AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har merkelig nok, mot alle odds blitt gravid nå som jeg er 40, og er fem uker på vei. Utenom forhold. Snakket med faren, og pga avstand og at forhold ikke er aktulelt, blir jeg alene om det daglige. Han støtter meg uansett om jeg beholder eller tar abort. Jeg har barn fra 15-20 fra før. Jeg ser lett ting fra barnets side.. Så ikke ute etter å høre om det. Dere som fikk en sånn atpåklatt, angret dere? Føler dere at alderen tynger? Lett å følge opp småbarnstid, lekser, foreldremøter.. klarer dere å engasjere dere på samme måte som en i 30årene? Prøvde å få barn med eksen frem til i vår. Så et barn vil uansett være velkomment og elsket, bare en annen situasjon. Er jo de som får donorbarn da de er enda eldre, og det funker bra. Pr nå er livet på stell, føler meg verken gammel eller sliten. Klør i fingrene etter å kjøpe en body eller et par sokker!! Samtidig er jeg så redd for å være for gammel.. Jeg kommer til å vente til uke 10-11 og ta nipt-test. Så har god tid på å bestemme noe som helst. Bare viktig å ta rett valg, både for meg og den lille ❤️💔 Anonymkode: 8652c...449 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har ikke noen råd, men jeg ville skrive: du er ikke gammel. Gjør det som føles rett ut for deg Anonymkode: 45854...48e 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har blitt mamma som 40 åring og det er fantastisk så langt 😊 Anonymkode: 620b4...01e 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 I din alder er du etablert, ferdig med utdanning og har alle muligheter til at dette går bra. Kjør på! Anonymkode: b6b3c...cda 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har ikke noen råd, men jeg ville skrive: du er ikke gammel. Gjør det som føles rett ut for deg Anonymkode: 45854...48e Takk! Bare fryktelig uvandt for meg å være en så voksen mor. Har jo mye mer på stell nå, enn da jeg fikk mine tre. Eier leilighet, god økonomi, masse erfaring.. Lener mest på å beholde, så fremt ting ser bra ut. Anonymkode: 8652c...449
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har blitt mamma som 40 åring og det er fantastisk så langt 😊 Anonymkode: 620b4...01e Så godt å høre! Folk rundt får vel sjokk om jeg får barn i alder jeg kan bli bestemor.. Men det er jo fordi jeg fikk mine første så tidlig. Anonymkode: 8652c...449
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 I mine øyne er ikke 40 for gammelt. Kjør på om du ønsker det! Anonymkode: 2e3d2...c08 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I din alder er du etablert, ferdig med utdanning og har alle muligheter til at dette går bra. Kjør på! Anonymkode: b6b3c...cda Sånn tenker jeg også. Økonomien er god, har kun lån på leiligheten. Har oppdratt tre før som klarer seg kjempefint, både privat, sosialt og i full sving med gode utdannelser. I hvertall de to eldste. 15åringen er enda på ungdomsskolen. Var stort sett alene med de tre, så kan ikke tro dette skal bli noe værre.. Føler jeg går inni det med åpne øyne. Anonymkode: 8652c...449 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Venter mitt andre barn etter 40. Storkoser meg 😊 Anonymkode: 1e030...c57 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Fikk nr 3 som 39 åring..eldste var da 16 år..helt nydelig, med en annen ro og tolmodighet jeg faktisk ikke visste jeg hadde🤭❤️lykke til❤️ Anonymkode: e2bca...15f 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Venter mitt andre barn etter 40. Storkoser meg 😊 Anonymkode: 1e030...c57 Hvor gammel er nr 1? Blir evt unger i noen tipr på meg 😅 Anonymkode: 8652c...449
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk! Bare fryktelig uvandt for meg å være en så voksen mor. Har jo mye mer på stell nå, enn da jeg fikk mine tre. Eier leilighet, god økonomi, masse erfaring.. Lener mest på å beholde, så fremt ting ser bra ut. Anonymkode: 8652c...449 Min manns mor var 40 år da hun fikk han som attpåklatt etter 6 barn før det. Nå er hun 94 og fortsatt i god form. Han hadde en god oppvekst, og er veldig glad i moren sin. Livet var nok litt annerledes i hans oppvekst enn det er nå. Mannen er 54 år. Men han er en veldig velfungerende mann, og jeg tror han fikk god nytte av at hun ikke hadde så travelt liv lenger. Hun hadde god tid til kun han, og jeg ser at han har med seg gode verdier fra henne. Anonymkode: cd253...0c6 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min manns mor var 40 år da hun fikk han som attpåklatt etter 6 barn før det. Nå er hun 94 og fortsatt i god form. Han hadde en god oppvekst, og er veldig glad i moren sin. Livet var nok litt annerledes i hans oppvekst enn det er nå. Mannen er 54 år. Men han er en veldig velfungerende mann, og jeg tror han fikk god nytte av at hun ikke hadde så travelt liv lenger. Hun hadde god tid til kun han, og jeg ser at han har med seg gode verdier fra henne. Anonymkode: cd253...0c6 Dette fikk meg til å gråte.. Så utrolig fint. Hørt flere si det er flaut å komme med foreldre som ser ut som besteforeldre. Men dette blir i 2023, og jeg tenker det meste er normalt. Jeg er mye tryggere på meg selv nå enn da. Samtidig vet jeg at livet skjer, og kan bli rammet av både det ene og det andre.. Men det kan man i 20-30årene også. Setter utrolig pris på at du tok deg til til å svare meg. Kommer til å elske denne lille så høyt.. Anonymkode: 8652c...449 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Hvor gammel er nr 1? Blir evt unger i noen tipr på meg 😅 Anonymkode: 8652c...449 5 år er nummer 1. Fikk ikke egne barn før 40. Men har tre bonusbarn. De er alle i 20-årene nå. Den yngste av de var 5 når jeg møtte pappaen. Så føler jo jeg har hatt barn lengre 😊 men da bare 50% Anonymkode: 1e030...c57 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Fikk barn nummer 4 som 42-åring. Føler meg erfaren og rolig, vet at det meste ordner seg. Anonymkode: fbdf9...9f9 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg er barn av to 40+ åringer som skulle få attpåklatten. Jeg hadde aldri gått inn for det med vilje, spesielt om faren ikke ville ha det, fordi jeg vil at mitt barn skal være ønsket av begge foreldrene. Som sagt; foreldrene mine var 40+ år da jeg kom. Det er tungt for meg. Jeg er ikke nær søskenene mine, da de nesten var voksne da jeg ble født. Foreldrene mine er gamle og jeg må bruke mine unge år på å ta vare på dem. Jeg har barn selv nå, men de har ingen energi til å være med dem eller passe dem. Mine tantebarn hadde masse glede av foreldrene mine, for de var «unge» da de kom, men er gamle og slitne nå som mine er små. Anonymkode: 493fe...c58 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er barn av to 40+ åringer som skulle få attpåklatten. Jeg hadde aldri gått inn for det med vilje, spesielt om faren ikke ville ha det, fordi jeg vil at mitt barn skal være ønsket av begge foreldrene. Som sagt; foreldrene mine var 40+ år da jeg kom. Det er tungt for meg. Jeg er ikke nær søskenene mine, da de nesten var voksne da jeg ble født. Foreldrene mine er gamle og jeg må bruke mine unge år på å ta vare på dem. Jeg har barn selv nå, men de har ingen energi til å være med dem eller passe dem. Mine tantebarn hadde masse glede av foreldrene mine, for de var «unge» da de kom, men er gamle og slitne nå som mine er små. Anonymkode: 493fe...c58 Men er det så vanskelig at du ikke ønsker du ble født? Alternativet er jo å bli abortert vekk. Da får man ingen av de andres livets gleder heller.. Anonymkode: 8652c...449 3
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er det så vanskelig at du ikke ønsker du ble født? Alternativet er jo å bli abortert vekk. Da får man ingen av de andres livets gleder heller.. Anonymkode: 8652c...449 Neida, helt ok å leve. Men hadde jeg blitt abortert hadde jeg ikke brydd meg akkurat. Dessuten var det veldig tungt for foreldrene mine å få attpåklatten, og det hadde vært enda verre om min mor var alenebarn! Du som 40-åring som får barn er greit, da har du energi og tid. Men da blir du også 50 med en 10-åring, og det er ikke like greit. I alle fall ikke for meg, for hjelpes så slitsomt det var for foreldrene mine å holde følge. Man kan være så sprek man bare vil som 50-åring, men å følge opp en 10 åring er likevel veldig slitsomt. Og jeg synes det var så flaut å ha så gamle foreldre når flere av vennene mine hadde besteforeldre rundt samme alder. Men jeg er glad i foreldrene mine og livet mitt er ok det, men jeg skulle ønske de var yngre da de fikk meg. Og jeg hadde ikke brydd meg om jeg ble abortert. Anonymkode: 493fe...c58
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 40 er helt vanlig alder å få barn nå. Anonymkode: 1a889...957 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Neida, helt ok å leve. Men hadde jeg blitt abortert hadde jeg ikke brydd meg akkurat. Dessuten var det veldig tungt for foreldrene mine å få attpåklatten, og det hadde vært enda verre om min mor var alenebarn! Du som 40-åring som får barn er greit, da har du energi og tid. Men da blir du også 50 med en 10-åring, og det er ikke like greit. I alle fall ikke for meg, for hjelpes så slitsomt det var for foreldrene mine å holde følge. Man kan være så sprek man bare vil som 50-åring, men å følge opp en 10 åring er likevel veldig slitsomt. Og jeg synes det var så flaut å ha så gamle foreldre når flere av vennene mine hadde besteforeldre rundt samme alder. Men jeg er glad i foreldrene mine og livet mitt er ok det, men jeg skulle ønske de var yngre da de fikk meg. Og jeg hadde ikke brydd meg om jeg ble abortert. Anonymkode: 493fe...c58 Skjønner.. Hadde aldri planlagt å få en alene så seint. Jeg tenker også 50 med 10åring og 55 med konfirmant og alt det der. Men nå er den alt på vei, og sitter langt inne å ta abort. En ting er å angre på abort, noe anna å angre på å beholde.. Blir helt gal av alle disse tankene Anonymkode: 8652c...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå