike styrker og symptomer. Jeg hadde ikke brydd meg noe spesielt om det. Jeg kan også jobbe med migrene, jeg har det ikke bra men det går. Ellers vil jeg anbefale deg å prøve akupunktur hvis du ikke har prøvd. Jeg har hatt flere anfall i uken, noen veldig kraftige. Nå har jeg tatt akupunktur i 13 uker og vært uten store anfall som krever medisinering i 10 uker.

Dette! 
Eller har jeg opplev at etter jeg fylte 43 år, har jeg nesten aldri migrene lenger. Kun 1-2 ganger pr år…. Forstår ikke hvorfor, da jeg har hatt kronisk migrene siden jeg var liten, men kanskje litt hormonstyrt? På de verste anfallene har jeg vært hjemme fra jobb, men vet mange har mye verre migrene enn meg! Du har all forståelse fra meg, og vil bare si at sjefen din er en elendig sjef! 

Anonymkode: 4370d...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...