Gå til innhold

Liker du whiskey?

Liker du whiskey?  

44 stemmer

1. 1. Liker du whiskey?

• Ja, klart det. Og det skal være med røyksmak!
      9
    • Ja, klart det. Helst den litt rundere, karamellaktige.
      12
    • Tja. Hvis jeg allerede har noe innabords. Og mangler noe annet.
      3
    • Bløh - gir ikke det skjegg på haka?!
      0
    • Nei.
      19
    • Jeg har ikke prøvd det ennå.
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg drikker av og til whiskey. Men foretrekker de som er litt mildere i smaken. Laphroaig blir for skarp for meg. Har ikke noen favorittmerker enda, men prøver de jeg kommer over :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekke det beste jeg vet. Selv karsk er bedre.

Skrevet

Jeg er faktisk sertifisert whiskey-smaker av Jameson :danse:

Den jeg lker best heter Bushmills..... Og ikke noe is og tull i nei ;)

Gjest Sesselja
Skrevet

Jeg har drukket litt whiskey, men jeg klarer dessverre ikke single malt versjonene - som er det mannen min drikker. Jeg fikser ikke røyksmak, verken på mat eller drikke.

Skrevet

Jeg har enda til gode å smake en jeg liker, så jeg tror konklusjonen må være at jeg ikke liker det bortsett fra i Irish Coffe selvfølgelig, med krem på toppen. ;)

Skrevet

Whiskey er godt! liker best de med røykpreg. Ardberg (mulig det skrives annerledes) er god!

Men til irish coffee MÅ det være irsk whisky!

Skrevet (endret)

I Irish Coffee så ;) med krem ;)

Endret av meja
Skrevet
Denne artikkelen bekrefter det jeg egentlig tror, whiskey er hipt og til og med jeg som jente får lov til å like det ;-)

Sjøl vil jeg ha en noreensk Laphroaig, skikkelig røkt, skikkelig smak.

Hva vil du ha?

Nå svarer Pirkehera: Jeg liker ikke wiskey, men whisky, derimot tar jeg meg gjerne en klunk av. Whiskey er amerikansk stuff, whisky er originalen ifra høylandet. Så! Det var korrekturen.

Akkurat nå (dvs. siden i sommer, så ikke så ofte jeg drikker dette...) har jeg en 12 år gammel Maccallans Elegancia Single Malt. Litt byjentente, kjennes med andre ord ikke ut som om den kommer rett fra torvløa... ikke for det, jeg kan gjerne kose meg med en litt kraftigere variant, jeg.

Skrevet
Whiskey er amerikansk stuff, whisky er originalen ifra høylandet. Så! Det var korrekturen.

Det er korrekt, og Bekkeblom slår seg over lanken over skriveleiefen. Det har vært whisky jeg har ment fra begynnelsen av :sjenert:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)
Nå svarer Pirkehera: Jeg liker ikke wiskey, men whisky, derimot tar jeg meg gjerne en klunk av. Whiskey er amerikansk stuff, whisky er originalen ifra høylandet. Så! Det var korrekturen.

Dalwhinnie pirker enda litt: Irsk whiskey og skotsk whisky ;) Ergo finnes det både whisky og whiskey single malt. Amerikansk skvip brukes i nødfall kun til å tenne bål med.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet
Whiskey er amerikansk stuff, whisky er originalen ifra høylandet. Så! Det var korrekturen.

Det stemmer bare halvveis. Whisky er skotsk, mens det kalles whiskey når det lages hvor som helst ellers (ikke bare Irland eller USA). Det er det sammen som f.eks. cognac, som bare lages i Frankrike. Mens det kalles brandy når det lages alle andre steder.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg likte det før, men har av en eller annen grunn fått stygga på det.

Skrevet
Jeg har drukket litt whiskey, men jeg klarer dessverre ikke single malt versjonene - som er det mannen min drikker. Jeg fikser ikke røyksmak, verken på mat eller drikke.

Single malt-whisky får du både med og uten røyksmak. :)

Jeg digger whisky, særlig Laphroigh, Lagavulin, Caol Ila og andre røykfylte lekkerbiskner.

Dalwhinnie: Jeg var på dette destilleriet i oktober! Kan anbefales...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Dalwhinnie: Jeg var på dette destilleriet i oktober! Kan anbefales...

*misunnelig*

Har ikke vært på noen av destilleriene i Skottland ennå, men har veldig lyst å ta en rundtur. Gjerne i en leid gammel Morgan eller MG ;) Eneste stedet jeg har besøkt så langt er Jamesson i Dublin, men derfra har jeg til gjengjeld et gullkantet diplom på at jeg er godkjent irsk whiskey-smaker :ler:

Skrevet

Huff nei, jeg kan ikke fordra whiskey....

Bortsett fra i Irish Coffee da....... :sjenert: Da er det kjempegodt :ler:

Masse brunt sukker, sterk kaffe og masse krem :sikle:

Skrevet
Jeg er faktisk sertifisert whiskey-smaker av Jameson  :danse:

Den jeg lker best heter Bushmills..... Og ikke noe is og tull i nei ;)

Black Bush er også veldig god... Men jeg liker skotsk whisky også, tar heller det enn konjakk eller likør til kaffen.

Skrevet
Denne artikkelen bekrefter det jeg egentlig tror, whiskey er hipt og til og med jeg som jente får lov til å like det ;-)

Sjøl vil jeg ha en noreensk Laphroaig, skikkelig røkt, skikkelig smak.

Hva vil du ha?

Hvis du snakker om skotsk whisky, saa staves det uten e! Bare saa du vet det! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...