Gå til innhold

Folk som alltid kommer for sent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker om denne faller under riktig kategori, men jeg prøver her da dette inkluderer barn. 

På stedet der vi bor har vi foreldrene en fast aktivitet for barna våre. Det er noe vi har organisert privat da det er lite utvalg av tilsvarende aktiviteter. På den ene aktiviteten er vi bare 3 familier som har fått til en aktivitet for barna våres en gang i uka, som varer i 1 time. Her samles det da 6 barn til sammen. Det som er irriterende er at den ene forelderen er ALLTID seint ute. Det kan være 5, 10 eller 15 min. Jeg finner dette veldig respektløst både for de andre barna, men også for oss andre voksne som allitid er punktlige. Jeg vurderer nå seriøst å si ifra neste gang at hun enten får møte opp i tide, ellers kommer jeg fint til å droppe hele aktiviteten. Litt synd hele greia, men jeg føler da heller at jeg kan finne på ting selv med mine barn og slippe å irritere meg. Jeg vet ikke om det er bevisst eller ubevisst, men denne personen synnes ikke å bry seg i det hele tatt med at hun kommer for seint. Det er ingen hensynt til andre forelder og barn her...

Videre driver vi å planlegger en aktivitet til, og vi hadde avtalt ett møte oss foreldre imellom. det er for å få til en annen aktivitet for barna våre. Her var det flere interesserte foreldre og barn. Kjempegreier :) Hun som jeg nevnte ovenfor bekreftet at hun ville komme på møtet, men dukket ikke opp i det hele tatt. Ikke ga hun beskjed engang... ingenting.. Hun kom bare ikke. 

Hva tenker dere her? Hva synnes dere om mennesker med denne egenskapen? Irriterer jeg meg uten grunn? Som jeg sa, så har jeg mistet all lyst til å prøve å få til noe som helst med hun og ønsker rett og slett ikke å bruke mer tid på dette. Jeg føler det rett og slett er respekløst og egoistiks oppførsel. 

Anonymkode: 53ede...678

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags aktivitet? Er det sånn at dere må vente på at alle er på plass eller kan dere bare begynne? Jeg hadde nok begynt å bare starte aktiviteten på det klokkeslettet og så er det synd for dem at de går glipp av et kvarter.

Anonymkode: 16b6d...648

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Mennesker som kommer for sent stjeler andres tid. Si fra på en ryddig og pen måte.

Anonymkode: aec6f...cd7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva slags aktivitet? Er det sånn at dere må vente på at alle er på plass eller kan dere bare begynne? Jeg hadde nok begynt å bare starte aktiviteten på det klokkeslettet og så er det synd for dem at de går glipp av et kvarter.

Egentlig ja.. vi kan fint starte på aktiviteten. Men det er artigere jo flere barn er til stede. Dessutten er det forstyrrende når noen kommer inn etter 10min, og så må man avbryte, forklare og så inkludere de som kom seint. Så det er egentlig bare frustrerende...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mennesker som kommer for sent stjeler andres tid. Si fra på en ryddig og pen måte.

Det er slik jeg føler det også. Jeg skal si ifra neste gang, Om det ikke bedrer seg, så dropper jeg heller hele greia. Det er i grunn jeg og en mor til som er initiativtakeren og planleggerene bak disse aktivitetene. Vi spør på forhånd om hvor mange som er interessert. Vi forventer ikke at alle skal være med i planleggingen. Dette har vi ingenting imot å ordne selv. Men når man bruker så mye tid på dette, og prøver å få til noe fint for barna, så er det bare irriterende at noen ikke gidder å møte opp tidsnok. Gang etter gang.... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er slik jeg føler det også. Jeg skal si ifra neste gang, Om det ikke bedrer seg, så dropper jeg heller hele greia. Det er i grunn jeg og en mor til som er initiativtakeren og planleggerene bak disse aktivitetene. Vi spør på forhånd om hvor mange som er interessert. Vi forventer ikke at alle skal være med i planleggingen. Dette har vi ingenting imot å ordne selv. Men når man bruker så mye tid på dette, og prøver å få til noe fint for barna, så er det bare irriterende at noen ikke gidder å møte opp tidsnok. Gang etter gang.... 

Snakk med henne i stedet for å forhåndsdømme. 
Det kan ligge noe bak, som helseutfordringer av noe slag. 
Jeg kan av og til komme for sent til en avtale, fordi min ibs-mage slår seg vrang akkurat i det jeg skal ut døra. Men unnskylder meg med «mye trafikk» som regel. 

Anonymkode: 22f61...e21

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan av og til komme for sent til en avtale, fordi min ibs-mage slår seg vrang akkurat i det jeg skal ut døra. Men unnskylder meg med «mye trafikk» som regel. 

Okeeej.. nå kan ikke jeg sitte her og lure på om det ligger noen sykdommer bak det hele. Men jeg kans i at jeg har kjent hun i maaange årnå og kan bekrefte at det ikke er no slikt. Hun er bare slik som kommer seint. Vet ikke hvorfor, men slik har det alltid vært. 

• Liker 2
Skrevet

Skjønner du reagerer og på sin plass å ta det opp. Spør heller om dere like godt skal avtale at opplegget starter 15 minutter senere (om det er mulig)

Uansett - ikke ta en avgjørelse som går utover barna (hverken deres eller hennes) fordi voksne ikke greier å forholde seg til avtaler.

Skrevet

Har du snakket med henne og forklart at det er et problem? Hvis dere hver gang venter på henne, så antar hun kanskje at det er litt slingringsmonn på når dere starter? Gi henne en sjanse til å forbedre seg i alle fall. Og hvis hun ikke klarer det, så setter dere i gang aktiviteten, så får hennes barn vente til en naturlig pause med å bli med eller noe.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Egentlig ja.. vi kan fint starte på aktiviteten. Men det er artigere jo flere barn er til stede. Dessutten er det forstyrrende når noen kommer inn etter 10min, og så må man avbryte, forklare og så inkludere de som kom seint. Så det er egentlig bare frustrerende...

Skjønner. Det er frekt. Få med noen andre i stedet?

Synes det er flott at dere organiserer morsomme aktiviteter for barna :) Dette skaper barndomsminner.

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor må man egentlig det? Start til tiden og la dem stå der som noen idioter som ikke vet hva de skal gjøre. Si høyt at de er kommet for sent og må vente til du har tid. Evt. lås døren så folk ikke bare kan vasse inn. 

Anonymkode: 3653b...6e2

• Liker 4
Skrevet

Er dette til en fast tid? Kan det være at vedkommende kommer omtrent rett fra jobb, og rett og slett ikke har mulighet til å komme tidligere? 

Anonymkode: 458aa...c5b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette til en fast tid? Kan det være at vedkommende kommer omtrent rett fra jobb, og rett og slett ikke har mulighet til å komme tidligere? 

Det er helg...

Skrevet

Kan være ADHD eller lignende

Anonymkode: 05fd1...658

• Nyttig 1
Skrevet

Folk som kommer for sent har null respekt for andre mennesker. Lavmål.

Anonymkode: 8a5e7...660

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Vi har store problemer med å møte på nøyaktig tidspunkt når barna våre skal på fotballtrening. Vi sitter begge i kø, og bor slik at det er helt umulig for barna å komme seg dit selv. Heldigvis møter vi kun forståelse for dette :) 

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dropper du hele greia pga 1 person som kommer litt for sent? 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Enig! Det er mange grunner til at folk kommer for sent, men noen klarer ikke å se andre utenom seg selv, dessverre.... - for bare dømmer! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som kommer for sent har null respekt for andre mennesker. Lavmål.

Anonymkode: 8a5e7...660

Folk som ikke har forståelse for at det kan ligge ting bak.... - det er lavmål det :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helg...

Folk jobber i helgene også

Anonymkode: d98a2...b08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helg...

Jeg jobber ofte i helgene, bare sånn for å ha sagt det ;) 

Skrevet

Mer irriterende med folk som ikke vet forskjell på "et" og "ett", og "hun" og "henne".

Anonymkode: d98a2...b08

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...