Gjest gjesta Skrevet 30. november 2005 #1 Skrevet 30. november 2005 Kan det hjelpe med C og D vitaminer? (Jeg er vegetarianer)
Gjest gjesta Skrevet 30. november 2005 #2 Skrevet 30. november 2005 Surfa nettet litt nå.. Ser ut som D vitamin kan hjelpe. Jeg spiser jo ikke fisk, og man trenger det vitaminet om vinteren..
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #3 Skrevet 30. november 2005 Husk på B12 også, men det er du kanskje bevisst på som vegetarianer. En kamerat av meg prøvde å være veggis, men hadde så ensidig kosthold at han ble skikkelig slapp og dårlig - det viste seg å være akutt B12 -mangel.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2005 #5 Skrevet 30. november 2005 Det er også viktig når man er veggis å være oppmerksom på å få i seg alle de forskjellige sortene protein, men det vet du sikkert.
Trampe Skrevet 30. november 2005 #6 Skrevet 30. november 2005 Du er ikke gravid da? Siden du prøver, mener jeg? Et vanlig tegn det..
Iceglow Skrevet 30. november 2005 #7 Skrevet 30. november 2005 D-vitamin: Om du er ute etter kun D-vitamin så er det vegetabilsk baserte D-vitamindråper å få kjøpt på apoteket. Hvilke matvarer som har B12: Melk og egg er de vanligste kildene, pga at det er lite jord i norsk mat nå i moderne tid. B12 tilskudd inneholder som regel B12 fra jord. Vanligste årsaken til B12 mangel er for øvrig IKKE kostholdet, men en feil i fordøyelsessystemet som gjør at kroppen ikke klarer å ta opp B12 via tarmsystemet. Sugetabletter (som VEG1 visstnok kan brukes som, mine har ikke dukket opp ennå så jeg vet ikke smaken på de) kan hjelpe enkelte, men ofte må det sprøyter til, iverfall i starten som en støttebehandling. Tips ang multivitaminer er VEG1: Vitamin B2 1,6 mg Vitamin B6 2 mg Vitamin B12 10 mg Vitamin D 10 mg Folic Acid 200 mg Iodine 150 mg Selenium 60 mg De inneholder dessverre ikke nok folat, så jeg kommer til å fortsette med B-jäst 200 for å være på den sikre siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå