AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Del Skrevet 7. oktober 2022 Hva syns dere? Jeg syns Ester er litt too much, men samtidig helt herlig! Anonymkode: c8bf4...f3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Del Skrevet 8. oktober 2022 Fin serie! Binget alle episodene i dag. Anonymkode: c8cae...d6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hva handler den om? Anonymkode: 694ff...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Del Skrevet 9. oktober 2022 Gøyal og lett underholdning, med noen såre øyeblikk som traff godt. Anonymkode: 8ad4a...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mårran Skrevet 9. oktober 2022 #5 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg sitter igjen med en følelse av at Ester blir spilt av feil skuespiller. Til tider overspilt og uten troverdighet. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Del Skrevet 9. oktober 2022 Enig om overspill. Har bare sett de to første episodene, men den andre episoden var bare pyton. Veldig vanskelig å få empati, noe jeg antar er et poeng med hele serien… (?) Temaet i seg selv er interessant. Jeg har selv mistet min nærmeste av kreft - og selv om jeg nok var irritert en gang i mellom pga endring i personlighet, så er jo Ester bare alt for mye. Tvinger alle til å danse (i ett tilfelle, bokstavelig talt!) etter egen pipe. Ser ut som en del av hennes personlighet, og ikke fordi hun blir syk. Torbjørn Harr spiller ikke noe bra han heller, og så klart må de ha en datter med Downs syndrom… Da er all korrekthet på sin plass - med noen få unntak, som sikkert kommer etter hvert. Anonymkode: 621b3...066 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mårran Skrevet 9. oktober 2022 #7 Del Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Torbjørn Harr spiller ikke noe bra han heller (....)" Anonymkode: 621b3...066 Enig! Glemte helt å nevne hans rolle. Det gjelder forøvrig de fleste rollene jeg har sett ham gestaltere. Mens hun er meg et ubeskrevet blad og jeg har derfor ikke noe å sammenligne med. Ved nærmere ettertanke finner jeg nesten hele rollegalleriet feilcastet i Etterglød. Det er noe kunstig, overspilt, korrekt og krampaktig. Mangler sjarme og troverdighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 9. oktober 2022 #8 Del Skrevet 9. oktober 2022 Mårran skrev (2 timer siden): Enig! Glemte helt å nevne hans rolle. Det gjelder forøvrig de fleste rollene jeg har sett ham gestaltere. Mens hun er meg et ubeskrevet blad og jeg har derfor ikke noe å sammenligne med. Ved nærmere ettertanke finner jeg nesten hele rollegalleriet feilcastet i Etterglød. Det er noe kunstig, overspilt, korrekt og krampaktig. Mangler sjarme og troverdighet. Helt enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Del Skrevet 9. oktober 2022 Oppsiktsvekkende lite sjarmerende serie. Jeg slet spesielt mye med å like Ester. Vanligvis blir empatien og entusiasmen min lett lokket frem av liknende rollefigurer og problemstillinger, men ikke her. Anonymkode: 7f627...1f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Del Skrevet 10. oktober 2022 (endret) Spoiler Har binget alle episodene nå i natt, og syntes det ble litt for mye elendighet til slutt, selv om hovedpersonen ble friskmeldt (trodde hun skulle få tilbakefall på slutten) Ester var masete og slitsom når hun var i godt humør, men spilte veldig godt når hun var syk og dårlig. (Syntes hun hadde et fantastisk flott hår) Som pårørende til kreftsyk kjæreste kjente jeg meg igjen i familiens og vennenes reaksjoner og tanker. Har også blitt utsatt for utroskap og prøvde å tilgi, fordi kjæresten ønsket å fortsette forholdet. Anonymkode: a5755...91e Endret 10. oktober 2022 av Christina82 spoiler 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 10. oktober 2022 #11 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hvilken og hvor? Hvilken serie er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 10. oktober 2022 #12 Del Skrevet 10. oktober 2022 Maestro skrev (18 minutter siden): Hvilken og hvor? Hvilken serie er dette? På NRK1. Den heter «Etterglød». Jeg har ikke sett på nett, bare på TV, så jeg syntes det skulle blitt advart mot spoiler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Del Skrevet 10. oktober 2022 Dette kunne blitt en veldig bra serie, men i likhet med flere har jeg problemer med rollefiguren Esther. Hun blir bare for mye, for varm og inderlig øm, for mye sprudlende livsbejaende, for mye supermamma/venninne/kone/kollega. Spesielt den seansen med hilsner fra venner rundt hele verden ble totalt over the top. Hun er som Pørni x 10, bare at der Pørni har sine mindre gode sider, er Esther bare god. Jeg blir sliten av serier som insisterer på at jeg skal føle ekstra engasjement fordi hovedpersonen er så fantastisk. Anonymkode: 4f439...a67 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 10. oktober 2022 #14 Del Skrevet 10. oktober 2022 Serien er jo laget av en sørgende ektemann. Han husker sikkert kona si sånn, varm og sprudlende. Men innrømmer at jeg også synes at Ester er too much. Men har lest at da Vera Mikaelsen fikk kreft, ville hun bare være sammen med venner, danse og ha det gøy. Hun var visst positiv til det siste, og mannen begynte på manuset mens hun levde. Og til dere som mener at det er pk å ha med en datter med Downs, er jo det fordi paret hadde et barn med et syndrom i virkeligheten. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Del Skrevet 10. oktober 2022 tirben skrev (24 minutter siden): Serien er jo laget av en sørgende ektemann. Han husker sikkert kona si sånn, varm og sprudlende. Men innrømmer at jeg også synes at Ester er too much. Men har lest at da Vera Mikaelsen fikk kreft, ville hun bare være sammen med venner, danse og ha det gøy. Hun var visst positiv til det siste, og mannen begynte på manuset mens hun levde. Og til dere som mener at det er pk å ha med en datter med Downs, er jo det fordi paret hadde et barn med et syndrom i virkeligheten. Visste ikke det var laget på bakgrunn av Vera❤️ Anonymkode: 694ff...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 10. oktober 2022 #16 Del Skrevet 10. oktober 2022 La et innlegg under spilertag. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Del Skrevet 10. oktober 2022 Nydelig serie som fikk meg til å gråte hysterisk og le høyt. Og den sangen til Maria Mena er jo bare aldeles vakker ❤️ Anonymkode: c806c...f51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #18 Del Skrevet 13. oktober 2022 Likte serien veldig godt. Jeg kjente igjen så og si alle karakterene fra min omgangskrets egentlig. Anonymkode: d3d25...b2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #19 Del Skrevet 14. oktober 2022 Syns også det kunne bli litt overspill, men ellers en veldig god serie! Syns det var interessant at vi fikk følge venner og familie på sidelinjen og hvordan de ble påvirket av at hun ble alvorlig syk. Sønnen hennes (spilt av sønnen til Linn Skåber!) likte jeg skikkelig godt. Samme med venninna Charlotte - hun mener jeg gjorde den beste skuespillerprestasjonen av alle. Min innvendig er at det ble litt for mange karakterer. De kunne kanskje droppa f. eks Marlene og Finn. Anonymkode: cc64b...c21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2022 #20 Del Skrevet 15. oktober 2022 Nå har jeg sett alle episodene og her er min mening; En fin historie som fenger, jeg måtte se neste episode når en var ferdig. Synes noen av sidestoryene er litt vanskelig å tro på. Eller at rollefigurene spriker litt. Synes ikke Ester overspiller så voldsomt, hun fremstår som litt eksentrisk. Men at hun spilles av noen som har lang erfaring fra teater, DET tror jeg. Og det synes jeg vises. Tror hun kanskje gjør seg bedre på teater enn på skjermen. Og så er det noen småtteri som jeg henger meg opp i som den innvendige behandlingen hun skulle få. Da blir man jo innlagt. Og er man sååå kvalm som hun var så er terskelen for å bli innlagt også veldig lav (jobber med kreftpasienter selv). Arild virker litt distansiert til barna sine synes jeg. Klarte liksom aldri helt å kjøpe at han var faren til de tre barna.. Han som spiller Finn synes jeg spilte veldig bra! Men samtidig så klarer jeg ikke å tro at noen kan være så håpløse i kjærlighetslivet! Hun som spilte Marlene klarte jeg ikke å tro på i det hele tatt. Mulig det har noe med at trønderdialekten hennes blir så bred. Rollefiguren til Finn snakker også trøndersk men synes ikke den var like bred.. Eller så var det bare noe med formidlingen. Fikk en følelse av at hun hele tiden ventet på neste replikk. Charlotte!! Hun spiller kjempebra!! Likte henne veldig godt til tross for det som skjedde. Men kanskje hadde hun den mest troverdige rollen av de alle..? Jørund var jo søt. Samtidig så ble det litt feil for meg at han var så stakkarslig i starten og at han ble så full av sinne (forståelig nok) etterhvert. Det ligger jo an til en sesong nr 2 og jeg kommer så absolutt til å se den! Deilig at norge kommer etter med gode serier synes jeg! Pørni er jo også en favoritt og der synes jeg relasjonene mellom figurene er mye mer tettere/varmere mer troverdig. Anonymkode: e90d4...931 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå