Gå til innhold

"Positiv fødsel" eller bare glorifisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som "alle" har så fine fødsler, alt er bra, alt er mestring...

Eller det mest reklame for egen side og bok? Jeg meldte meg på nyhetsbrevet og blir nå spammet.

Er det noen som har erfaring med "positiv fødsel"?

Anonymkode: d94b0...64f

Skrevet

Jeg synes jeg hadde positive fødsler. Det var vondt og tøft, men i ettertid husker jeg nesten bare resultatet. 

Anonymkode: a96f2...8ef

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg meldte meg veldig fort av. Makan til spamming. Når det blir mer irritasjon enn hjelp så går de for langt i egenreklamen 

Anonymkode: f047e...2de

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok kurset med nr 2 da første fødsel var veldig skremmende, langtrukken og slitsom. Hørte jo bare bra ting om det.

Syns det var greit å gå gjennom kurset da jeg lærte mye nytt om både fødsel og om psykologi rundt det å slappe av i slike situasjoner. Lydfilene fikk meg til å sove utrolig godt om kveldene, så det var jo positivt. 

men når det gjaldt under selve fødselen så hjalp det meg ikke så mye. 

alt i alt et kurs jeg er glad jeg tok, men ville aldri ha betalt så mye penger for det igjen eller anbefalt det til andre. 

Anonymkode: bddea...f67

• Liker 1
Skrevet

Hvis du leser deg opp selv, og gjør øvelser på egenhånd kan du få til gode ting da også. 

Jeg gjorde det selv, før hjemmefødsel. Den fødselen var HELT annerledes enn de to andre. Jeg øvde mye på forhånd, både med og uten mannen. Om det å ha åpne hender, åpen munn, puste, se for meg toppen av en bølge, osv. (Og jeg er egentlig en person som synes sånt er litt tåpelig 😛

Anonymkode: f7c03...df1

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg kjøpte kurset og boken, og ja det var greit å være positivt innstilt til fødsel men alt forsvant med en gang fødsel var i gang. Jeg hadde pusteøvelser i bakhodet men jeg ble helt satt ut av stormrier uten pause og greide knapt puste i det hele tatt. Endte opp med keisersnitt og var nesten på gråten fordi jeg hadde gjennomgått en hel fødsel uten å kunne føde vaginalt allikevel. Følte ikke kurset jeg tok på noen måte forberedte meg på dette. 

Anonymkode: 702db...4a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.10.2022 den 10.00):

Virker som "alle" har så fine fødsler, alt er bra, alt er mestring...

Eller det mest reklame for egen side og bok? Jeg meldte meg på nyhetsbrevet og blir nå spammet.

Er det noen som har erfaring med "positiv fødsel"?

Anonymkode: d94b0...64f

Har aldri kjøpt noe kurs eller noe, kun fulgt på instagram, men vil si jeg hadde en helt fantastisk fødsel takket være mange av tipsene derifra!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Sånt er BARE fjas.

Det går som det går uansett hvordan man forbereder seg.

Min forberedelse var helt gratis: «Det blir helt jævlig vondt, og overlever vi begge skal jeg være fornøyd». 

Og jeg var igrunnen ganske fornøyd tross igangsettelse, vakuum og mye styr - synes jeg hadde en «positiv fødsel» jeg 🤷‍♀️ Bare veldig lave forventninger til spesifikke forløp og mulighet for planlegging. 

Har vokst opp med mye fødselprat i familieselskaper - og ble med på størstedelen av en fødsel hjemme med revning av morkake på et familiemedlem hvor blodet FOSSET 1 måned før termin (🫣🫠), så jeg skjønte jo tegninga. Ingenting kan planlegges. 

• Nyttig 1
Skrevet

Bare fjas, til og med pusteøvelsene var fjas. Det gikk jo faen ikke an å puste mens babyen stanget i bekkenet og riestimulerende drypp sto på maks. Kanskje det er til hjelp om man har en lett fødsel.

Anonymkode: 56ece...c2d

Skrevet

Jeg sendte interiørkonsulenter i forveien for å pimpe opp føderommet. Never ever om jeg skulle føde uten glitter og stas.. eh, herregud altså. 

Anonymkode: c4701...a1a

Skrevet

Tror vi er designet til å glemme det

Anonymkode: 41824...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...