Gå til innhold

Liker du whiskey?

Liker du whiskey?  

44 stemmer

1. 1. Liker du whiskey?

• Ja, klart det. Og det skal være med røyksmak!
      9
    • Ja, klart det. Helst den litt rundere, karamellaktige.
      12
    • Tja. Hvis jeg allerede har noe innabords. Og mangler noe annet.
      3
    • Bløh - gir ikke det skjegg på haka?!
      0
    • Nei.
      19
    • Jeg har ikke prøvd det ennå.
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne artikkelen bekrefter det jeg egentlig tror, whiskey er hipt og til og med jeg som jente får lov til å like det ;-)

Sjøl vil jeg ha en noreensk Laphroaig, skikkelig røkt, skikkelig smak.

Hva vil du ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er jente og veldig glad i Whiskey. Er ingen stor kjenner, men favoritten er Glenfidich.

En kveld alene med Whisky og Johnny Cash er hjemme-spa for meg..

Skrevet

Jeg stemmer ikke. For jeg drikker ikke, uansett.

Men nei, jeg liker det ikke. Jeg liker ikke lukta av min amboer når han har drukket det heller, så da må han snu seg andre veien, og vi sover rygg mot rygg ja. Det amme gjelder mine foreldre da, mamma kan heller ikke fordra lukta, men pappa var glad da han oppdaga at jeg hadde funnet en samboer som drikker brune greier...

Skrevet

Huff nei, whisky smaker forferdelig. Kan til nød bruke litt i engelsk julekake og slikt, men kunne ikke falle meg inn å drikke det. :forvirret:

Skrevet

Jeg er glad i whisky, men har ikke greie på typer osv. Jeg vet når jeg får noe jeg liker, og det er ikke disse pingle-rusbrus-lignende greiene. Hva det er, vet jeg derimot ikke.

Gjest GreenSky
Skrevet

Joda, det er helt ok, men liker det best med brunt sukker og sterk kaffe.

Skrevet
Denne artikkelen bekrefter det jeg egentlig tror, whiskey er hipt og til og med jeg som jente får lov til å like det ;-)

Sjøl vil jeg ha en noreensk Laphroaig, skikkelig røkt, skikkelig smak.

Hva vil du ha?

Laphroigen er god den, men den blir litt ram i lengden synes jeg. Min personlinge favoritt Lagavulin destillers edition (Også en Islay Whisky)

PS: Skottene lager Whisky, mens irene lager Whiskey. Laphroaig er skotsk...

Skrevet
Joda, det er helt ok, men liker det best med brunt sukker og sterk kaffe.

og en dasj med krem . . .

Gjest Dalwhinnie
Skrevet (endret)

Som nicket mitt tilsier, så er jeg definitivt en single malt-jente :) Har ikke én favoritt, men mange. Preferansene går mest i retning MacAllen, Oban, Balvenie, Dalwhinnie, men synes også det er morsomt med de råe Isaly-whiskyene iblant for kontrastens del. Synes det er spennende å prøve forskjellige utgaver/årganger fra samme destilleri for å se forskjellene på dem og synes double wood-utgaver er spennende. Samtidig kan jeg synes at irske whiskyer (som er helt uten røyksmak) også er gode. Alt og alle til sitt bruk.

Fascinasjonen min for whisky har mye å gjøre med den utrolige spennvidden av smaker en kan oppleve i single malts - alt fra karamell, sitrus og høy til sau, tang og tare.

Endret av Dalwhinnie
Skrevet

Whiskey er godt, men den beste oppskriften jeg vet, er på Hot Whiskey:

Whiskey

Varmt vann

Sukker

Nellikspiker

Sitronsaft

Deilig vinterdrikk!

Skrevet
Min personlinge favoritt Lagavulin destillers edition (Også en Islay Whisky)

Det er min samboers favoritt også.

Skrevet

Liker kun brunt brennevin og whisky er favoritten.

Skrevet
Har ikke én favoritt, men mange. Preferansene går mest i retning MacAllen, Oban, Balvenie, Dalwhinnie, men synes også det er morsomt med de råe Isaly-whiskyene iblant for kontrastens del.

Høres ut som jeg burde være litt tøffere og prøve litt mer forskjellig. Særlig likte jeg brukernavnet ditt :)

Er dette standardutvalg på gode pol?

Skrevet

aner ikke noe om whiskey, bare at det er godt i veldig små mengder en gang i blant...

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Høres ut som jeg burde være litt tøffere og prøve litt mer forskjellig. Særlig likte jeg brukernavnet ditt  :)

Er dette standardutvalg på gode pol?

Jeg kjøper så sjelden whisky på polet at jeg vet faktisk ikke. Handler selv stort sett når jeg er ute og reiser, og favorittbutikken over alle favorittbutikker er Milroy's i Soho, London.

For meg er mye av gleden med whisky å prøve nye sorter, å sammenligne og oppdage nye smaker og nyanser. Men så er jeg også innviet i whiskyens verden av to gode venner, hvor han ene er whisky-kjenner og han andre whisky-fundamentalist ;)

Skrevet

Nei. Jeg liker verken brennevin eller vin. Foretrekker Kilkenny.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...