Gå til innhold

.


Lija

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, barnet trenger ikke pass innenfor Norden så lenge foreldrene kan vise legitimasjon (pass, førerkort eller id kort) 😊 

Anonymkode: ae123...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, barnet trenger ikke pass innenfor Norden så lenge foreldrene kan vise legitimasjon (pass, førerkort eller id kort) 😊 

Anonymkode: ae123...4d2

Så lenge du er norsk statsborger? glemte å skrive det 🙈 

Anonymkode: ae123...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (14 minutter siden):

Eneste gyldige legitimasjon er pass eller id-kort. Du må ha gyldig legitimasjon for å fly.

 

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så lenge du er norsk statsborger? glemte å skrive det 🙈 

Anonymkode: ae123...4d2

 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei, barnet trenger ikke pass innenfor Norden så lenge foreldrene kan vise legitimasjon (pass, førerkort eller id kort) 😊 

Anonymkode: ae123...4d2

Ja er norsk, men like forvirret igjen…for en sier ja og en nei😅

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (42 minutter siden):

 

 

Ja er norsk, men like forvirret igjen…for en sier ja og en nei😅

 

 

Både Sas og Norwegian krever pass/id-kort for alle reisende til utland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å lese hva det står på politiets nettside eller ringe passkontoret for å få rett informasjon.

Anonymkode: b6c77...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor anbefaler norsk politi at du har med pass, ID-kort eller gyldig førerkort på reiser mellom de nordiske landene. Barn som reiser sammen med foreldrene sine trenger ikke egen legitimasjon. Dette gjelder så lenge de foresatte kan vise legitimasjon.

Anonymkode: 84095...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor anbefaler norsk politi at du har med pass, ID-kort eller gyldig førerkort på reiser mellom de nordiske landene. Barn som reiser sammen med foreldrene sine trenger ikke egen legitimasjon. Dette gjelder så lenge de foresatte kan vise legitimasjon.

Anonymkode: 84095...30b

Ja dette har jeg lest, men så skriver andre at noen flyselskapet krever, så da er jeg like langt🫣

Tenkte kanskje noen her hadde erfaring med barn og reise til Danmark, men da får jeg ringe., 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (1 minutt siden):

Ja dette har jeg lest, men så skriver andre at noen flyselskapet krever, så da er jeg like langt🫣

Tenkte kanskje noen her hadde erfaring med barn og reise til Danmark, men da får jeg ringe., 

Har reist masse til Danmark, har dansk familie.  Nei, de krever ikke pass til barna så lenge du kan legitimere deg og vise hvem du er/ at du er norsk :) 

Anonymkode: ae123...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Danmark med barna for to uker siden. Hadde med utgåtte pass for barna og fødselsattester i tilfelle det ble krøll. Ingen- og da mener jeg ingen, hverken barn eller voksne ble avkrevd id hverken på norsk eller dansk side tur og retur. Men flyselskapet (Norwegian) var veldig bestemte på at barna og vi måtte ha gyldig id. Så… erfaringsmessig, nei du trenger ikke id til barna, men du vil da bryte med retningslinjene til Norwegian som ikke følger sine egne retningslinjer.🤷🏼‍♀️

Endret av atropos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/6/2022 at 10:13 PM, Blizz1 said:

Både Sas og Norwegian krever pass/id-kort for alle reisende til utland. 

Men svært sjelden man må vise det innen Schengen. Med Norwegian går man stort sett gjennom elektronisk gate og skanner kun  boardingkortet. Ville uansett hatt med ID-kort for sikkerhets skyld, ingen vits å ta sjanser.

Anonymkode: ed7a2...fd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...