Gå til innhold

Hvor lang nattfaste har du.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra vi legger oss til vi står opp faster vi. Dagens første måltid bryter nattfasten.

Noen spiser siste måltid rett før de legger seg og første måltid rett etter at de står opp. De har en nattfaste på sju-åtte timer. 

Andre spiser middag som siste måltid og lunsj som første måltid dagen etter. 

Den siste gruppa faster  18 timer i døgnet. 

Er lang nattfaste sunnere enn kort  nattfaste? 

Anonymkode: 10bad...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

14 

Anonymkode: e374c...e7d

Skrevet

12-14 timer.

Anonymkode: 1319c...fd4

Skrevet

16 timer

Anonymkode: 7bafc...146

Skrevet

Ca 15-16 timer

Anonymkode: 2216f...17d

Skrevet

Ca. 16-17 t

Anonymkode: 9ee05...9df

Skrevet

Mellom 10-13 timer, kommer an på hvor tidlig jeg starter på jobb når frokosten blir. Men spiser svært sjelden senere enn kl 19. og da er frokost enten kl 06,07, eller 08. 

Anonymkode: ae14f...fbe

Skrevet

14-17 timer, alt ettersom tidspunkt for middagen.

Anonymkode: d393b...404

Skrevet

16-20 timer. :)

Skrevet
Brunhilde skrev (1 minutt siden):

16-20 timer. :)

Da har du et "matvindu" på fire til åtte timer. Hvor mange måltider rekker du å spise? 

Skrevet

11 timer

Anonymkode: a4d01...531

Skrevet

18-6 liker jeg best men når jeg har mensen så pleier jeg å ta 16-8 i de 3 verste dagene. :) Noen ganger hvis det er travelt så blir det 20 timer, da spiser jeg som regel bare en gang. 

Hva som er sunnest bryr jeg meg ikke så mye om jeg gjør det jeg liker best... Har ikke en gang tenkt over at jeg har fastet en gang. Drikker selvsagt kaffe da... 😄 

Skrevet

Spiser ofte siste måltid kl 16.30 og så spiser jeg ikke før frokost kl 8.30 neste dag. 

Anonymkode: ead46...8f0

Skrevet

Regnes kaffe latte som et måltid? Jeg drikker det hver formiddag, og spiser første måltid ca kl 13. 

Anonymkode: 2120e...620

Skrevet

Faster som oftest fra 17-11, og spiser da to måltider for dagen. Litt mindre fastevindu i helgene og spiser som oftest 3 måltider da.

Anonymkode: a2810...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Regnes kaffe latte som et måltid? Jeg drikker det hver formiddag, og spiser første måltid ca kl 13. 

Anonymkode: 2120e...620

Alt med kalorier bryter fasten. Om du har melk/sukker i så bryter du den. Vanlig kaffe bryter den ikke.

Anonymkode: bea8f...181

• Liker 2
Skrevet

13-14 timer. Spiser siste måltid ca 18. 

Anonymkode: 02e93...686

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har du et "matvindu" på fire til åtte timer. Hvor mange måltider rekker du å spise? 

Som regel spiser jeg lunsj og middag, samt litt frukt. Av og til bare middag og frukt. Det som egentlig forundrer meg er at jeg sjelden er sulten.

I helgene hender det at jeg starter dagen med frokost, typisk hvis jeg har gjester/er gjest, eller om jeg bor på hotell. Da er jeg nesten ubehagelig mett resten av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...