Gå til innhold

Blødning i huden (BILDER)


Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Flytte ganske mange kasser ned en lang trapp, deretter inn i en bil også ut igjen. Vil tro det er vanlig å få litt blåmerker av det.

Anonymkode: e1e40...a0a

Hun tenkte vel på de hovne beina 

Anonymkode: 04035...022

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun tenkte vel på de hovne beina 

Anonymkode: 04035...022

What? Det er helt normale og slanke bein! Dere er sjuke i hodet! 

Anonymkode: b92f2...ae4

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei jeg har ikke slått meg. Jeg kakket litt borti en kant. Gjorde ikke vondt. Kaller ikke det å slå meg. Får aldri blåmerker, så derfor var dette en forandring hos meg.

Synes flere av dere er ufine. Kaller meg hysterisk og hypokonder. Hvor i innlegget mitt har jeg skrevet at jeg er redd eller tror jeg har en alvorlig sykdom?

Jeg lurte på om denne forandringen hos meg kan være fordi jeg ligger litt lavt i jern.

Hva er det egentlig greit å spørre om her inne? Føler man får kritikk uansett. Hvis det er noe alvorlig så får man høre "Gå til legen, ikke spør her." Hvis det er noe uskyldig så får man høre at man er hysterisk. 

Huff.

Anonymkode: 74b5b...90a

Herlighet men klarer du ikke selv se at du er hysterisk?

hvordan har du gått et liv uten ha fått blåmerke ? 
 

Kakket borti/ slått deg er akkurat der samme, jeg er klumsete av meg og går på kanter hele tiden. Våkner med blåmerke, men det gjorde ikke vont når jeg slo meg  

Anonymkode: 6f7a0...5cf

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

What? Det er helt normale og slanke bein! Dere er sjuke i hodet! 

Anonymkode: b92f2...ae4

Ro deg ned 

Anonymkode: 04035...022

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun tenkte vel på de hovne beina 

Anonymkode: 04035...022

😅😅 Kan ikke gjøre annet enn å le. Har absolutt ikke hovne bein.

Anonymkode: e1e40...a0a

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei jeg har ikke slått meg. Jeg kakket litt borti en kant. Gjorde ikke vondt. Kaller ikke det å slå meg. Får aldri blåmerker, så derfor var dette en forandring hos meg.

Synes flere av dere er ufine. Kaller meg hysterisk og hypokonder. Hvor i innlegget mitt har jeg skrevet at jeg er redd eller tror jeg har en alvorlig sykdom?

Jeg lurte på om denne forandringen hos meg kan være fordi jeg ligger litt lavt i jern.

Hva er det egentlig greit å spørre om her inne? Føler man får kritikk uansett. Hvis det er noe alvorlig så får man høre "Gå til legen, ikke spør her." Hvis det er noe uskyldig så får man høre at man er hysterisk. 

Huff.

Anonymkode: 74b5b...90a

Jeg får ofte blåkuler uten at jeg har fått vondt. Helt vanlig.

Anonymkode: e1e40...a0a

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herlighet men klarer du ikke selv se at du er hysterisk?

hvordan har du gått et liv uten ha fått blåmerke ? 
 

Kakket borti/ slått deg er akkurat der samme, jeg er klumsete av meg og går på kanter hele tiden. Våkner med blåmerke, men det gjorde ikke vont når jeg slo meg  

Anonymkode: 6f7a0...5cf

Forklar meg hvorfor jeg er hysterisk. Jeg mener selv at jeg bare er nysgjerrig. Men er åpen for at jeg er hysterisk hvis du kan begrunne det. 

Jeg fikk mye blåmerker som barn. Jeg kakker også borti ting hele tiden, men får vanligvis ikke blåmerker. Hvis jeg faktisk slår meg sånn at jeg får vondt, så blir det klart et blåmerke. Vi er vel forskjellige der. 

Anonymkode: 74b5b...90a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forklar meg hvorfor jeg er hysterisk. Jeg mener selv at jeg bare er nysgjerrig. Men er åpen for at jeg er hysterisk hvis du kan begrunne det. 

Jeg fikk mye blåmerker som barn. Jeg kakker også borti ting hele tiden, men får vanligvis ikke blåmerker. Hvis jeg faktisk slår meg sånn at jeg får vondt, så blir det klart et blåmerke. Vi er vel forskjellige der. 

Anonymkode: 74b5b...90a

Det virker jo som du overtenker det. Det er jo merkelig at du tenker et lite sår har sammenheng med en liten blåkul.

Anonymkode: e1e40...a0a

Skrevet

Jeg har ofte blåmerker her og der i alle slags størrelser og farger uten å vite hvor de kommer fra. For meg er det helt vanlig. Det er heller ikke uvanlig at kvinner, i større grad enn menn, får lett blåmerker. 

Men, om Ts sjeldent får blåmerker (kun når hun slår seg hardt), så er jo dette uvanlig for henne.

Ts, hør med legen din. Det tar ikke mye tid og energi å ta en utvidet blodprøve bare for å være sikker på at alt er greit 🙂

Anonymkode: a1313...ab0

  • Liker 1
Skrevet

Hatt covid?

En kan få lettere blåmerker lang tid i etterkant.

Men er du bekymret og dette er uvanlig for deg så bør du jo ta ny kontakt med legen. Ny utvikling kan gi nye ideer for legen også.

 

Anonymkode: cc669...0bd

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det virker jo som du overtenker det. Det er jo merkelig at du tenker et lite sår har sammenheng med en liten blåkul.

Anonymkode: e1e40...a0a

Det mest oppsiktsvekkende i tråden er at du fortsetter å kalle det for blåkul.

Anonymkode: f0a9b...4a1

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det mest oppsiktsvekkende i tråden er at du fortsetter å kalle det for blåkul.

Anonymkode: f0a9b...4a1

Gammel vane vond å vende 😉 Blåmerke da. Om det er så nøye.

Anonymkode: e1e40...a0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ofte blåmerker her og der i alle slags størrelser og farger uten å vite hvor de kommer fra. For meg er det helt vanlig. Det er heller ikke uvanlig at kvinner, i større grad enn menn, får lett blåmerker. 

Men, om Ts sjeldent får blåmerker (kun når hun slår seg hardt), så er jo dette uvanlig for henne.

Ts, hør med legen din. Det tar ikke mye tid og energi å ta en utvidet blodprøve bare for å være sikker på at alt er greit 🙂

Anonymkode: a1313...ab0

Tar det ikke tid å energi å analysere blodprøver??

Anonymkode: 84692...cf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 22.17):

Har du lipødem? 

Anonymkode: d011d...4e9

 

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 22.19):

Ser da virkelig ikke sånn ut.

Anonymkode: b92f2...ae4

Du kan faktisk ikke se av bildet at hun ikke har det, det finnes slanke mennesker med relativt tynne ben som har lipødem. 

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 22.19):

Flytte ganske mange kasser ned en lang trapp, deretter inn i en bil også ut igjen. Vil tro det er vanlig å få litt blåmerker av det.

Anonymkode: e1e40...a0a

Ikke så vanlig nei. 

AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 22.25):

Hun tenkte vel på de hovne beina 

Anonymkode: 04035...022

Jeg tenkte faktisk på alle blåmerkene. 

Anonymkode: d011d...4e9

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

 

Du kan faktisk ikke se av bildet at hun ikke har det, det finnes slanke mennesker med relativt tynne ben som har lipødem. 

Ikke så vanlig nei. 

Jeg tenkte faktisk på alle blåmerkene. 

Anonymkode: d011d...4e9

Helt vanlig med blåmerker. Jeg har masse blåmerker på beina hele tiden

Anonymkode: 84692...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...