Snuppa Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Jeg var hos legen tidligere i dag med noe jeg trodde var øyekatarr og fikk resept på øyedråper (legen så ikke på øyet mitt, men så at jeg var rød og hoven). I løpet av ettermiddagen har det bare hovnet opp enda mer og da jeg brettet ned nedre øyelokk så jeg at jeg har en byll eller nesten en kvise på innsiden av øyet. Det er iallefall en byll som er ca 1 cm i diameter og som er betent. Det er så intens smerte at tårene spretter innimellom, så jeg vet ikke hvor lenge jeg kan holde ut! Spesielt trykker det veldig når jeg bøyer meg fremover. Noen som har vært borti noe liknende? Noe som kan gjøres eller må jeg bare gå med hovent og vondt øye til det går over? På toppen av det hele reiser jeg tidlig utenlands med fly i morgen tidlig og blir borte til over helgen, så noe legebesøk imorgen er uaktuelt. Jeg var på nippet til å reise til legevakten, men synes kanskje det virker litt overilt....... Håper noen har noen gode innspill på hva jeg kan gjøre!
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 For det første, så gjorde legen din en dårlig jobb. Han kikket ikke på øyet og ga deg noen dråper? Jeg har selv hatt dette du forteller om. Faktisk flere ganger. De 2 første gangene på jeg på sykehsuet for å fjerne denne kviselignende saken. Dette fordi jeg gikk for lenge og den kapslet seg helt. Det var ikke vondt å fjerne, du får lokalbedøvelse. Jeg fikk det igjen 2-3 ganger i løpet av de neste 2 årene. Da smurte jeg på øyekrem (husker ikke hvilken, du kan også bruke vaselin) - samtidig som jeg klemte på kvisen slik at den ikke kapslet seg. Det funket iallfall (legen ba meg prøve det)..og den forsvant. Jeg fikk aldri noen forklaring på hva det kommer av. Det er sikkert 2 år siden forrige gang - heldigvis. Din er nok veldig betent siden det verker. Egentlig vil jeg råde deg til å dra på legevakten NÅ før du skal reise. De snitter den opp og du får lokalbedøvelse. Det leger seg raskt etterpå. Lykke til!
iss Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Enig med Snuppa. Ta deg en tur på legevakten.. Høres ikke ut som om det vil bedre seg dersom du ikke gjør noe, og du kan risikere å ødelegge hele turen din!
tommeline Skrevet 30. november 2005 #4 Skrevet 30. november 2005 Jeg vet ikke om det er det samme som jeg har hatt, men jeg kan jo si hva de var... Er omtrent 10 år siden jeg var plaget litt med dette. Da var jeg plaget med at jeg fikk noen "kuler" i tårekanalen. Mener det var gørr som samlet seg opp, og at det ble dannet kapsel rundt slik at den ikke løste seg opp. Og så ble det betent. Prøvde først med salve, men det hjalp ikke. To ganger var jeg hos øyelege. Han snittet et lite snitt på innsiden av øyelokket og fjernet klumpen. Så var det å bruke salve en stund etterpå for å hindre betennelse. Selve inngrepet var ikke noe vondt, fikk lokalbedøvelse, men ømt en stund etterpå. Så jeg ville tatt meg en tur til en øyelege!
Gjest Snuppa- ikke innlogget Skrevet 5. desember 2005 #5 Skrevet 5. desember 2005 Takk for tips! Ved hjelp av lommelegen kom jeg frem til at jeg hadde betennelse i en talgkjertel i nedre øyelokk, som vel er det samme som dere beskriver. Det stod at en først skulle behandle med antibiotika øyedråper og at en først ved flere gjentakelser skulle bli henvist til øyelege for å fjerne det betente vevet. Tok derfor sjansen på å fortsette med øyedråpene og etter et par dager var jeg tilbake til normalen igjen. Var skikkelig guffent, så jeg håper jeg slipper flere runder!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå