Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bikker snart 45, er gift og har store barn som begge går på vgs. Jeg har for lengst lagt fra meg festlivet, og liker meg best hjemme, evt borte hos venner med mat og vin og hyggelig rolig stemning. 

Nå har det seg sånn at jeg har ei venninne som nylig har blitt singel. Og hun vil "hele tiden" ha meg med ut på byen, hvor hun vil drikke, danse og ha det gøy. Hun blir fornærmet når jeg ikke har lyst, og det blir dårlig stemning. 

Det er så utrolig vanskelig. Jeg føler vi er i to ulike livssituasjoner, eller det er vi jo, men at jeg er den kjedelige.

Mest av alt har jeg lyst å drikke vin hjemme med mannen, til nød inviterer 2-3 venninner på ost og kjeks og vin- IKKE ut å danse.... Hun har lite forståelse på at jeg helst vil være hjemme. Føler meg nesten tvunget til å bli med noen ganger bare for å gjøre henne til lags. Æsj.... nå må jeg altså ut på byen på lørdag, for hun ville ikke gi seg på at jeg ikke hadde god nok unnskyldning 😳 

Er det noen som har det slik som meg, altså Om har vanskeligheter å si nei? Hva gjør dere i slike situasjoner? 

Anonymkode: d2336...768

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det kan være hyggelig for din venninne at noen blir med henne ut i ny og ne nå når hun har blitt nysingel og vil ut å se på livet. Ost, kjeks og vin hjemme i sofaen er kanskje ikke det hun trenger akkurat nå og kanskje har hun ingen andre som stiller opp. Kanskje du kan ta det opp med henne på en ukedag og forklare at du kan bli med ut av og til men ikke alltid.

Anonymkode: a0c07...ea4

• Liker 13
  • Hjerte 5
Skrevet

Det er lov å ikke ha lyst.

Foreslå at dere heller kan ta en vinkveld og sveipe på Tinder.

Anonymkode: 48fcd...0b4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg liker å gå ut uansett sivil status. Elsker å treffe nye mennesker, danse, ta en drink på en bar, se på mennesker..
Synes det er altfor mange kjedelige nordmenn som bare vil sitte hjemme hos seg selv i helgene. Høy terskel for å invitere folk også har vi. 
Synes du skal gå med henne, ja. Du vil gjøre henne glad. Kan jo være hun treffer noen andre å snakke med, om du vil gå hjem tidlig. Du kan også risikere å få en gøy kveld.

Anonymkode: 499f5...62f

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Føler med deg! Har det skkurat som du. Høy musikk og 20-åringer ute på byen er ikke noe for meg lenger. Hjemmefest er noe annet. Der man kan justere lydvolum og invitere folk man liker å henge med. Men skjønner at venninna di har behov for å treffe nye mennesker. Fins det steder man kan danse for folk i 40-årene der dere bor?

Anonymkode: f65c5...3b2

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde en sånn venninne som deg; hun var «ferdig med fest» og det eneste som var aktuelt var å sitte hjemme i sofaen med ostepop og vin, med «gubben». Greit det altså, men når jeg stilte opp kveld etter kveld etter kveld på å sitte i sofaen med hun og «gubben», ble jeg faktisk litt irritert når hun ALDRI, ikke EN ENESTE gang, kunne ta seg en tur ut på bar med meg i et par timer. Så da sluttet jeg å stille opp som sofa-selskap. Og vennskapet er nå historie. Gi og ta er tydeligvis ikke noe alle har skjønt. 

Anonymkode: 69a4c...9d1

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg bikker snart 45, er gift og har store barn som begge går på vgs. Jeg har for lengst lagt fra meg festlivet, og liker meg best hjemme, evt borte hos venner med mat og vin og hyggelig rolig stemning. 

Nå har det seg sånn at jeg har ei venninne som nylig har blitt singel. Og hun vil "hele tiden" ha meg med ut på byen, hvor hun vil drikke, danse og ha det gøy. Hun blir fornærmet når jeg ikke har lyst, og det blir dårlig stemning. 

Det er så utrolig vanskelig. Jeg føler vi er i to ulike livssituasjoner, eller det er vi jo, men at jeg er den kjedelige.

Mest av alt har jeg lyst å drikke vin hjemme med mannen, til nød inviterer 2-3 venninner på ost og kjeks og vin- IKKE ut å danse.... Hun har lite forståelse på at jeg helst vil være hjemme. Føler meg nesten tvunget til å bli med noen ganger bare for å gjøre henne til lags. Æsj.... nå må jeg altså ut på byen på lørdag, for hun ville ikke gi seg på at jeg ikke hadde god nok unnskyldning 😳 

Er det noen som har det slik som meg, altså Om har vanskeligheter å si nei? Hva gjør dere i slike situasjoner? 

Å, en klassisk smådesperat, nysingel dame på godt over 40 år som skal ut å erobre byen som en 20-åring, gjerne iført et altfor dristig antrekk i forhold til alder. Så sjarmerende.

Anonymkode: 1e1c8...7ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å, en klassisk smådesperat, nysingel dame på godt over 40 år som skal ut å erobre byen som en 20-åring, gjerne iført et altfor dristig antrekk i forhold til alder. Så sjarmerende.

Hun vil dra menn med det der, så ingen dum ide

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg går ut med venninner en sjelden gang. Puben har rolig musikk,  noen ganger live band og dans. 2/3 av folk der er 40-55. Det er bare 3 utesteder her og de to andre er for de unge som vil ha et volum hinsides all fornuft. Man vet ikke på forhånd om man er i dansestemning. Ved midnatt vil jeg hjem til familien min. Å være oppe halve natten er ikke noe jeg orker rett og slett. 

Har du ikke planer om å være oppe halve natten så kanskje en ide om å hinte om det så venninnen din ikke blir sur. Dumt å gå ut når du ikke vil og så blir hun sur likevel. Hvis hun har forventning om å se morgengryet på hjemturen.  

Anonymkode: bf83e...b23

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du og venninnen din er per nå på to ulike planeter: Du er etablert med mann og voksne barn, og helg er for deg avslapning hjemme. Kanskje var du ikke så interessert i å gå på byen da du var yngre heller, folk er forskjellige. Noen får energi av sosiale settinger, andre blir tappet for det.

Hun er nysingel i voksen alder. Det betyr som regel at man får en liten identitetskrise og ikke helt vet hvor man skal gjøre av seg. Det er helt klassisk at man da begynner å «gå på byen» igjen - for å få utløp for ettellerannet, bli sett, sjekke om man fortsatt er attraktiv hos det motsatte kjønn, for å ha det gøy og kanskje få seg et ligg. Eller kanskje venninnen din alltid har vært typen som går på byen, men siden hun nå er blitt singel så mangler hun noen å gå ut med.

Dere kan forsøke å møtes på midten? Hvis jeg var deg og hun er en god venninne så hadde jeg nok strukket meg til å gå ut med henne en gang i blant for å være hyggelig. Kanskje blir det til og med kjekt! Men jeg hadde også kommunisert tydelig at dette jevnt over ikke er noe jeg har interesse av, at jeg er et annet sted i livet og ønsker å tilbringe helgene hjemme i ro og mak, og at det derfor ikke er vits å mase om byen. Dette rund jeg egentlig at hun burde skjønne av seg selv, men om det er behov for å uttrykke det i kalte ordelag så er det slik det er. Et god vennskap tåler at man er ærlige med hverandre selv om det ikke var det den andre parten ønsket å høre.

Jeg sier stort sett nei hvis det ikke er noe jeg ønsker å være med på. Jeg gidder ikke å please andre i særlig stor grad, og jeg forventer ikke at andre skal bruke sin tilmålte fritid på å være med meg på ting de har null interesse av heller. Derfor har jeg venner med overlappende interesser.

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har bikket 40 og forstår helt ærlig ikke hvordan det er mulig å være så hjelpeløs. 

Gidder du ikke, så si 'ikke noe for meg'. 

Gi teflon-forklaringer som ikke kan diskuteres. 

Maser hun, så ignorer henne et par dager eller mer. 

Blir det 'dårlig stemning'... for det første, hvor? Bor hun hjemme hos deg? For det andre, hva så? La henne boycotte deg i protest hvis hun er så føkkings fornærmet. 

Anonymkode: 36d6e...396

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Dum ide for hvem? Det er ingenting mindre tiltalende enn å se slike kvinner på byen. Men de får sikkert pult. Det får de fleste kvinner om de vil, de behøver ikke kjøre null stil, skyhøy promille og desperasjon i blikket for å dra det i land.

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dum ide for hvem? Det er ingenting mindre tiltalende enn å se slike kvinner på byen. Men de får sikkert pult. Det får de fleste kvinner om de vil, de behøver ikke kjøre null stil, skyhøy promille og desperasjon i blikket for å dra det i land.

Wow, har damer på 40+ stukket av med menn du ville ha deg med eller hva feiler deg?

Skrevet

Som mann får jeg litt lite respekt for denne type kvinnfolk. joda, jeg skjønner at hun er singel, men å være så desperat på å kom seg ut på byen, feste og finne nye mannfolk forteller litt om henne.. men men.. det er no bare min mening, så ikke ta det som fasit.

Anonymkode: 1df8b...053

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det vil hun helt sikkert, men de mennene hun drar med det der, er neppe kjærestemateriale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som mann får jeg litt lite respekt for denne type kvinnfolk. joda, jeg skjønner at hun er singel, men å være så desperat på å kom seg ut på byen, feste og finne nye mannfolk forteller litt om henne.. men men.. det er no bare min mening, så ikke ta det som fasit.

Det er ingen som har sagt at denne venninna er desperat etter nye mannfolk. Men ho har vel funne ut at det er kjekkare å dra på byn enn å sitte i sin eigen sofa for ente kveld på rad...

Anonymkode: 29bc2...0b5

• Liker 7
  • Nyttig 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor stod det noe om at hun var desperat etter å finne ny mann?

Jeg er 40+, singel og har vært endel på byen for å ha det gøy. For meg innebærer ikke å finne mannfolk, men å se noe annet enn min egen stue. Jeg trives godt som singel og ønsker ikke ons, så jeg går alltid hjem alene uansett hvor mye enkelt menn maser om å "følge" meg hjem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja da er det mye bedre å sitte bitter og sur på kg og dømme nysingle damer! 

🙄

Anonymkode: 9a972...4c4

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (11 minutter siden):

Hvor stod det noe om at hun var desperat etter å finne ny mann?

Jeg er 40+, singel og har vært endel på byen for å ha det gøy. For meg innebærer ikke å finne mannfolk, men å se noe annet enn min egen stue. Jeg trives godt som singel og ønsker ikke ons, så jeg går alltid hjem alene uansett hvor mye enkelt menn maser om å "følge" meg hjem.

Sier ikke at dette er tilfelle.. men jeg har hatt mine år ute på byen... og tro meg, disse nyskilte damene i 40-50 årene er de mest desperate der ute! Det er ikke noe jeg finner på, det er erfaring. Ikke bare jeg som synnes det, men det er noe generelt alle i min vennekrets har intrykk av. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sier ikke at dette er tilfelle.. men jeg har hatt mine år ute på byen... og tro meg, disse nyskilte damene i 40-50 årene er de mest desperate der ute! Det er ikke noe jeg finner på, det er erfaring. Ikke bare jeg som synnes det, men det er noe generelt alle i min vennekrets har intrykk av. 

Ingen av de nyskilte damene jeg kjenner ønsker å finne seg ny mann, men de er ute på byen og flørter med menn. Å flørte betyr ikke automatisk at man er desperat etter å få seg mann, det betyr at man morer seg. 

Men det er typisk mannfolk å oppfatte flørting som at damene prøver seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...