Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å kjøpe litt vinteryttertøy til babyen, og så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for om han skal få lue fra Huttelihut (de med bamseører eller kaninører 🤭), eller en fra Kivat med dusker. Synes knyteluene til Kivat er finere enn balaclavaene, men vil egentlig helst ha balaclava fordi han er så flink til å vri øret ut av lua. 

Noen som har erfaringer eller anbefalinger å dele? Noen tanker om kvalitet?

Anonymkode: 7f811...836

Skrevet

Har bare prøvd Kivat. Utrolig fornøyd med dem, gode og varme, og kan gå i arv. 

Anonymkode: 33728...6ac

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er han? Luer med lange ører og store dusker er søtt, men ikke særlig praktisk. 

Skrevet

Huttelihut ! syns de sitter bedre enn Kivat sine, og bedre kvalitet 🫢 

Anonymkode: 64d27...ed8

Skrevet

Huttelitutt er en pyntelue, Kivat er en brukslue. 

Anonymkode: a5643...3f6

• Liker 3
Skrevet

Kivat har vi i barnehagen, babyen har huttelihutt utelukkende fordi de er søte. Har også vært veldig fornøyd med vinterbalaklava fra nameit.

Skrevet
Chroma skrev (18 minutter siden):

Hvor gammel er han? Luer med lange ører og store dusker er søtt, men ikke særlig praktisk. 

Ja, har tenkt den tanken... og pyntelue til den prisen trenger vi jo strengt tatt ikke. Han er 6 mnd gammel.

Anonymkode: 7f811...836

Skrevet

Kivat er mye mer praktisk i den alderen :) 

Anonymkode: 18266...65c

Skrevet

Helt ett fett, begge er gode luer, velg det du syntes er fint😊

Anonymkode: 5a948...c8a

Skrevet

Synes Huttelihut har de beste balaclavaene (ville dog styrt unna de med lengst ører/størst dusker, det er bare ikke praktisk…) og Kivat de beste knytluene. Kivat sine balaclavaer blir veeldig stive og tunge, synes jeg. Og de kan ikke være en halv størrelse for stor eller liten, for da blir de rare i fasongen eller veldig trange med en gang. Huttelihutt sine er mykere og varer lengre. 

Anonymkode: e3620...3c6

Skrevet

Vi har prøvd begge og velger Kivat 10 av 10 ganger.

Anonymkode: 26a47...ba6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Synes Huttelihut har de beste balaclavaene (ville dog styrt unna de med lengst ører/størst dusker, det er bare ikke praktisk…) og Kivat de beste knytluene. Kivat sine balaclavaer blir veeldig stive og tunge, synes jeg. Og de kan ikke være en halv størrelse for stor eller liten, for da blir de rare i fasongen eller veldig trange med en gang. Huttelihutt sine er mykere og varer lengre. 

Anonymkode: e3620...3c6

Kjenner ikke igjen at de blir stive og tunge, jeg syns de er faste og holder fasongen 😄 De går også ut i str i bruk, min brukte str 1 år fra hun var 1 år til hun var 3,5 år. Da ble den litt kort i halsen, men fortsatt fin rundt ansiktet. Huttelitutt syns jeg derimot er litt lebbjen, og stoffet er sånn som ser veldig fort slitt/godt brukt ut. Og åpen i halsen? 

Anonymkode: a5643...3f6

Skrevet

Balaclavaene til Kivat er stive. Mye bedre med hvilket som helst annet merke. Jeg synes balaclavaene til Reima er mykest og med best passform, men de er ikke alltid de fineste.

Anonymkode: 2ceb6...986

Skrevet

Synes balaclavaene fra kivat er veldig tunge, og de må være akkurat passelig i størrelsen så de ikke faller i øynene! Vi har gått for dinosaur-balaclavaen fra huttelihut til hverdags, har også en sånn med to svææære dusker men den er ikke noe praktisk i barnehagen feks.

Anonymkode: 62dd8...737

• Liker 1
Skrevet

Her ;’gjemmer luene seg så ofte at vi må ha mer en en. Jeg har en kivat, (i tillegg til Name it, og molle) men synes hutelihutt som min niese har er finere. Denne arver vi :P så derfor kjøper jeg ikke . Hadde jeg ikke arvet ville jeg kjøpt begge som du vurderer. Kan jo kjøpe brukt..

Anonymkode: 32033...226

Skrevet

Vi har brukt kivat til eldstemann og vært veldig fornøyd med de. Til yngste ville jeg kjøpe huttelihut fordi de er søte og ser gode ut. Jeg endte opp med å kjøpe to, en helt enkel uten ører og diskre og en med dusker. Den med dusker var ikke brukelig en gang synes jeg, mens den uten ører og helt basic (med vindtett stoff over ørene) er perfekt. Definitivt favoritt over kivat og huttelihut og alle andre luer vi har prøvd. Anbefales!

Skrevet

Jeg syns kivat er bælschtøgge, så huttelihut 😆

Anonymkode: a05ef...0c4

Skrevet

Vi har begge deler. Den fra huttelihutt i myk fleece med små ører er kjempegod, den i mer tykk fleece med lange ører er stivere og ørene er upraktiske. Har en fra Kivat uten knytting (barnehagen vil ikke ha knytting pga kvelningsfare) sitter godt og er myk og god. Så se an formen på luen, barnet og bruken!

Anonymkode: 0db62...e4d

Skrevet

Kivat har mye bedre passform. Hos oss ville aldri Huttelihutt-lua legge seg ordentlig inntil ørene, noe som gjør lua ubrukelig. Det varierer sikkert litt fra barn til barn hvor godt en Huttelihutt-lue vil sitte, fordi barn har forskjellig størrelse og form på hodet. Kanskje vil den passe ditt barn, kanskje ikke. Kivat er laget for å tilpasse seg barnet bedre.

Anonymkode: 716b0...9a7

Skrevet

kivat, uten tvil. sitter godt, klarer ikke vri ut ørene av den. Varm ig god, selv i 25 minus😄 Hadde jeg bodd ett sted hvor det ikke er så fryktelig kaldt hadde jeg kanskje valgt noe annet. mitt barn blir svett i den i mildvær😊

Anonymkode: 2cbbe...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...