Gå til innhold

Liker ikke brudekjoler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg, kun to vitner og min kommende mann. Jeg liker ikke brudekjoler, og sliter med å finne noe å ha på meg. Personlig har jeg ikke lyst til å bruke 10-30000 på en kjole som er helt uanvendelig og kun brukes en gang. Kunne til nød gått for en mellomlang, enkel brudekjole (kanskje en som er kort foran og lengre bak), men det er ikke så enkelt å finne. Brudesalongene har jo stort sett «tradisjonelle» kjoler, alt mulig, men alt er veldig «brudete».

Egentlig ønsker jeg meg en enkel, hvit/champagnefarget/ivory kjole i god kvalitet, ikke minikjole, men knelang eller rett over kneet, men finner ingenting. Er 168 cm høy.

Liker noe klassisk, men vil ikke at det skal se ut som en underkjole eller nattkjole heller. A-Line, ikke for mye blonder. Ikke sånne kjoler der man drukner i stoff, eller med for mye «puff».

Flere i samme båt? Hva gjør man? Egentlig skulle jeg nok fått sydd en kjole. Eller kjørt buksedress… 

Anonymkode: 76059...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skal gifte meg, kun to vitner og min kommende mann. Jeg liker ikke brudekjoler, og sliter med å finne noe å ha på meg. Personlig har jeg ikke lyst til å bruke 10-30000 på en kjole som er helt uanvendelig og kun brukes en gang. Kunne til nød gått for en mellomlang, enkel brudekjole (kanskje en som er kort foran og lengre bak), men det er ikke så enkelt å finne. Brudesalongene har jo stort sett «tradisjonelle» kjoler, alt mulig, men alt er veldig «brudete».

Egentlig ønsker jeg meg en enkel, hvit/champagnefarget/ivory kjole i god kvalitet, ikke minikjole, men knelang eller rett over kneet, men finner ingenting. Er 168 cm høy.

Liker noe klassisk, men vil ikke at det skal se ut som en underkjole eller nattkjole heller. A-Line, ikke for mye blonder. Ikke sånne kjoler der man drukner i stoff, eller med for mye «puff».

Flere i samme båt? Hva gjør man? Egentlig skulle jeg nok fått sydd en kjole. Eller kjørt buksedress… 

Anonymkode: 76059...1f0

Jepp, jeg også. Vil ha hvit kjole, men mye «enklere» enn en brudekjole. Gjerne en som faktisk kan brukes ved andre anledninger. Knehøyde foran og litt lenger bak. Vil ikke ha slep eller slør heller. Har funnet en som skal sy kjole til meg, da det virker umulig å finne noe jeg vil ha verken brukt eller nytt.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedagogen skrev (9 minutter siden):

Jepp, jeg også. Vil ha hvit kjole, men mye «enklere» enn en brudekjole. Gjerne en som faktisk kan brukes ved andre anledninger. Knehøyde foran og litt lenger bak. Vil ikke ha slep eller slør heller. Har funnet en som skal sy kjole til meg, da det virker umulig å finne noe jeg vil ha verken brukt eller nytt.
 

Skal heller ikke ha slep og slør. Hvor mye betaler du for å få sydd en kjole? Jeg kan godt betale litt for en kjole som faktisk kan brukes ellers også.. 

 

Anonymkode: 76059...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne kjolen fra Massimo Dutti er helt fantastisk, og kunne godt brukt den som brudekjole :) 

Lang kjole med dråpeformet utringning ELFENBEN

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bunaden min :)

Har venner som har brukt en pen dress (kvinner altså), og selv hadde jeg også en lett sommerkjole å skifte til når bunaden ble varm og tung til middag. Vi giftet oss også på rådhuset med middag på restaurant senere med de nærmeste.

Anonymkode: cd2d1...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 minutt siden):

Jeg synes denne kjolen fra Massimo Dutti er helt fantastisk, og kunne godt brukt den som brudekjole :) 

Lang kjole med dråpeformet utringning ELFENBEN

Utrolig kul kjole, noe sånt kunne jeg fint gått med, eneste er at jeg er ganske tynn og «rett» i kroppen, så trenger litt innsving i livet. Men ikke noe dumt forslag! Og en kjole jeg kunne brukt ellers og, så tommel opp😍

Anonymkode: 76059...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg brukte bunaden min :)

Har venner som har brukt en pen dress (kvinner altså), og selv hadde jeg også en lett sommerkjole å skifte til når bunaden ble varm og tung til middag. Vi giftet oss også på rådhuset med middag på restaurant senere med de nærmeste.

Anonymkode: cd2d1...e67

Jeg har ikke bunad, men en annen folkedrakt, og den er opp til vurdering, dessverre er den noe stor nå. Så måtte fått den sydd inn. Men absolutt! ❤️ Nydelig med bunad eller andre tradisjonelle plagg❤️

Anonymkode: 76059...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi gifta seg i onepiece tidligere i år. Du kan gifte deg i akkurat det du vil 😊

Anonymkode: 39ba0...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venninna mi gifta seg i onepiece tidligere i år. Du kan gifte deg i akkurat det du vil 😊

Anonymkode: 39ba0...415

Helt sant ☺️ Ja, jeg vet på en måte hva jeg vil ha, sånn ca. i alle fall, men det finner jeg ikke.. Så det å få sydd en kjole er opp til vurdering nå. 

Anonymkode: 76059...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne i hvitt med hvite sømmer.

Eller denne

Disse sys på bestilling. Man kan style dem opp og ned.

Anonymkode: 077e3...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Denne i hvitt med hvite sømmer.

Eller denne

Disse sys på bestilling. Man kan style dem opp og ned.

Anonymkode: 077e3...132

Takk for tips, hvis man kan style de ned så ville jeg fjernet kanten nede. Notert! 

Anonymkode: 76059...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (23 minutter siden):

Jeg synes denne kjolen fra Massimo Dutti er helt fantastisk, og kunne godt brukt den som brudekjole :) 

Lang kjole med dråpeformet utringning ELFENBEN

Jo mer jeg ser på denne jo bedre liker jeg den. Den er notert, kanskje det blir denne 😍

Anonymkode: 76059...1f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Skal heller ikke ha slep og slør. Hvor mye betaler du for å få sydd en kjole? Jeg kan godt betale litt for en kjole som faktisk kan brukes ellers også.. 

 

Anonymkode: 76059...1f0

12-25 tusen, alt etter hvor dyre stoffer jeg velger. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke disse importere bløtekakene fra Amerika. Det ser så umodent ut, synes jeg. Er vel bare fjortiser som synes slike kjoler er pene, men fjortiser er jo ikke gamle nok til å gifte seg så det ser rart ut.
Jeg ønsket å gifte meg i bunad, men det ble for dyrt for oss, så jeg kjøpte i stedet en marineblå drakt. Den har jeg siden brukt til mye, alt fra jobbintervju til bisettelse til finere middager. Når jeg ser på bildene fra vielsen er jeg veldig glad for at jeg valgte så tidløst. 

Anonymkode: 5a356...2e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en enkel kjole fra en amerikansk nettside (det er en del år siden, husker ikke hvilken). Den var kategorisert som "prom dress", var hvit chiffong, knekort. Betalte noen få hundrelapper. Strålende fornøyd. 

Anonymkode: f2bcf...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må ikke ha brudekjole, velg noe du vil ha.

Vet om folk som bare har hatt på seg en vanlig fin kjole, holder i massevis det? Det er du som skal gifte deg... 

Anonymkode: 6e43c...4c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjøpte en enkel kjole fra en amerikansk nettside (det er en del år siden, husker ikke hvilken). Den var kategorisert som "prom dress", var hvit chiffong, knekort. Betalte noen få hundrelapper. Strålende fornøyd. 

Anonymkode: f2bcf...a0b

Da jeg giftet meg for andre gang hadde jeg en blå kjole. Følte meg like fin i den som den hvite, minst. 

Anonymkode: f2bcf...a0b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ikke ha brudekjole, velg noe du vil ha.

Vet om folk som bare har hatt på seg en vanlig fin kjole, holder i massevis det? Det er du som skal gifte deg... 

Anonymkode: 6e43c...4c1

Ja, en ekstra fin, vanlig kjole kan jeg godt gå for. Det blir fort en litt sommerlig kjole, og vi gifter oss trolig nå i vinter, det er eneste «problemet». Men det er absolutt en mulighet jeg vurderer.

Anonymkode: 76059...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg i et rosa tyllskjørt fra Needle and Tread (Zalando) og en blondetopp fra hm. Følte meg kjempefin uten å bruke mange tusen 

Anonymkode: 81d5d...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...