Gå til innhold

Du med agria-forsikring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er verdt det? Jeg vurderer det til mine 2 katter på 10 år. Hva er fordelene og ulempene? 

Anonymkode: fe4e6...664

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Veldig verdt det for min del. Har tre hunder, og to av dem har dessverre vært mye syke. Fått enormt mye ut av forsikringen, av behandling, medisiner etc. 

Anonymkode: 98b1c...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig verdt det for min del. Har tre hunder, og to av dem har dessverre vært mye syke. Fått enormt mye ut av forsikringen, av behandling, medisiner etc. 

Anonymkode: 98b1c...0d6

Tar de for eksempel tannproblemer? Alle typer operasjoner? Røntgen?

og hvor lenge må man betale inn på forsikringen for at det skal lønne seg?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar de for eksempel tannproblemer? Alle typer operasjoner? Røntgen?

og hvor lenge må man betale inn på forsikringen for at det skal lønne seg?

Gå inn og les på vilkårene. Siden dine er 10 år mister de en hel del fordeler. Agria lønner seg egentlig bare hvis du forsikrer de før de er 4 mnd. 

Anonymkode: 98130...5e1

• Nyttig 2
Skrevet

Kattene mine nærmer seg også 10 år, og de fleste forsikringer jeg har sett lar ikke eiere tegne nye når de blir såpass gamle 😕 

Om forsikring:

Det spørs nok mye på enkeltindividene, f.eks. om kattene er av en rase som ofte har problemer med tenner eller øyne. Siden det høres ut som at du ikke har hatt forsikring på dine, så er det kanskje ikke mye å bekymre seg for? Forsikringa er best for de som ønsker denne økonomiske sikkerheten i tilfelle noe skulle skje, men om du har en bufferkonto så blir jo det det samme egentlig. Forsikringa dekker jo ikke uendelig med veterinærbesøk og behandlinger, så man veit aldri om pengene blir "bortkasta" eller ikke før man har prøvd.

Jeg kommer mest sannsynlig til å fortsette med å sette inn et månedlig beløp på buffer-/sparekonto. Man tar jo en ganske stor sjanse uansett hva man velger, for man veit ikke om dyra kommer til å bli såpass syke/skada til å ta i bruk forsikringen, eller om forsikringa faktisk dekker spesifikke behandlinger/utgifter når de først oppstår. Eneste gangen kattene mine var hos veterinær og hadde noe slags form for behandling/inngrep, var når de ble kastrert. Ellers har det kun vært markkur og slike småting.

Ellers veit jeg om dyreeiere som forsikrer de mest sårbare dyrene sine, men ikke alle (om de har flere). F.eks. små hunder, eller de med luftveis- eller ryggproblemer kan være smart å forsikre. En relativt frisk rase som mest sannsynlig kun vil plages av alderen når de nærmer seg 10+ år, kan man godt "forsikre" med en egen sparekonto. Ca. 100-300 kr per måned, vurdert ut ifra økonomien din, vil kunne dekke eventuelle veterinærbesøk for kattene dine.

Om man er av typen som ikke klarer å spare penger, så er det nok best å tegne forsikring :P 

Det er iallefall slik jeg tenker :) 

Anonymkode: 1ee8f...57f

Skrevet

Jeg forsikret min den gang 12 år gamle katt i Agria. 3 måneder senere fikk han krystaller i urinen og blokkerte urinveier. Regninga kom på over 30 000,-, Agria tok mesteparten👍

Anonymkode: 936db...833

• Liker 3
Skrevet

For meg har det ikke vært verdt det. Heldigvis. Har en 16 år gammel hund som aldri har vært syk. Men veldig glad jeg har hatt den, man vet jo aldri. Nå har jeg sagt den opp da. Det er ingenting den forsikringen dekker som jeg vil la en så gammel hund gå igjennom uansett. 

Betaler rett over 6000 i året. 

Anonymkode: 7fb31...ef1

Skrevet

Ja!

Anonymkode: 65045...6da

Skrevet

Veldig verdt det, aldri hatt problemer og de har alltid vært svært støttende. De har også gitt meg dekning utover det de har forpliktet seg til, CT skal man egt forhåndssøke for vurdering, men når hunden ble akutt syk og vi ikke kunne vente så lagde de ingen sak ut av det og dekket 80%.

De har også dekket forebyggende behandling for hunden min, selv om de på ingen måte er forpliktet siden han tidlgiere har respondert svært godt på slik behandling så det var vinn/vinn for alle parter ifølge dem.

Fantastisk selskap som jeg anbefaler alle dyreeiere på det varmeste, de har klare og lette vilkår å forholde seg til.

Anonymkode: 29224...e96

• Liker 1
Skrevet

Jeg har til tider irritert meg over hvor dyrt det er å ha kattene forsikret i Agria (prisen har steget en god del gjennom årene), men etter en sommer der den ene katten måtte avlives på grunn av en blødende svulst i munnen, og den andre fikk nytt utbrudd av tannsykdommen TR (Tannresorbsjon) og måtte operere ut ei tann, kjente jeg at det er verdt det. Jeg fikk tilbakebetalt mye mer enn jeg hadde trodd.
Det er mulig jeg hadde spart penger på å heller spare på bufferkonto, men jeg er svært fornøyd med Agria og opplever dem som veldig greie å ha med å gjøre når man trenger å bruke forsikringen. Det gjelder både unge og eldre katter. Det er slett ikke alle som dekker TR, men det gjør Agria, og det er jeg sjeleglad for.

Anonymkode: dd300...216

• Liker 1
Skrevet

Absolutt verdt det. Vår 15 år gamle katt fikk hjernesvulst, og veldig glad for utbetalingen etter det fikk galt.

Har en ny pus nå og har forsikret henne hos Agria også. Veldig flinke og hyggelige folk 👍 

Anonymkode: 255bb...a7b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.10.2022 den 19.05):

Synes du det er verdt det? Jeg vurderer det til mine 2 katter på 10 år. Hva er fordelene og ulempene? 

Ulempen er at det koster en god del penger og at man jo kan risikere at man aldri får bruk for den (som jo egentlig er positivt, men likevel dyrt). Fordelen er at de er seriøse, greie å ha med å gjøre og betaler ut det man har krav på, og noen ganger mer enn det. En liten ekstra bonus hos Agria er at man gjennom forsikringen får gratis nettkonsultasjon med veterinær (Agria Vet Guide), alle dager i året og uten begrensning på antall konsultasjoner.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har til tider irritert meg over hvor dyrt det er å ha kattene forsikret i Agria (prisen har steget en god del gjennom årene), men etter en sommer der den ene katten måtte avlives på grunn av en blødende svulst i munnen, og den andre fikk nytt utbrudd av tannsykdommen TR (Tannresorbsjon) og måtte operere ut ei tann, kjente jeg at det er verdt det. Jeg fikk tilbakebetalt mye mer enn jeg hadde trodd.
Det er mulig jeg hadde spart penger på å heller spare på bufferkonto, men jeg er svært fornøyd med Agria og opplever dem som veldig greie å ha med å gjøre når man trenger å bruke forsikringen. Det gjelder både unge og eldre katter. Det er slett ikke alle som dekker TR, men det gjør Agria, og det er jeg sjeleglad for.

Men TR hadde ikke blitt dekket i TS sitt tilfelle for da må katten ha vært forsikret siden før 4 måneders alder.

Anonymkode: 98130...5e1

Skrevet

Jeg fikk aldri bruk for Agria da dyret jeg hadde forsikret der døde av alderdom. Men veldig glad for sikringen ved å ha forsikring. 

Nå har jeg dnb, da det lønte seg for meg (forsikret valp før fylte 12 uker, og fikk derav en god avtale). Syns ofte Agria har vært litt overpriset? Men det kommer an på hvilken avtale man får dratt i land, og vilkårene man mener er viktigst for en selv. :)

Anonymkode: d1862...3a6

Skrevet

Jeg synes det er verdt det nå. Katten min har tannresorpsjon og har måtte trekke ca. ei tann i året de siste årene. Da får jeg 3-4000 tilbake fra Agria, som er omtrent det jeg betaler per år for å ha den forsikra. Så da er den "gratis" forsikra hvis den skulle bli utsatt for noe annet. 

Men Agria dekker det bare på katter som har vært forsikra hos dem siden de var små, så det er jo mange år der jeg bare har betalt og ikke fått noe igjen. 

Jeg synes likevel det er helt greit. Jeg legger ikke merke til å at jeg betaler noen hundrelapper ekstra per måned. Jeg kunne sikkert satt pengene på en sparekonto isteden, men jeg vet det hadde føltes som sure penger hvis jeg ble nødt til å bruke av kontoen. 

Anonymkode: 767eb...76b

Skrevet

Hva som gjelder og ikke gjelder i dyreforsikring kommer an på hvilket dyr det er, hvilken rase det er, hvor gammel dyret var da det ble forsikret, om dyret har vært forsikret sammenhengende gjennom hele livet osv.

Hos noen får man ikke forsikring om dyret er over 7 år gammelt. Hos mange vil forsikring dekke mindre om man forsikrer dyr som er over 7 år gammelt. Mange forsikringer dekker ikke alt av tannproblemer, da mange typer tannproblemer kunne vært unngått med forebygging (tannpuss etc).

Jeg har agria for mine to hunder, og har hatt det siden før de var 3mnd gamle. Det er en veldig frisk rase, så forsikringen er billig og dekker mye. Jeg har ikke hatt bruk for forsikringen enda, men skjer det noe, så vet jeg at jeg ikke vil sitte igjen med en regning på mange titusener- eller verre, ikke ha råd til behandling og må velge avlivning.

Les vilkårene for forsikring hos de forskjellige forsikringsselskapene og ta et valg utifra det. 

Anonymkode: 37e5f...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...