AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #21 Skrevet 12. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kjører som sagt der hver dag og er der mye, kjenner meg ikke igjen. Ikke jeg heller, kjørt hver dag i mange år. TS skal jo evt. flytte fra Oslo, å sammenligne med trafikken der er jo direkte latterlig. Anonymkode: fdba1...970 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2022 #22 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg bodde i Førde ett år, og det regnet hver eneste dag fra August til Jul, jeg overdriver ikke. Ikke hele dagen, men litt regn hver dag. Jeg krysset av dagene for å se om det faktisk ville være hver dag frem til Jul, og det var det. Anonymkode: aa022...989
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #23 Skrevet 13. oktober 2022 Jeg har flyttet fra Førde til Oslo, men synes ikke trafikken der var håpløs. Tror det uansett er verre å kjøre i rushtid i Oslo🤔Lo litt en dag jeg leste lokalavisen, som skrev om trafikkkø i Førde; bilene hadde stått hele 8 minutt😜For meg var Førde veldig praktisk; kort vei til jobb, butikk, natur, etc etc. Jeg sliter mer i Oslo; har ikke bil å slenge ting inni lenger🥹må detaljplanlegge dagene. Reiser min.en time daglig, selv om jeg bor sentralt/nærme tbane. Men livet førte meg til Oslo, for neg har begge stedene sin sjarm. Er mulig jeg flytter tilbake til Førde når jeg blir eldre og mer skrøpelig. Men foreløpig stortrives jeg i Oslo😍 Anonymkode: aec68...59b 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #24 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 10.10.2022 den 19.51): Trafikken er helt håpløs! Enkelte plasser venter man jo i en evighet for å komme innpå veien. Førdefolk kan ikke fletting, de fleste kan egentlig ikke kjøre heller og det kan ta oppimot et kvarter på å komme seg noen få meter. Slik har det alltid vært, synes egentlig ikke det er verre nå enn før selv om de bygger om. Anonymkode: 05c74...bfb Jeg bor ikke i førde men vi har familie vi besøker i området og jeg er enig i at trafikken er fullstendig kaotisk til tider da det virker som om de som hører til der nede lager sine egne trafikkregler for det meste.. Langt mellom de tettstedene som er så ille syns jeg.. Anonymkode: ff030...44d
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #25 Skrevet 13. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bor ikke i førde men vi har familie vi besøker i området og jeg er enig i at trafikken er fullstendig kaotisk til tider da det virker som om de som hører til der nede lager sine egne trafikkregler for det meste.. Langt mellom de tettstedene som er så ille syns jeg.. Anonymkode: ff030...44d Førdefolk kan ikke kjøre bil. Der er derfor trafikken er håpløs. Aldri sett så mange alternative måter å kjøre rundt en rundkjøring på som i Førde. Det er faktisk helt utrolig. Anonymkode: 05c74...bfb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2022 #26 Skrevet 13. oktober 2022 Trafikken er kjip i rushen, ja. Flere grunner til det: Gråvær og mye bakker gjør at mange helst vil kjøre bil til jobb. Labert kollektivtilbud fører også til mer bilkjøring. E39 går tvers gjennom sentrum sør og bidrar med mye gjennomfartstrafikk som kommer i tillegg til lokaltrafikken. Førde er det stedet i regionen hvor det er flest butikker og arbeidsplasser, som betyr at mange kjører dit for å jobbe og handle selv om de ikke bor der. Veinettverket i byen ble etablert for veldig lenge siden, og er på ingen måte dimensjonert for de mengdene biltrafikk vi har i dag. Anonymkode: 0b494...cf0
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #27 Skrevet 14. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trafikken er kjip i rushen, ja. Flere grunner til det: Gråvær og mye bakker gjør at mange helst vil kjøre bil til jobb. Labert kollektivtilbud fører også til mer bilkjøring. E39 går tvers gjennom sentrum sør og bidrar med mye gjennomfartstrafikk som kommer i tillegg til lokaltrafikken. Førde er det stedet i regionen hvor det er flest butikker og arbeidsplasser, som betyr at mange kjører dit for å jobbe og handle selv om de ikke bor der. Veinettverket i byen ble etablert for veldig lenge siden, og er på ingen måte dimensjonert for de mengdene biltrafikk vi har i dag. Anonymkode: 0b494...cf0 Dere som sutrer over trafikken i Førde, kan ikke ha vært så mye rundt om i landet ..... Herregud ... 🙄 Anonymkode: fdba1...970 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2022 #28 Skrevet 14. oktober 2022 Trafikken i Førde er ikke ille i det hele tatt, og rush kan en knapt kalle den lille køen i sentrum på ettermiddagen. Vil si at Førde-folk er bedre til å kjøre bil enn ellers i landet, her er det ikke total krise så snart et snøfnugg viser seg. Om mulig så er de vel ikke så frekke som i andre byer, det visest og igjen på bilene som har mindre skader/bulker. Anonymkode: d4038...98e 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå