Gå til innhold

Blødning i huden (BILDER)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kakket leggen litt borti en kant, og nå noen dager senere er jeg overrasket over å se et ganske kraftig blåmerke der. Slo meg jo ikke så hardt? 

Oppdaget samtidig en liten blødning i huden en annen plass på kroppen, har aldri hatt sånn før. 

Jeg føler meg veldig slapp og dårlig for tiden, så var hos legen for ei stund siden og tok blodprøver. Alt var normalt, men jern i laveste normalområdet. Kan det være derfor? Har begynt med jerntilskudd, men tar det ikke hver dag for blir så dårlig i magen 

Anonymkode: 74b5b...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2EC92360-A17B-4ED6-95C6-0C63FB9D10C0.thumb.jpeg.2e7552235b7125edabf049ec61da8cdd.jpeg0E3AB65E-34BA-4BB4-A158-BC959237940B.thumb.jpeg.3b0547db6e652baf265678f4ad028d59.jpeg

Skrevet

Hæ? Jeg har blåkuler og sår overalt hele tiden. Er ikke noe galt av den grunn. Er bare en knød.

Anonymkode: e1e40...a0a

• Liker 6
Skrevet

Syns igrunnen ikke det var et kraftig blåmerke heller..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble blodplatene dine sjekket?

Anonymkode: 0e8c5...d0d

Skrevet

Helt vanlig blåmerke

Anonymkode: 84692...cf9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du slo deg, du fikk et blåmerke. Det er en normal kroppslig prossess. Ikke bruk utmattede leger på sånne greier. Seriøst, internett har gjort befolkningen til hypokondere. Ikke rart vi ikke har nok ressurser i helsevesenet. 

Anonymkode: 8e472...d93

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er et bilde av beina mine etter å ha vært på flyttefot 😅 Jeg lever fortsatt.

Snapchat-2043100634.jpg

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er et bilde av beina mine etter å ha vært på flyttefot 😅 Jeg lever fortsatt.

Snapchat-2043100634.jpg

Disse var jo knapt synlige 

Anonymkode: 04035...022

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse var jo knapt synlige 

Anonymkode: 04035...022

Det var absolutt ikke de verste jeg har hatt. Poenget var at en blåkul er ufarlig.

• Liker 5
Skrevet

Er da helt normalt å få blåmerker i hytt og pine, noen av oss mer enn andre. Men om du tenker du ligger lavt på noe så er det jo bare å gå til lege å få tatt noe blodprøver.

Skrevet

Som tenåring fikk jeg plutselig utrolig lett blåmerker. Ganske bleke, rare, og kom ut av det blå. Følte meg helt fin, og dekket meg bare litt mer til sånn at ingen skulle se det. Heldigvis la søstra mi merke til det.

Det var ikke noe ufarlig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som tenåring fikk jeg plutselig utrolig lett blåmerker. Ganske bleke, rare, og kom ut av det blå. Følte meg helt fin, og dekket meg bare litt mer til sånn at ingen skulle se det. Heldigvis la søstra mi merke til det.

Det var ikke noe ufarlig.

Ja, men det var jo ut av det blå. Ts har jo slått seg. Da får man blåkul.

• Liker 3
Skrevet

men sånne ting er vel ikke noe som bare utvikler seg helt "tilfeldig" liksom?? 

med mindre man har slått seg da, eller har utviklet en eller annen sykdom...       

Anonymkode: 639f1...44a

Skrevet

Herlighet du ar slått deg og fått et blåmerke 🙄

Anonymkode: 6f7a0...5cf

• Liker 1
Skrevet

På kvinneguiden finnes virkelig de mest hysteriske menneskene jeg noen gang har vært borti..

Anonymkode: 3d318...0e8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Snapchat-2043100634.jpg

Har du lipødem? 

Anonymkode: d011d...4e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lipødem? 

Ser da virkelig ikke sånn ut.

Anonymkode: b92f2...ae4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lipødem? 

Flytte ganske mange kasser ned en lang trapp, deretter inn i en bil også ut igjen. Vil tro det er vanlig å få litt blåmerker av det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men det var jo ut av det blå. Ts har jo slått seg. Da får man blåkul.

Nei jeg har ikke slått meg. Jeg kakket litt borti en kant. Gjorde ikke vondt. Kaller ikke det å slå meg. Får aldri blåmerker, så derfor var dette en forandring hos meg.

Synes flere av dere er ufine. Kaller meg hysterisk og hypokonder. Hvor i innlegget mitt har jeg skrevet at jeg er redd eller tror jeg har en alvorlig sykdom?

Jeg lurte på om denne forandringen hos meg kan være fordi jeg ligger litt lavt i jern.

Hva er det egentlig greit å spørre om her inne? Føler man får kritikk uansett. Hvis det er noe alvorlig så får man høre "Gå til legen, ikke spør her." Hvis det er noe uskyldig så får man høre at man er hysterisk. 

Huff.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...